زیباترین پارک های ملی بریتانیا که حتما باید دید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، زیباترین پارک های ملی بریتانیا

بریتانیا فقط به شهرهای بزرگ و صنعتی، روزهای بارانی و تماشای فوتبال ختم نمی گردد. بلکه بریتانیا خانه چشم اندازهای حیرت انگیز و چشم نواز بسیاری نیز هست. قله های مرتفع، صخره هایی که از آسمان به دریا خیره شده اند و دره هایی پوشیده از یخ در میان کوه های سر به فلک کشیده، مناظری هستند که چشم هر بیننده ای را نوازش خواهند کرد. انگلستان رویای دوستداران طبیعت خشن است. با خبرنگاران همراه شوید تا سری به زیباترین پارک های ملی بریتانیا بزنیم.

زیباترین پارک های ملی بریتانیا که حتما باید دید

پارک ملی کایرنگورمس | Cairngorms national park

زیبایی هیچ کجا به پای کایرنگورمس نمی رسد. وقتی شما بر بلندای یکی از مرتفع ترین کوهستان های بریتانیا که با جنگل های سرسبز، دریاچه های درخشان و قله هایی پوشیده از برف احاطه شده اند ایستاده اید، هر چه مشکل و غصه در زندگیتان دارید از خاطرتان خواهد رفت! کایرنگورمس بعلاوه خانه عقاب های طلایی، سنجاب قرمز و گربه وحشی نادر اسکاتلندی است.

به علاوه، در طول ماه های زمستان، کل این منطقه از برف پوشیده می گردد.

پارک ملی لیک دیستریکت | lake district national park

از قدیم الایام، دریاچه ها همیشه به عنوان یک منبع الهام بخش برای هنرمندان و نویسندگان بوده اند. چه بسیار نقاشانی که در طبیعت آثار هنری خلق نموده اند و چه بسیار نویسندگانی که در طبیعت برای کتاب تازه خود الهام گرفته اند.

سدهای بزرگ و مرتفع، دریاچه های یخ زده و بومیان و جامعه ای روستایی و مهمان نواز، در سرتاسر این پارک مشاهده می شوند. در اینجا برای صخره نوردان و کوه نوردان به مقدار کافی صخره و کوه وجود دارد.

پارک ملی دارتمور | dartmoor national park

با وجود علفزارهای پوشیده از علف های بنفش، صخره های بلند و نوک تیز و رستوران ها و بارهای سنتی دنج، دارتمور به عنوان بهشت پیاده روی جهان مطرح شده است. شما می توانید خود را از جانوران جنگل های فرسوده دارتمور پنهان کنید، خود را به بادهای شدید این منطقه بر روی سخره های بلند آن بسپارید یا در میان علفزارهای آن با معشوقه خود قدم بزنید.

به هر حال باید مراقب اطرافتان باشید. چشمان تیز بین جانوران وحشی دارتمور همیشه در حال تماشای شما و معشوقه شما هستند!

پارک ملی برکن بیکونس | brecon beacons national park

در فاصله کمتر از یک ساعت از کاردیف، پارک ملی زیبای برکن بیکونس واقع شده است. سرزمینی پهناور که با کوهستان های مرتفع، علفزارهای وحشی و قلعه های باستانی بسیار، احاطه شده است. پوتین های خود را بپوشید، کوله خود را بر پشت خود بیاندازید و راهی ارتفاعات برکن بیکونس شوید تا منظره ها منحصر به فرد و مه آلود و قله های مرتفع و زیبا، خود را برای شما نمایان نمایند. البته اگر از ارتفاع می ترسید، هیچگاه پایین پای خود را نگاه نکنید.

پارک ملی اسنودونیا | snowdonia national park

در انتهای دیگر ولز و در سمت شمال، پارک ملی اسنودونیا واقع شده است. جایی که مرتفع ترین قله کشور، یعنی قله اسنودون، با اقتدار و پوشیده از برف، قامت بر افراشته است. اینجا همه چیز فقط درباره کوه های بلند نیست، بلکه روستاهایی بکر و زیبا، رودخانه های خروشان و آبشارهایی وحشی منتظر شما هستند تا خود را برای شما به زیبایی هرچه تمام نمایش دهند.

پارک ملی لوچ لوموند و تروساچ | Loch Lomond & the Trossachs

با منظره ها کوهستانی منحصر به فرد، 22 دریاچه بسیار بزرگ و چمنزارهای زیبا، پارک ملی لوچ لوموند و تروساچ مانند یک رویا می ماند. این منطقه برای تپه نوردی و کوه نوردی، پیاده روی و قایق سواری بسیار مناسب است. تماشای طلوع و غروب آفتاب بر بلندای تپه های سرسبز، به همراه یک فنجان چای انگلیسی گرم یا شاید آغوشی گرم، با روح و روان شما بازی می نماید.

پارک ملی نیو فارست | new forest national park

این جنگل سلطنتی که زمانی نه چندان دور از طریق پادشاهان برای شکار استفاده می شد، با درختانی کهنسال، علفزارهای متراکم، ساحلی خیره نماینده، نمکزارها و تالاب های پر آب احاطه شده است. این پارک برای قدم زدن در میان درختان آن در یک بعد از ظهر روز تعطیل، سوارکاری، و قایق سواری بسیار مناسب است.

هنگام پیاده روی مراقب مارهای سمی اطراف خود باشید!

پارک ملی اکسمور | exmoor national park

اکسمور منطقه کمتر شناخته شده ای است که در نزدیکی پارک ملی دارتمور واقع شده است. در اینجا، در بعضی مواقع از روز به خاطر مه شدید، حتی نمی توانید ده متر جلوتر از خود را ببینید. اگر از علاقه مندان به آسمان شب و رصد ستارگان هستید، اکسمور یکی از برترین گزینه ها برای شماست. ستاره های آسمان اینجا به دور از مزاحمت چراغ ها و آلودگی نوری، تمام آسمان بالای سر شما را رویایی می نمایند.

پارک ملی نورفولک برودس | Norfolk broads national park

نورفولک بزرگترین تالاب حفاظت شده بریتانیا می باشد که از طریق سیلاب های دائمی و قدیمی این منطقه ایجاد شده اند. در حال حاضر این منطقه به عنوان اکوسیستمی حساس، محل زندگی جانوران نادر بسیار زیادی می باشد. از بزرگترین پروانه بریتانیا و سنجاقک هاوکر بگیرید تا انواع پستادارن بزرگ جسه.

این منطقه محل بسیار خوبی برای دوستاران حرفه ماهی گیری می باشد.

پارک ملی نورس آمبرلند | Northumberland national park

نورس آمبرلند یکی از منحصر به فرد ترین پارک های ملی بریتانیاست چرا که بزرگترین منطقه در کل اروپاست که از آسمان آن در مقابل انواع آلودگی ها از جمله آلودگی نوری محافظت شده است. در اینجا شما می توانید بر روی تپه های پوشیده از علف های بلند قدم بزنید، از بقایای قلعه های باستانی موجود در منطقه تماشا کنید و شب هنگام دراز بکشید و به آسمان پر ستاره و حیرت انگیز آن نگاه کنید.

پارک ملی پیک دیستریکت | peak district national park

پیک دیستریکت اولین پارک ملی بریتانیاست. سرزمینی پهناور که هر گوشه از آن متفاوت از گوشه ای دیگر است. از علفزارهای شمال آن بگیرید تا رودخانه های خروشان جنوب آن. اینجا آنقدر وسیع است که هر نوع ماجراجویی در آن امکان پذیر است. از رفتینگ و پاراگلایدر سواری تا کوه نوردی و صخره نوردی.

پارک ملی پمبروکشایر | pembrokshire coast national park

پمبروکشایر تنها پارک ملی کاملا ساحلی بریتانیاست و با صخره های پوشیده از خزه، سواحل طلایی، روستاهای سنتی و غارهای پنهان احاطه شده است. اینجا یک مکان فوق العاده برای تجربه زندگی ساحلی، تماشای دلفین ها و اذت بردن از آفتاب درخشان می باشد.

بنابراین در سفر به پارک ملی پمبروکشایر از قلم نیاندازید که مایوی خودتان را همراهتان ببرید!

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17378

به "زیباترین پارک های ملی بریتانیا که حتما باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی بریتانیا که حتما باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید