راهنمای سفر به جزایر قناری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، جزایر قناری در فاصله تقریبا صد کیلومتری از سواحل جنوبی مراکش قرار گرفته اند. جزایر قناری درواقع مجمع الجزایری متشکل از 7 جزیره اصلی هستند. این جزایر ممکن است بخشی از اسپانیا باشند اما به نظر می رسد به علت اتمسفر آرامش بخش و سواحل شگفت انگیزی که دارند بیشتر به کارائیب شباهت دارند. خیلی از جزایر قناری به علت منطقه ها آتشفشانی منحصربه فرد و پارک های ملی که دارند، به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. امروز در مجله خبرنگاران راهنمای سفر به جزایر قناری را خواهید خواند.

راهنمای سفر به جزایر قناری

جزایر قناری

لانزاروته

لانزاروته می تواند یک گزینه خیلی خوب برای گذراندن تعطیلات و گشت و گذار در جزیره باشد. این جزیره زیبا و شگفت انگیز که با سنگ های آتشفشانی قرمز و سیاه پر شده مانند منظره ها فرازمینی است. از قلم نیاندازید که حتما در زمان بازدید از لانزاروته از دالان های گدازه آن تماشا کنید. شما می توانید وارد بعضی از این دالان های گدازه شوید و این پدیده زیبای طبیعی را از نزدیک مشاهده کنید. آب و هوای عالی، روزهای بلند و آفتابی و منظره ها زیبای لانزاروته ثابت می نماید که چرا این جزیره مکان مورد علاقه ورزشکاران و تیم های ورزشی است. خیلی از این افراد برای تمرین های شنا، دو و دوچرخه سواری المپیک به این جزیره می آیند. لانزاروته شمالی ترین جزیره از مجموعه جزایر قناری است و محل قرارگیری فرودگاه آرثیفه است. این فرودگاه پروازهای زیادی به مقصدهای مختلف اروپایی از جمله اسپانیا دارد. یک جهت آبی نیز از لانزاروته به فوئرته ونتورا وجود دارد که به وسیله 3 شرکت دریایی مختلف اداره می گردد. قایق های زیادی روزانه از این جهت که تنها 25 دقیقه طول می کشد عبور می نمایند. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

فوئرته ونتورا

فوئرته ونتورا به دلیل سواحلی که دارد معروفیت زیادی در بین جزایر قناری به دست آورده است. این جزیره بیش از 150 کیلومتر ساحل ماسه ای سفید دارد. سواحل زیبای این جزیره و منظرههای فوق العاده آتشفشانی این جزیره را به مقصدی ایده آل برای تعطیلات تبدیل نموده اند. در ساحل تفریحات زیادی از جمله موج سواری و کایت سواری وجود دارد که اگر اهل هیجان باشید می توانید این ورزش های آبی را امتحان کنید. اگر زیاد اهل ساحل رفتن نیستید پنیرهای معروف فوئرته ونتورا حتما شما را به هیجان می آورد. فرودگاه جزیره فوئرته ونتورا به نام ال ماتورال دقیقا در جنوب لانزاروتا واقع شده است که پروازهای زیادی در آن به کشورهای اروپایی انجام می گردد. این پروازها مقرون به صرفه قیمت و بین المللی هستند. دو جهت دریایی نیز بین فوئرته ونتورا و گران کاناریا وجود دارد که در هفته 33 قایق از آن جا عبور می نماید. جزیره گران کاناریا در جنوب غربی فوئرته ونتورا قرار گرفته است.

گران کاناریا

لاس پالماس مرکز جزایر قناری در این جزیره واقع شده است. در این جزیره می توانید در یک روز دهانه های آتشفشانی، صحراهای ماس پالوماس، تپه های سنگی و سواحل زیبا را ببینید. بعلاوه گران کاناریا دارای اسپا هتل های زیادی به همراه بزرگ ترین مراکز دریادرمانی یا تالاسوتراپی در اروپا است. فرودگاه بین المللی لاس پالماس شلوغ ترین فرودگاه از نظر کارگو و مسافر در تمام جزایر قناری است. ایرلاین های زیادی در سراسر اروپا و بعلاوه غرب آفریقا در این فرودگاه فعالیت می نمایند. دو جهت دریایی نیز از گران کاناریا تا تنریف وجود دارد که بین شهرهای لاس پالماس و سانتاکروز فعالیت می نماید. در هفته 64 سفر دریایی در این جهتها انجام می گردد.

لاگومرا

لاگومرا یکی از زیباترین و رویایی ترین جزایر در جزایر قناری است. بعضی از خیابان های این جزیره از شن ساخته شده اند و بعلاوه یک زبان باستانی که با سوت زدن صحبت می گردد و سیلبو نام دارد در این جزیره وجود دارد. لاگومرا دارای 650 کیلومتر جهت پیاده روی است که شما را به مکان های زیبا و شگفت انگیزی می رساند. لاگومرا یک فرودگاه داخلی دارد که در آن تنها به سمت تنریف پرواز صورت می گیرد و هر روز دو پرواز برگشت در این فرودگاه انجام می گردد. یک جهت آبی از لاگومرا به لاپالما وجود دارد که به وسیله 2 کمپانی اداره می گردد.

لاپالما

نام دیگر لاپالما جزیره زیبا است و دلیل این نامگذاری آتشفشان ها، جنگل ها و سواحل خارق العاده آن است. آسمان صاف و آبی و بدون آلودگی لاپالما آن را به عنوان یکی از برترین مکان های جهان برای تماشای ستاره ها تبدیل نموده است. لاپالما یک فرودگاه اصلی دارد و پروازهایی به سمت تنریف و گران کاناریا دارد. به علاوه به دیگر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، فرانسه، هلند، بلژیک و آلمان نیز مرتبط است. دو جهت آبی بین تنریف و لاپالما وجود دارد که در هفته 28 سفر آبی در آن ها صورت می گیرد.

ال هیرو

ال هیرو ممکن است یکی از کوچک ترین جزایر باشد اما جزیره ای است که از لحاظ انرژی الکتریکی به خودکفایی رسیده است. این جزیره یکی از برترین جزایر برای غواصی است و دارای 46 مکان برای غواصی و تنوع زیادی از گونه های دریایی است. ال هیرو یک فرودگاه داخلی دارد که به سمت تنریف و گران کاناریا پرواز انجام می دهد. یک جهت آبی بین الهیرو و تنریف وجود دارد که به صورت هفتگی فعالیت می نماید و حدود 2 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15614

به "راهنمای سفر به جزایر قناری" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به جزایر قناری" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزایر قناری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید