دانشمندان درباره آزمایش پادتن برای ایمنی در مقابل کرونا هشدار دادند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کارشناسان با توجه به استقبال از آزمایش پادتن برای اطمینان از مصونیت در مقابل ابتلا به کووید-19 درباره صحت، دقت و ماندگاری این آزمایش هشدار داده اند.

دانشمندان درباره آزمایش پادتن برای ایمنی در مقابل کرونا هشدار دادند

شبکه فرانس 24 به صف طولانی آزمایش پادتن در آلمان اشاره نمود و نوشت: در حالی که مردم دنیا امیدوارند ممنوعیت قرنطینه برداشته گردد، بعضی از کارشناسان احتمال به اصطلاح گذرنامه مصونیت را مطرح نموده اند که به افرادی که در خون خود پادتن این بیماری را دارند اجازه می دهد به سر کار خود بازگردند.

در آلمان، ده ها هزار نفر اقدام به آزمایش نموده اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در کشورهای دیگر، کوشش هایی درباره به اصطلاح سطح ایمنی در جمعیت در حال اجرا است.

آندرو کومو فرماندار نیویورک هفته گذشته گفت، ایالت متبوعش آزمایش هایی را به جدی ترین شیوه در کشور شروع می نماید تا تعیین گردد تا به امروز چه تعداد از مردم این بیماری را گرفته اند.

در اقدامی عجولانه برای انجام آزمایش ها، سازمان ناظر این امر در آمریکا در تصمیمی عجیب به تولیدنمایندگان کالاهای تجاری اجازه داد تا کیت های آزمایشی خود را بدون مجوز رسمی عرضه نمایند.

اما بعضی دیگر از کارشناسان از جمله کارشناسان سازمان دنیای بهداشت درباره دقت آزمایش های جدید هشدار داده اند.

یکی از ناشناخته ها درباره ویروس کرونا میزان ماندگاری مصونیت در برابر آن است؛ به این معنی که آزمایش های آنتی بادی مثبت نیز نمی توانند در بلندمدت معنی دار باشد.

یک سخنگوی زن سازمان دنیای بهداشت با تاکید بر رعایت احتیاط در این زمینه گفت: بحث های زیادی درباره آزمایش آنتی بادی یا پادتن و تاثیر آن در مصونیت در مقابل ابتلای دوباره به کرونا مطرح است.

وی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اضافه نمود: حتی اگر جواب آزمایش مثبت باشد ما نمی دانیم که نتیجه مثبت در بلندمدت ارتباطی با حفاظت در مقابل بیماری دارد و این ایمنی چقدر پایدار می ماند.

ماتیاس اورث عضو هیات مدیریه انجمن حرفه ای پزشکان آزمایشگاه در آلمان (BDL) اشتباه در آزمایش را یک مشکل عظیم توصیف کرد و گفت: ممکن است نتیجه آزمایش افرادی که مبتلا به کووید-19 هستند، منفی باشد. ویروس کرونا ممکن است به صورت ضعیف در بدن فرد باشد و باعث بیماری جدی نگردد و نتیجه آزمایش را مثبت کند.

وی شرح داد، آزمایش های دقیق تری در چند هفته آینده انجام خواهد شد اما هنوز زود است این نوید را برای بیماران داشته باشد که آنها برای همواره مصون هستند.

گذشته از این، تحقیقاتی که از جمله هفته گذشته در مونیخ شروع شد به دقت تحت نظر است. دانشمندان در این تحقیقات 3 هزار خانوار را برای آزمایش پادتن انتخاب کردند.

در شهر هاینسبرگ آلمان، نخستین جایی که خوشه های اصلی آلودگی کشف شد تحقیقات مستقلی در حال اجرا است. تا به امروز محققان به این نتیجه رسیده اند که 14 درصد از جمعیت این منطقه قبلا آلوده شده بودند.

در کنار تحقیقات، تعدادی از شرکت های داروسازی در آلمان، بازاریابی آزمایش پادتن را شروع نموده اند که باید در آزمایشگاه آنالیز گردد.

طبق گزارش انجمن آزمایشگاه های پزشکی آلمان، تا به امروز حدود 70 هزار آزمایش در 54 آزمایشگاه آنالیز شده اند.

یک پزشک آلمانی که از اواسط ماه مارس (فروردین) آزمایش پادتن انجام داده است در این زمینه گفت: فکر می کنم انجام این آزمایش ها اهمیت دارد زیرا می توانیم بفهمیم آیا افراد ایمن هستند یا نه.،ایرنا