سیلاب های اخیر100 میلیارد تومان خسارت به جاده ها زده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - براثر وقوع سیل در شب های گذشته حدود 100 میلیارد تومان خسارت به راه های کشور و ابنیه فنی وارد شده است.

سیلاب های اخیر100 میلیارد تومان خسارت به جاده ها زده است

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات این سازمان درباره آخرین شرایط جاده ها پس از سیل روزهای اخیر گفت: بر اثر بارش های رگباری شدید و تگرگ در روزهای گذشته در محورهای مواصلاتی بعضی استان های کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شاقتصادی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد جاری شدن سیلاب و ایجاد انسدادهای موقت بودیم .

وی اضافه نمود: با توجه به شدت و حجم بارش ها در زمان کوتاه و جاری شدن سیلاب همراه سنگ و تنه درختان، بعضی راه ها مسدود شد و امکان حرکت وسایل نقلیه در این راستاها میسر نبود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری با بیان این که در محدوده جاجرود در محور تهران - بومهن، حجم بالای خودرو در زمان جاری شدن سیل و گرفتار شدن آن ها باعث ترافیک سنگین و کندی عملیات پاکسازی و راهنمایی سیلاب توسط عوامل راهداری شد، اضافه نمود: خوشبختانه سیلاب در تهران خسارات جانی و اقتصادی برای هموطنان نداشت ولی آسیب هایی به بدنه راه وارد شده است.

مهریاری شرح داد: در حال حاضر هیچ یک از راستاها در شهرهایی که دچار سیل شده اند مسدود نیست و با یاری نیروهای راهداری راستاها بازگشایی شده اند.

این مقام مسئول توضیح داد: در دیگر استان های کشور مانند سیستان و بلوچستان ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، یزد ، اصفهان و کرمان، بروز سیلاب و انسدادهای مقطعی باعث آسیب به جاده ها و ابنیه فنی شد که برآورد اولیه ، خسارت بیش از 100 میلیارد تومانی را نشان می دهد.

وی تاکید نمود: پس از انجام عملیات پاکسازی و اقدامات لازم توسط اکیپ های راهداری به همراه ماشین آلات سنگین، نسبت به بازگشایی راستاهای اعلام شده در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اضافه نمود: در جریان سیل اخیر متاسفانه یکی از راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در حین یاری رسانی به هموطنان دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

مهریای اعلام کرد: از مهم ترین اقدامات راهداری در بحران سیل می توان به برطرف گرفتگی آبروها؛ راهنمایی روان آب های سطحی به آبروهای کناری؛ پاکسازی سطح راه از به جامانده رسوبات سیل و مقاوم سازی موقت ابنیه و بدنه راه، که دچار آسیب شده اند و نهایتاً بازگشایی راه برای جریان ترافیک اشاره نمود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی اشاره نمود: توصیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به هموطنان این است که قبل از هرگونه اقدام به سفر به هشدارهای هواشناسی توجه نموده و از سفرهای غیرضروری در زمان بارش های بهاری در مناطق و جاده های کوهستانی یا کویری با سابقه سیل خودداری نمایند و در هنگام بروز سیل ضمن توقف در مکان مناسب، راستا راه را برای وسایل نقلیه راهداری و امدادی باز نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11706

به "سیلاب های اخیر100 میلیارد تومان خسارت به جاده ها زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب های اخیر100 میلیارد تومان خسارت به جاده ها زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید