ظرفیت تشکل های مردمی برای مبارزه با اعتیاد جدی گرفته شود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی نجفی پیش از ظهر دوشنبه در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، اتخاذ تدابیر لازم برای حضور و مشارکت عموم مردم در مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و گفت: به دلیل اهمیت نقشی که تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد می توانند در زمینه های پیشگیری، کاهش آسیب و درمان معتادان داشته باشند باید در سطح استان مورد حمایت جدی مدیران قرار گیرند.

ظرفیت تشکل های مردمی برای مبارزه با اعتیاد جدی گرفته شود

وی اضافه نمود: تجربه همراهی مردم با آموزش های تشکل های مردمی در توسعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در سطح استان نشان می دهد که افزایش نقش بخش های غیردولتی و مردمی منجر به موفقیت بهتر کارها می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از ظرفیت اندیشه و فکر سمن ها در راستای مبارزه با مواد مخدر شرح داد: باید از ظرفیت موجود در استان برای مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان بهره لازم را ببریم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان به تاثیر اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: با آشنایی و درک نسل جوان و هدایت آنان با آموزش های مختلف می توان در کاهش آسیب های اجتماعی شاهد نتایج بهتری بود.

نجفی خواهان آموزش های لازم برای مبارزه با مواد مخدر از سطوح دبستان و پیش دبستانی شد و شرح داد: اگر می خواهیم در آینده با آسیب های اجتماعی کمتری روبرو شویم باید این اقدامات را در سنین پایین به آینده سازان کشور آموزش دهیم.

استاندار گیلان همچنین تاثیر برداشت گردشگران از دیدن معتادان در فضای عمومی شهرها را آسیبی جدی در حوزه گردشگری دانست و گفت: باید معتادان متجاهر از شهرها جمع آوری شوند.

وی بر ضرورت شناسایی خرده فروشان مواد مخدر در کنار قاچاقچیان حرفه ای تاکید کرد و اضافه نمود: فعالیت خرده فروشان مواد مخدر نیز باید همچون قاچاقچیان مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3065

به "ظرفیت تشکل های مردمی برای مبارزه با اعتیاد جدی گرفته شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت تشکل های مردمی برای مبارزه با اعتیاد جدی گرفته شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید