درگیری نیروهای امنیتی هادی و افراد مسلح وابسته به امارات در بندر سقطری یمن

به گزارش مجله وبلاگ فروش، منابع یمنی از وقوع درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی تحت حمایت امارات در بندر سقطری خبر دادند.

درگیری نیروهای امنیتی هادی و افراد مسلح وابسته به امارات در بندر سقطری یمن

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع محلی یمن گزارش دادند که افراد مسلح تحت حمایت امارات بامداد امروز چهارشنبه با نیروهای امنیتی در بندر سقطری درگیر شدند.

نیروهای امنیتی بندر سقطری در آب های جنوبی یمن، وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، هستند.

به گفته این منابع، افراد مسلح بامداد امروز با چند خودرو به بندر سقطری ورود نموده و در کوشش بودند تا سلاح ها و تجهیزاتی که با کشتی اماراتی اد استر وارد بندر شده است، تخلیه نمایند.

طبق گزارش وبگاه المشهد الیمنی، در پی ورود نیروهای امنیتی تحت فرماندهی سرهنگ فائز الشطهی رئیس پلیس منطقه جنوب به بندر درگیری بین دو طرف به وقوع پیوست و دو تن از افراد مسلح دستگیر شده و بقیه فرار کردند.

این اولین درگیری نیروهای نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن نیست. از تابستان سال گذشته درگیری دو طرف بارها به زد و خورد و جنگ نظامی کشیده شده است.

طبق این گزارش، عناصر شورای انتقالی جنوبی ساعت 11 و نیم سه شنبه(دیشب) وارد بندر شده و در کوشش برای قاچاق سلاح و تجهیزات بودند.

روز دوشنبه یک مسئول محلی یمن گفت که در داخل کشتی اماراتی اد استرا متعلق به موسسه خیریه خلیفه بن زاید، یک کانتینر حاوی یک خودروی زرهی و تجهیزات نظامی را کشف و ضبط نموده اند.

ریاض کوشش کرد اختلافات نظامی را با توافقی در ریاض فیصله دهد اما تا به امروز پیروز نبوده است. توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و سرانجام دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3053

به "درگیری نیروهای امنیتی هادی و افراد مسلح وابسته به امارات در بندر سقطری یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری نیروهای امنیتی هادی و افراد مسلح وابسته به امارات در بندر سقطری یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید