فروش 4 میلیارد یورو سلاح از ابتدای سال جاری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت اقتصاد آلمان بیان کرد: این کشور از ابتدای سال جاری تا خاتمه دهمین ماه، حدود 4 میلیارد یورو مجوز فروش تسلیحات صادر نموده است.

فروش 4 میلیارد یورو سلاح از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزارت اقتصاد آلمان اعلام نمود: این کشور از ابتدای سال جاری تا خاتمه دهمین ماه، حدود 4 میلیارد یورو مجوز فروش تسلیحات صادر نموده است.

بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به سوال یک نماینده حزب چپ در مجلس فدرال، ارزش مجوز های صدور تسلیحات از این کشور در دهه ماه از ابتدای سال 2021 به 3.78 میلیارد یورو می رسد.

بزرگترین مشتریان خرید تسلیحات از آلمان در این مدت آمریکا با 948 میلیون یورو، هلند با 721.6 و انگلیس با 190.1 میلیون یورو بوده اند.

در بین مشتریان خرید سلاح از آلمان، 27 درصد مجوز ها به کشور های خارج از اتحادیه اروپا و ناتو تعلق دارد.

بعلاوه مصر با 181.1 میلیون یورو برزیل با 134.1 میلیون یورو در جمع وارد کنندگان سلاح از آلمان قرار دارند.

بعضی احزاب و فعالان سیاسی در آلمان نقدها شدیدی را به صادرات تسلیحات از این کشور به کشور های که معتقدند حقوق بشر در آن ها نقض می گردد یا درگیر جنگ و مناقشات هستند وارد نموده اند.

موسسه تحقیقاتصلح در سوئد گزارش داده ست که آلمان بین سال های 2015 تا 2019 چهارمین صادر کننده بزرگ اسلحه بعد از آمریکا، روسیه و فرانسه بوده و تقریبا 6 درصد تجارت دنیای اسلحه در سراسر دنیا را انجام داده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15989

به "فروش 4 میلیارد یورو سلاح از ابتدای سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 4 میلیارد یورو سلاح از ابتدای سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید