غار ملیسانی و شهر ارواح گاوروس از جاذبه منحصربفرد یونان، عکس

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یونان یکی از جذاب ترین کشورهای دنیاست جدای از تاریخ بلندبالا و آثار باستانی فراوان، جزایر بهشتی بخش دیگر از جاذبه های این کشورند، جزایری بکر با نوع معماری خاص و طبیعتی منحصربفرد.

غار ملیسانی و شهر ارواح گاوروس از جاذبه منحصربفرد یونان، عکس

یونان کشوری در حوزه اروپا است که جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است و با خرید تور اروپا می توانید خود را به این کشور برسانید و از دیدن جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید. بهتر است بدانید که در هر کشوری جاذبه هایی عجیب وجود دارد که کشور یونان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کفالونیا (Kefalonia) یکی از جزایر دریای یونان است که در نواحی غربی یونان قرار گرفته است و مرکز آن شهر آرگوستولی بر روی دامنه های تپه ای مشرف به بندری باریک قرار گرفته است. این جزیره با 781 کیلومتر مربع مساحت، عظیم ترین جزیره دریای یونان است و با چشم اندازهای متنوع و رشته کوه های جذاب از محبوب ترین جزایر یونان به شمار می رود. این جزیره برای ماجراجویان هم تفریحات زیادی دارد از طبیعت گردی در مسیرهای کوهستانی و گشت و گذار در سواحل با قایق موتوری گرفته تا اسب سواری بر روی ماسه های بکر و دوچرخه سواری به سمت دهکده های کوچک.

بدون شک یکی از جاذبه های متنوع و منحصربفرد این جزیره غارهای زیرزمینی و دریاچه هاست که زیبایی های خاص جزایر دریای یونان را به شما نشان می دهند.

در نواحی شرقی جزیره کفالونیا دریاچه ای کم عمق به اسم ملیسانی (Melissani) هست که به غار ملیسانی هم معروف است. غار در 2 کیلومتری شمال غربی شهر سامی و حدود 10 کیلومتری شهر آرگوستولی (مرکز جزیره) قرار گرفته و در احاطه جنگل هایی با دامنه های کوهستانی ست.

این غار صحره ای که با آب های زلال و کریستالی پر شده و در اثر فرآیند تجزیه صخره ها، ورود آب و فرسایش شکل گرفته در سال 1951 کشف و در سال 1963 به روی گردشگران باز شد. در طول اولین کندوکاوها در غار یک لامپ باستانی کشف شد که امروز در موزه باستان شناسی مرکز جزیره نگهداری می گردد. در سال 1962 در طی ادامه جست و جوها در غار، بقایای مهمی از تمدن مینوآن پیدا شد، که نشان می داد سال ها پیش در عصر برنز هم ساکنان جزایر دریای اژه اینجا را کشف نموده بودند.

اینجا محلی برای عکاسان مبتدی و حرفه ای، ذهن های کنجکاو و همچنین دوست داران چیزهایی است که رها شده و یا استفاده ای از آن ها نمی گردد.

روستای گاوروس یک منطقه ای است که به طور کامل رها شده و در جاده متصل به Kastoria و دریاچه Prespa واقع شده است. دلیل اینکه برای چی مردم محلی این مکان را ترک نموده و در نزدیکی آن دوباره سکونت نموده اند معین نیست اما این مکان فرصتی است برای اینکه بتوانید سبک معماری محلی این منطقه را از نزدیک مشاهده نمایید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9545

به "غار ملیسانی و شهر ارواح گاوروس از جاذبه منحصربفرد یونان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار ملیسانی و شهر ارواح گاوروس از جاذبه منحصربفرد یونان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید