رؤیا پروری در ونیز ممنوع!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - در فاصله سه روز تا خاتمه هفته و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز ایتالیا تشخیص اثری که بیشترین اقبال را برای فتح جایزه نخست (موسوم به شیر طلایی) داشته باشد، سخت تر از هر زمانی شده است.

رؤیا پروری در ونیز ممنوع!

به گزارش ایران، در حالی که از 21 فیلم بخش مسابقه ونیز2021 تا صبح چهارشنبه 16 فیلم به نمایش درآمده و هر کدام سه نوبت پخش شده اند، کیفیت نسبتاً برابر تمامی فیلم ها و فوق العاده تلقی نشدن آنها و بواقع فقدان یک فیلم کاملاً برتر و متمایزاز سایرین خالق ابهام مورد بحث بوده است. پنج فیلم به جای مانده قسمت مسابقه ونیز ظرف سه روز پیش رو برای حاضران و داوران پخش خواهد شد و صبح شنبه 20 شهریور زمان رایزنی نهایی هیأت ژوری هفت نفره این جشنواره برای انتخاب فیلم برتر و شنبه شب زمان اعلام نتایج نهایی در مراسم پایانی جشنواره است که از ساعت 22 در تالار مرکزی جشنواره با نام لیدو برگزار خواهد شد و نه فقط برنده شیر طلایی برترین فیلم موسترا (لقب دیگری برای جشنواره ونیز) بلکه فاتحان شیرهای نقره ای سایر قسمت ها هم معرفی و از آنها تجلیل خواهد شد. این در حالی است که ونیز همیشه بعداز کن فرانسه و همپا با برلین در ترسیم جایگاه و دستاوردهای این هنر در طول هر سال سهم ویژه و زیادی داشته است.

آنها عقب نشینی نکرده اند

روزنامه لااستامپای ایتالیا در مصاحبه ای با بونگ جون هو رئیس اهل کره جنوبی هیأت داوران موسترا 2021 از قول وی متذکر شده برابری قوای فیلم ها و نزدیک بودن سطح کیفی و وضع مضمونی و بار قصه گویی آنها نه یک رویداد منفی و مشکل ساز برای این جشنواره، بلکه نقطه قوت آن است زیرا خاطرنشان می کند که اولاً فیلمسازان جهان براثر مصایب کرونا عقب نشینی و ترک حرفه نکرده اند و ثانیاً با کوششی بزرگ آثاری را عرضه داشته اند که جملگی کیفیتی قابل قبول دارند و موجب سربلندی سینما در سال سخت و پر خطر 2021 شده اند.

نوعی پیروزی قبل از توزیع جوایز

سایت ایندی وایر هم که از مطرح ترین سامانه های بررسی و ارزش گذاری فیلم های سینمایی جهان است و خبرنگارانش در ونیز حاضرند، روز سه شنبه 16 شهریور در نقدی که بر کیفیت و محتوای آثار به نمایش درآمده در قسمت های مسابقه، خارج از مسابقه و افق های این جشنواره آورد، متذکر شد که موسترا یک بار دیگر به عملکرد سال های اخیرش وفادار مانده و به فیلم هایی اولویت و امکان پخش داده که با وقایع روز جهان همسو هستند و آرتیستی و دروغین نیستند.

شایدها و بایدها

اگر رویکرد فوق و پرهیز از امیدبخشیدن های بی فایده به مردم جهان در روزهای سخت فعلی را مبنای رأی گیری هیأت ژوری هفتادوهشتمین دوره جشنواره ونیز و معرفی فاتحان احتمالی آن قرار بدهیم، باید متذکر شویم که شنبه شب آینده اقبال جعبه کار تازه لورنزو ویگاس مکزیکی، اتفاق ساخته ادوی دیوان فرانسوی، دختر گمشده به کارگردانی مگی جیلینهال امریکایی و اسپنسر کار پابلو لارن شیلیایی برای صید شیر طلایی جشنواره بیشتر از سایر فیلم ها است و شاید هم همای اقبال بر سر یان پی ماتوژینسکی لهستانی بنشیند که فیلم جدیدش با نام هیچ ردی باقی نگذارد را به موسترای امسال آورده است. با این حال در جهانی که وصف آن رفت، امکان اهدای شیر طلایی به هر یک از فیلم های دیگر بخش مسابقه این جشنواره هم وجود دارد!

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13792

به "رؤیا پروری در ونیز ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رؤیا پروری در ونیز ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید