فرسایش خاک در کشور سالانه سه هزار میلیارد تومان خسارت برجا می گذارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس برآوردی که سازمان جنگل ها با همراهی بخشی از حوزه های دانشگاهی انجام داده مقدار خسارت فرسایش بادی تنها در حوزه خسارت های مستقیم افزون بر سه هزار میلیارد تومان در سال است.

فرسایش خاک در کشور سالانه سه هزار میلیارد تومان خسارت برجا می گذارد

خبرنگاران زاهدان -وحید جعفریان در حاشیه آیین شروع پروژه علمی، تحقیقاتی، اجرای خاکپوش مینرال در محدوده شیله شهرستان هامون سیستان و بلوچستان گفت: گستره وسیع زیست بوم منطقه ها بیابانی یکی از ویژگی های کشور ما بوده به همین لحاظ است که از دیرباز فرایند توسعه در این کشور با در نظر گرفتن این قابلیت ها محدودیت هایی برای این زیست بوم رقم خورد.

وی بیان نمود: در منطقه ها بیابانی یکی از مهمترین عوامل محدود کننده توسعه زیربنا ها یا عامل خسارت زا موضوع فرسایش بادی هست که در کانون های گرد و غبار و همین طور در توفان های ماسه ای و حرکت شن های روان به چشم می خورد.

مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: چیزی حدود 29 و 7 دهم میلیون هکتار از عرصه های کشور بر اساس مطالعاتی که در سال 97 صورت گرفته تحت تاثیر فرسایش بادی است.

وی ادامه داد: از این اندازه حدود 13 و نیم میلیون هکتار به عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی شناخته شده است در کانون های بحرانی فرسایش بادی ما شاهد خسارت به زیرساخت ها از جمله جاده ها، راه آهن، اراضی کشاورزی و روستا ها هستیم.

گ

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17856

به "فرسایش خاک در کشور سالانه سه هزار میلیارد تومان خسارت برجا می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرسایش خاک در کشور سالانه سه هزار میلیارد تومان خسارت برجا می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید