برطرف چالش ماندگاری چربی بر ظروف چینی با پوشش های نانومتری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، پژوهشگران ایرانی با بهره گیری از فناوری نانو پیروز به فراوری ظروف چینی با خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی شدند که از پایداری و ماندگاری عوامل بیماری زا و رشد آن ها جلوگیری می نماید.

برطرف چالش ماندگاری چربی بر ظروف چینی با پوشش های نانومتری

با تور لوکس چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، فراوری ظروف چینی آنتی باکتریال با اضافه کردن نانومواد آنتی باکتریال در لعاب از دستاوردهای محققان یکی از شرکت صنایع چینی است و این شرکت توانسته با دریافت گواهی استاندارد و تاییدیه نانومقیاس محصول خود را به بازار داخلی عرضه کند.

بعضی از باکتری ها و قارچ ها با شست و شوی ساده و یا حتی با مواد شوینده از روی ظروف پاک نمی شوند؛ ولی با استفاده از فناوری نانو، لایه ای بر روی ظروف ایجاد می گردد که به ظروف، قابلیت حذف عوامل بیماری زای قارچی و باکتریایی را می دهند. این ظروف چینی آنتی باکتریال با بهره گیری از فناوری نانو از پایداری و ماندگاری عوامل منفی روی ظروف جلوگیری می نماید و محیط و سطح ظرف را برای رشد و ایجاد انواع باکتری ها ناامن می نمایند.

ظروف چینی نانویی فاقد هرگونه سمیت برای بدن انسان است؛ ضمن آنکه این نانومواد با لعاب چینی سازگاری دارد و به علت اینکه خواص آنتی باکتریال آن در مرحله لعاب زنی، جزئی از خود ظرف می گردد، ماندگاری این ویژگی طولانی است و در شست وشو از بین نمی رود و صرفاً با جدا شدن لعاب از سطح ظروف خواص خود را از دست می دهد.

این شرکت در حال حاضر دو دسته از محصولات مبتنی بر فناوری نانو شامل آنتی باکتریال و ضدقارچ و ضدآب و ضدلک فراوری می نماید.

ظروف چینی چرب، بسیار لیز و شنماینده هستند و لکه های چربی در بعضی از موارد پس از شست وشو همچنان باقی می مانند؛ از این رو محصولات چینی این شرکت با خاصیت آب گریزی می تواند به مصرف نمایندگان یاری کند تا در مصرف آب برای شست وشو صرفه جویی نموده و لکه های کمتری روی این ظروف قرار گیرد.

این محصول با یاری نانوذرات دارای سطح آب گریز شده که هرگونه مایع قطبی را بر روی سطح به صورت قطره ای شکل می سازد و از پخش شدن مایعات بر روی سطح جلوگیری می نماید که در نهایت باعث شست وشوی آسان ظرف می گردد. آزمایش های صورت گرفته روی این فناوری نشان می دهد که زاویه تماس قطره آب روی ظروف چینی این شرکت 100 درجه است، در حالی که در نمونه های فاقد این نانوپوشش زاویه تماس کمتر از 30 درصد گزارش شده است.

آلودگی میکروبی از دیگر چالش های ظروف چینی است؛ چرا که این ظروف مکان مناسبی برای رشد باکتری و قارچ دارند. از آنجایی که در این ظروف از نانوذرات آنتی باکتریال استفاده شده است، شانس رشد میکرواورگانیسم ها در این ظروف به حداقل رسیده و می توان گفت که ظروف چینی دارای نانوپوشش این شرکت، آنتی باکتریال هستند.

با کاهش اندازه ذرات به مقیاس نانو، رهایش یون ها در سطح ظروف انجام می گردد که این امر به افزایش فعالیت ضدباکتریایی و ضدقارچی ظروف می انجامد. این محصول طبق استاندارد ملی ایران به شماره 10900 فعالیت ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی و همچنین قارچ Candida albicans از خود نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1904

به "برطرف چالش ماندگاری چربی بر ظروف چینی با پوشش های نانومتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف چالش ماندگاری چربی بر ظروف چینی با پوشش های نانومتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید