ماجرای مونولیت در جاجرود چیست؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، روز بیست و چهارم آذر ماه امسال خبر دیده شدن نهمین مونولیت جهان در ایران به همراه عکس هایی از آن پخش شد و واکنش ها و تحلیل های متفاوتی به دنبال داشت.

ماجرای مونولیت در جاجرود چیست؟

به گزارش عصر ایران، ماجرا از جایی جالب تر شد که خبرنگاران برای دیدن مونولیت به محل نصب آن رفتند و به جای آن با تخته ای چوبی روبرو شدند.

اما واقعیت مونولیت ایران چه بوده است؟

دکتر امیر هوشنگ کمالی فرد، استراتژیست رسانه ای این پروژه، ماجرا را برایمان شرح داد.

به گفته وی، این مونولیت به همت و هزینه شخصی دکتر شهریار شفیعی، بنیان گذار آموزشگاه برند ایران، استاد دانشگاه و متخصص برندسازی، ساخته و در ملکی شخصی در نیکنام ده جاجرود نصب شد.

کمالی فرد اضافه کرد: هدف از این کار مطرح شدن ایران در این ترند دنیای بود و این که در کنار خبر های بد و ناگواری که هر روز از ایران به گوش می رسد، این بار نام ایران با خبری متفاوت و جذاب تکرار گردد.

دکتر شهریار شفیعی

دکتر کمالی فر با اشاره به خرافه هایی که درباره مونولیت های قبلی رواج یافته بود گفت: با انتشار خبر های 8 مونولیت پیشین، بعضی افراد آن را به موجودات فضایی نسبت می دادند، حال آن که اهدافی مانند برندینگ مکانی در پس این ماجرا ها در سراسر دنیا وجود داشت. بنابراین، با نصب این مونولیت و شفاف سازی بعدی، کوشیدیم کمکی نموده باشیم به خرافات ستیزی و ابهام زدایی.

این متخصص بازاریابی محتوا اضافه کرد: اما هدف سوم و اصلی ما یادآوری این وظیفه ملی بود که یکایک ما در قبال نام آوری ایران زمین و صندلی برند میهن خود متعهد و مسئول هستیم و حال که در یک فرایند دنیای، کار های هنری در کشور های مختلف در حال برپا شدن هستند، چه بهتر که نام ایران هم در زنجیره این اخبار هیجان انگیز و جذاب قرار گیرد.

دکتر امیر هوشنگ کمالی فرد و دکتر شهریار شفیعی

در دو روز گذشته که خبر نصب این مونولیت در جاجرود تهران اعلام شد، تحلیل های بسیار متفاوت و جالبی در مورد این مونولیت توسط کاربران در فضای دیجیتال منتشر شد که با انتشار فیلم هایی از جای خالی مونولیت و کاشته شدن یک تخته چوب در جای خالی آن، شایعات بالا گرفت؛ هر چند که آخرین اخبار حاکی از آن است که همان تخته چوب هم ناپدید شده است!

دکتر کمالی فرد در این باره چنین شرح داد: برنامه ریزی اولیه هم این بود که ابتدا این اثر هنری با هویت صنعتی خود در یک فضای طبیعی برپا گردد و سپس در صورت لزوم، به محلی عمومی تر منتقل گردد. در واقع آنچه ما در پی آن بودیم، روشن ساختن این نکته بود که هرگاه حس میهن دوستی خود را فراتر از منافع شخصی قرار دهیم، در دنیا امروز فرصت های بی شماری برای همنشین سازی نام ایران در کنار رویداد های خوب و زیبا هست. در نهایت خوشحالیم که نام ایران به عنوان نهمین کشور در این ردیف از رخداد دنیای ثبت شد.

لازم به ذکر است دکتر شهریار شفیعی که مونولیت ایرانی با هزینه شخصی وی ساخته و در جاجرود نصب شده است، دارای مدرک PHD برندسازی از دانشگاه RENNES فرانسه و بنیانگذار آموزشگاه برند ایران است.

عضویت در کمیسیون برند ایران در سازمان توسعه تجارت، عضویت در هیأت علمی سازمان مدیریت صنعتی، مدیریت علمی دوره­ های تخصصی مدیریت برند IMI، مدیریت BrandTech و ... از دیگر فعالیت های این استاد دانشگاه و متخصص برندسازی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9123

به "ماجرای مونولیت در جاجرود چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مونولیت در جاجرود چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید