عمارت خسرو در شهر قصرشیرین پاک سازی شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیر پایگاه تاریخی فرهنگی محور ساسانی کرمانشاه ـ قصرشیرین گفت: اثر تاریخی عمارت خسرو توسط کارگروه اجرایی این پایگاه از زباله ها و گیاهان هرز پاک سازی شد.

عمارت خسرو در شهر قصرشیرین پاک سازی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امین قهرمانی اظهار کرد: طی ماه های اخیر شاهد رویش علف های هرز در محوطه این بنای تاریخی عظیم بودیم که در روزهای اخیر عملیات پاک سازی علف های هرز روئیده بر روی دیواره ها و محوطه صورت گرفت.

او اضافه کرد: نظافت و پاک سازی از آثار ملی ازجمله اقدامات در راستای نگهداری و مراقبت این آثار است که در برطرف آلودگی بصری این آثار مؤثر است.

مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه ـ قصرشیرین ادامه داد: با کوشش های اجرا شده، برنامه نظافت و پاک سازی این اثر تاریخی مهم اجرا شد، با پاک سازی های مستمر و سم پاشی از رویش گیاهان جلوگیری می گردد.

بنای معروف به عمارت خسرو در میان نیزارها و نخلستان های حاشیه شمالی شهرستان قصرشیرین کرمانشاه و در ساحل سمت راست رودخانه الوند قرار گرفته است.

این بنا در راستا جاده بسیار بااهمیتی واقع شده که در سده های میانه به جاده بزرگ خراسان و بعدها به دروازه آسیا معروف شده است.

بسیاری از مورخان و جغرافی نویسان ایرانی و عرب سده سوم هجری به بعد در خصوص شهر قصرشیرین و بناهای این شهر ازجمله عمارت خسرو مطالبی نگاشته اند.

اکثر مورخان عمارت خسرو را جزو عجایب جهان دانسته و آن را کاخی دانسته اند که خسروپرویز برای شیرین زن مسیحی اش بناکرده است.

عمارت خسرو دارای پلان مستطیل شکل است که با جهت شرقی، غربی با استفاده از مصالح لاشه سنگ، گچ و آجر بر روی صفحه ای به ارتفاع هشت متر ساخته شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5

به "عمارت خسرو در شهر قصرشیرین پاک سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت خسرو در شهر قصرشیرین پاک سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید