ستاری: ایران قدرت اول علمی و فناوری منطقه است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون علمی و فناوری رییس جمهور از فعالیت بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد.

ستاری: ایران قدرت اول علمی و فناوری منطقه است

سورنا ستاری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری البرز اظهار کرد: خوشبختانه حرکتی پیوسته در حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق افق 1404، ایران باید به قدرت اول علمی و فناوری منطقه تبدیل شود که بدون اغراق باید گفت همین حالا هم به این هدف رسیده و این برنامه محقق شده است.

وی اضافه کرد: ایران در حال حاضر در حوزه های خاص مثل نانو، بیو تکنولوژی و هوا فضا، حرف هایی برای گفتن دارد و طی سال های اخیر به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است.

وی با اشاره به تعداد شرکت های دانش بنیان کشور افزود: در حال حاضر تعداد این شرکت ها از مرز 6 هزار مورد عبور کرده است.

این مسئول گفت: تعداد و فروش تولیدات شرکت های دانش بنیان کشور با شیب بالایی در حال افزایش است.

ستاری با اشاره به اینکه تمرکز ما از دو الی سه سال گذشته در جهت حل مسائل مردم است، گفت: حل مسائل به خصوص در حوزه تحریم تمرکز اصلی فعالین حوزه های دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل بزرگ کشور تامین نهاده های کشاورزی از جمله کود و سم است که در حال حاضر با حجم زیادی وارد می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ما در پی جایگزینی کودهای وارداتی با کودهای زیستی تولید داخل هستیم تا بتوانیم شاهد تحولات اساسی در کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی باشیم.

ستاری توضیح داد: به علاوه با جایگزینی کودهای زیستی به جای کودهای شیمیایی شاهد ارتقای سطح سلامت مردم با تامین غذای سالم خواهیم بود.

وی افزود: خوشبختانه شرکت های زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند که امیدواریم با رشد آنها شاهد اتفاقات خوبی در کشور باشیم.،ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12856

به "ستاری: ایران قدرت اول علمی و فناوری منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: ایران قدرت اول علمی و فناوری منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید