عکس ، این آهن ربای چینی که ساخت آن 5 سال به طول می انجامد، قدرتمندترین آهن ربای جهان است!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دیجیاتو نوشت: این آهنربا که ساخت آن تا پنج سال دیگر تمام می گردد، امکان مطالعه روی نیمه رساناهای تازه، 6G و حتی داروهای تازه پزشکی را فراهم می نماید.

عکس ، این آهن ربای چینی که ساخت آن 5 سال به طول می انجامد، قدرتمندترین آهن ربای جهان است!

چین در شهر ووهان کلنگ ساخت مرکزی برای میزبانی از قدرتمندترین آهنربای پالسی جهان را زد. این مرکز می تواند به محققان یاری کند تا به توسعه نیمه رساناهای نو، ارتباطات 6G و حتی داروهایی برای نجات جان انسان ها بپردازند.

به گزارش SCMP، مرکز میدان مغناطیسی پالسی قدرتمند چینی ها در دانشگاه هواژونگ می تواند یک میدان مغناطیسی کوتاه اما بسیار قوی با توان 110 تسلا ایجاد کند که بیش از دو میلیون برابر قوی تر از میدان مغناطیسی کره زمین خواهد بود.

رکورد فعلی با 100 تسلا در اختیار آزمایشگاه ملی لس آلاموس در استان نیومکزیکوی آمریکاست. در حال حاضر قوی ترین میدان مغناطیسی پالسی که چین می تواند ایجاد کند به توان 70 تسلا می رسد. ساخت این مرکز نو پنج سال طول خواهد کشید و هزینه آن به 276 میلیون دلار خواهد رسید.

قدرتمندترین آهنربای پالسی جهان چه کاربردهایی خواهد داشت؟

کاربران احتمالی این مرکز از همین حالا در صف قرار گرفته اند تا از این آهنربای قدرتمند استفاده نمایند. این کاربران شامل مهندسان پروژه های الکترومغناطیسی قدرتمند، دانشمندانی که روی نیمه رساناها و ابررساناهای نو کار می نمایند، محققان فعال در زمینه ارتباطات 6G و پژوهشگران امیدوار به درمان های پزشکی هستند.

میدان های مغناطیسی پالسی به دانشمندان اجازه می دهند ساختارهای ماده، رفتار ذرات در سطح زیراتمی و فرآیندهای حیات در محیط های سخت را ببینند. متخصصان می گویند انجام این مشاهدات علمی در شرایط معمولی غیرممکن است.

محققان امیدوارند با استفاده از این میدان مغناطیسی قدرتمند در حوزه های مختلف از توسعه تراشه های مبتنی بر کربن گرفته تا فناوری های پنهانکاری و سلاح های ریزموجیِ پرتوان دستاوردهای خوبی کسب نمایند. تیم پشت این پروژه قبلا در مصاحبه ای گفته بود که می خواهد استعدادهای سراسر جهان را جذب کند.

ساخت این آهنربا احتمالا خیلی چالشی و ریسکی خواهد بود. کارگران باید ساعت ها در حالی که لباس های مخصوص و محافظ خود را پوشیده اند کار نمایند و سیم های فلزی را دور آهنربا بپیچانند. همه این کارها در محیطی انجام می گردد که پر از گازهای سمی خواهد بود.

خود آهنربا به یک ژنراتور برق قوی احتیاج دارد که بتواند بیش از یک گیگاوات انرژی فراوری کند و مواد خاصی مورد احتیاج است که بتوانند گرما و شوک حاصل از پالس ها را جذب نمایند. دانشمندان چینی قبلا رکورد قوی ترین میدان مغناطیسی یکنواخت جهان را زده بودند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 21852

به "عکس ، این آهن ربای چینی که ساخت آن 5 سال به طول می انجامد، قدرتمندترین آهن ربای جهان است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "عکس ، این آهن ربای چینی که ساخت آن 5 سال به طول می انجامد، قدرتمندترین آهن ربای جهان است!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این آهن ربای چینی که ساخت آن 5 سال به طول می انجامد، قدرتمندترین آهن ربای جهان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید