لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟(بخش اول)

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تبلیغات همیشه نقش مهمی در شکل گرفتن تصویر یک کشور در نگاه عمومی و جهانی داشته است.

عوامل بسیار زیادی از گذشته و گذشته های دور باعث شده است که دید جهانیان نسبت به کشور عزیزمان ایران دید خوبی نباشد. اما هر کس که به این سرا بیاید خود به چشم می بیند که ایران عزیز ما پر از جاذبه و شگفتی است و از میهمانان و جهانگردان خود با روی باز و مهربانی فراوان برخورد می کند. یک جهانگرد اهل لهستان گواه این امر است. او پس از سفر به ایران، اطلاعات جالب و متفاوتی از تجربه سفرش به ایران نوشته است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟(بخش اول)

فرهنگی به نام تعارف

از نظر این توریست لهستانی که Marysia نام دارد، ابتدایی ترین چیزی که مسافران خارجی باید در مورد فرهنگ ایرانیان بدانند، موضوع تعارف است. تعارف، فرهنگی جالب و گیج کننده برای توریستان خارجی است که در ابتدای کار باید خیلی به آن دقت داشته باشید. او در این باره می گوید: در ایران شما باید در موقعیت های مختلفی مثل تاکسی، رستوران و . . . برای پرداخت پولتان اصرار کنید! یعنی هنگامی که قصد پرداخت هزینه چیزی را دارید کسی که باید آن را دریافت کند، وانمود می کند که پول را نمی خواهد و در اینجا که اصرارهای شما باید آغاز شود. اگر کسی برای شام دعوت تان کرد یا پیشنهاد کمک برای کاری یا رساندن شما به جایی را داد، ابتدا باید از واقعی بودن آن، اطمینان حاصل کنید و اگر دیدید فقط تعارف است باید آن پیشنهاد را رد کنید. حتی پیشنهاد چای پس از شام! با اینکه تعارف چیز بسیار پیچیده ای بود اما آن را سریع یاد گرفتم و به یکی از بهترین بخش های سفرم به ایران تبدیل شد.

هیچهایک یا رایگان سواری

نظر Marysia درباره هیچهایک نیز بسیار جالب است. او می گوید: پیاده روی در جاده ها یکی از دردسرساز ترین کارها برای جهانگردانی است که بدون وسیله سفر می کنند، اما در ایران ساده ترین چیز است! ایرانیان بهترین مردمان جهان اند و همیشه دوست دارند به شما کمک کنند، به خصوص زمانی که با یک توریست طرف باشند. در ایران هیچگاه برای سوار شدن به اتومبیل بیش از 5 دقیقه منتظر نمی مانید. با آن ها حتی می توانید 100 کیلومتر راه را همسفر شوید و وقتی قصد پیاده شدن دارید شما را حتی به خوردن غذا و اقامت هم دعوت می کنند. شاید خیلی ها نگاه دیگری به ایران ها داشته باشند اما واقعیت این است که آن ها بسیار خوب و حتی گاهی فوق العاده اند. اگر پول کم آوردید پلیس به شما کمک خواهد کرد. حتی یک بار وقتی داشتم از اتوبوسی پیاده شوم راننده می خواست پولی در کیفم بگذارد. با اینکه ایرانیان هنوز با درک موضوع هیچهایک مشکلاتی داشتند اما در کل ایرانیان عالی هستند.

مساله واحد پول!

بحث واحد پول کشورمان کمی برای این توریست لهستانی درسرساز شده بود طوری که طبق گفته های او واحد پول گیج کننده ترین چیز در ایران است! واحد پول رسمی این کشور، ریال است اما همه با تومان پول جابه جا می کنند! من اصلا با ریاضی و اعداد مسئله ای ندارم و تبدیل پول ایران به فرانک آسان بود اما یک تومان برابر است با ده ریال و این دوباره مساله ساز می شود! برای من سوال این است که چرا واحد پولی که 80 سال پیش جایگزین شده هنوز هم مورد استفاده است. من یادم می آید که در سال 1995 واحد پول لهستان تغییر کرد. چند ماه اول هنوز مادربزرگم با همان واحد قبلی کار می کرد اما بعد از آن کم کم به واحد نو عادت کرد. اما در ایران انگار هنوز عادت نکرده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17676

به "لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستانی ها درباره ما چه می گویند؟(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید