خبرنگاران نگرانی روس ها از شرایط بحرانی کرونا در داغستان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مسکو - خبرنگاران - جمهوری داغستان روسیه واقع در حاشیه دریای خزر این روزها به صدر اخبار کرونایی رسانه های روسیه تبدیل شده است چرا که گفته می شود بی کفایتی مسئولان این جمهوری و بی اطلاعی مردم از شیوع گسترده کرونا باعث مرگ و میر بسیاری در این منطقه شده است که بیش از سه میلیون جمعیت دارد.

خبرنگاران نگرانی روس ها از شرایط بحرانی کرونا در داغستان

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از روسیه، براساس اطلاعات رسمی، تا به امروز سه هزار و 982 نفر در داغستان کرونا گرفته و روزانه بیش از 100 نفر به این ویروس مبتلا می شوند. مجموع افرادی که در این جمهوری قفقازی روسیه جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند نیز به 70 نفر رسیده است که پنج تن از آنان در 24 ساعت گذشته جانباخته اند.

با در نظر دریافت تعداد جمعیت و میزان مبتلایان، داغستان در آمارهای رسمی هم در صدر مناطق کرونایی روسیه قرار گرفته است هرچند که خیلی ها آمارهای رسمی را خیلی کمتر از آمارهای واقعی می دانند.

در فیس بوک، کاربران اخبار نگران کننده ای از این منطقه منتشر می کنند و خیلی ها مدعی هستند که داغستان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است و آمار مرگ و میرها خیلی بیشتر از آنچیزی است که توسط رسانه ها یا مقامات محلی منتشر می شود.

شیوع کرونا در جمهوری داغستان از اواسط ماه گذشته میلادی بطور گسترده آغاز شد بطوری که بر اساس نموداری که سایت رسمی کرونا در روسیه کرونا ویروس مانیتور اینفو ارایه کرده است در روز 15 ماه آوریل تنها دو نفر در این منطقه کرونا داشتند اما دو روز بعد شمار افراد مبتلا به این بیماری به 51 نفر در داغستان رسید. در همان روز اعلام شد که 3 نفر نیز جانباخته اند.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس در خصوص شرایط بحرانی کرونا در داغستان نوشته است: یکی از کسانی که زنگ خطر را در این جمهوری به صدا درآورد دکتر محمد عبدالخبیروف از اهالی روستای سومادای داغستان بود که چندین نامه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نوشت و رویدادهای مربوط به کرونا در داغستان را برای آنان تشریح کرد.

دکتر محمد عبدالخبیروف درخصوص نامه های خود به پوتین گفته است: یکی از دوستانم به نام فاطمه آباکارووا رئیس امور فرهنگی بخشداری گونیبسک جمهوری داغستان با من تماس گرفت و پس از اعلام وقوع فاجعه در این جمهوری، از من بخاطر سکوت در این باره بشدت انتقاد کرد پس از آن از عایشه نجم الدین اف پزشک منطقه لواشینسک داغستان نامه ای دریافت کردم که ماما است اما به دلیل کمبود کادر درمانی به مداوای بیماران کرونایی می پردازد.

عبدالخبیروف گفت: عایشه در نامه خود به مسائل پزشکان در داغستان از جمله نبود دستکش و ماسک طبی و لباس ویژه محافظت دربرابر کرونا و نیز عدم پرداخت حقوق کادر درمانی اشاره کرد و گفت که مجبورند با پول خود از داروخانه حتی دارو و لوازم طبی مورد نیاز را خریداری کنند.

به گفته این پزشک داغستانی، در این جمهوری به بیماری کرونایی توجه نمی شود و همین مساله باعث انتشار سریع آن در بسکمک از مناطق این جمهوری شده است.

ماسکوفسکی کامسامولتس یادآوری کرد که پوتین پس از دریافت نامه ها تصمیم گرفت با استفاده از امکانات وزارت دفاع و وزارت موقعیت های اضطراری روسیه به جمهوری داغستان کمک کند. به همین دلیل سه شنبه هفته گذشته کاروانی از شهرهای راستف-نا-دانو و ناگینسک راهی این منطقه شد.

بر اساس گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، متخصصان وزارت موقعیت های اضطراری روسیه در مناطق مختلف داغستان به ضدعفونی اماکن عمومی و مراکز مختلف این جمهوری مشغول و نظامیان روسیه نیز درحال ساخت مرکز پزشکی و درمانی برای بستری کردن بیماران کرونایی در داغستان هستند.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 در این پیوند بیان نمود که نظامیان حوزه جنوب غرب روسیه برای کمک به جمهوری داغستان راهی این منطقه شده اند.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس عامل دیگری که مقابله با کرونا را در جمهوری داغستان سخت کرده است، کوهستانی بودن بسکمک از مناطق این جمهوری مطرح نمود و نوشت: در بسکمک از روستاهای این جمهوری تجهیزات برای تشخیص ویروس کرونا وجود ندارد.

این مساله باعث شده است که اکثرا تا 90 درصد بیماران در خانه مداوا شوند و برخی نیز بدون هر گونه معاینه پزشکی در خانه می میرند و هرگز معین نمی شود که دلیل مرگ آنان کرونا بوده است.

به نوشته رسانه روسی، شمار زیادی در داغستان هنگامی که به کرونا مبتلا می شوند فکر می کنند ذات الریه کرده اند و حتی تا چندی پیش پزشکان ماسک معمولی به صورت می بستند و فقط پس از آن که زنگ خطر به صدا درآمد مراکز درمانی را به لوازم و تجهیزات مورد نیاز مجهز کردند.

گفته شده رسانه های جمهوری داغستان هم تا چندی پیش هیچ هشداری به مردم در خصوص گسترش کرونا نمیدادند بنابراین مردم هم نمی دانستند باید چگونه از خود محافظت کنند.

انتقادها از رئیس جمهوری داغستان و نخست وزیر این منطقه نیز به شدت افزایش یافته است چرا که آنها مراکز مطبوعاتی دارند اما با وجود گسترش کرونا هیچ کاری انجام ندادند در عین حال گفته شده پزشکان در داغستان تهدید شدند که اگر مواردی از شرایط کرونا در این منطقه را به رسانه ها گزارش کنند، اخراج خواهند شد.

عبدالخبیروف پزشک داغستانی در این باره به رسانه ها گفته است: ولادیمیر واسیلیف رئیس جمهوری داغستان فرد بسته ای است و هرچند که افراد فاسد از دولت محلی قبلی را به زندان انداخت اما این کار را هم گزینشی انجام داد.

به گفته وی، آرتیوم زدونوف نخست وزیر داغستان نیز که رئیس ستاد مقابله با کرونا در داغستان در این منطقه محسوب می شود از آغاز شیوع کرونا در این جمهوری اصلا کاری انجام نداد.

گفتنی است، براساس آمار رسمی کمیته مقابله با کرونا در روسیه، تا به امروز در این کشور بیش از 335 هزار نفر کرونا گرفته و 3 هزار و 388 نفر هم فوت کرده اند.

جمهوری داغستان با 50 هزار و 270 کیلومتر مربع وسعت در غرب دریای خزر واقع شده و پایتخت آن مخاچ قلعه بندر مهم روسیه در این منطقه است.

بندر مخاچ قلعه راستا دریایی ارتباطی میان روسیه و کشورهای ساحلی دریای خزر بویژه ایران و قزاقستان را فراهم می کند و بسکمک از محصولات از کشورهای ساحلی خزر به روسیه در این بندر بارگیری یا تخلیه می شود.

داغستان همچنین از نظر نظامی برای روسیه مهم است و مقر ناوگان روسیه در دریای خزر در این جمهوری مستقر شده و ناوهای روسی در بندرهای مخاچ قلعه و کاسپییسک لنگر می اندازند.

علاوه بر آن نکته مهم دیگر درباره جمهوری داغستان اینکه بخش قابل توجهی از فرآورده های دامی بویژه گوشت گوسفند و ماهی و محصولات کشاورزی مصرفی روسیه در این منطقه قفقاز شمالی تولید می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4738

به "خبرنگاران نگرانی روس ها از شرایط بحرانی کرونا در داغستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی روس ها از شرایط بحرانی کرونا در داغستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید