چگونه سقف آلاچیق را بسازیم بسازیم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، این پروژه نجاری گام به گام در خصوص نحوه ساخت سقف آلاچیق است. ساخت سقف آلاچیق مستطیلی یک پروژه پیچیده است، زیرا شامل برش های زیادی است، اما هر فردی که مهارت های اولیه نجاری را داشته باشد، در صورت استفاده از نقشه های مناسب، می تواند کار را انجام دهد. شما می توانید میزان و شکل سقف را متناسب با احتیاج و سلیقه خود تنظیم کنید. دستورالعمل های کلی را دنبال کنید و کار را در یک آخر هفته انجام دهید.

چگونه سقف آلاچیق را بسازیم بسازیم

جهت دریافت خدمات آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

ساخت سقف برای یک آلاچیق مستطیلی یک کار پیچیده است، زیرا شامل برش های زیادی و میزان گیری های زیادی است. علاوه بر این، باید از شخص دیگری بخواهید که قطعات را در جای خود نگه دارد، پس از تراز کردن آنها در هر دو پایان، در حالی که در پیچ ها رانندگی می کنید. اگر می خواهید نتیجه حرفه ای بگیرید، قوانین ساختمان را دنبال کنید و از مصالح با کیفیت بهره ببرید. استفاده از الوارهای مقاوم در برابر آب و هوا که در شرایط خوب و کاملا صاف هستند لازم است.

ساخت یک آلاچیق مستطیل شکل یکی از آن پروژه هایی است که به ارزش باغ می افزاید. پس از ساخت قاب آلاچیق، باید سقف را بسازید و زونا را نصب کنید.

اولین مرحله پروژه نصب رج بالایی است. همانطور که در تصویر می بینید، باید تیرهای میانی را با استفاده از میتر یا اره مدور در 45 درجه برش دهید. اگر می خواهید به نتیجه ای حرفه ای برسید، اجزا را با دقت زیادی تراز کنید.

برای آنالیز افقی بودن خط الراس بالا از یک تراز بهره ببرید. قبل از کشیدن پیچ های گالوانیزه 5 اینچی، سوراخ های پایلوت را در داخل تیرها سوراخ کنید تا از شکافتن چوب جلوگیری کنید.

پروژه را با نصب تیرهای باسن ادامه دهید. همانطور که در تصویر می بینید، باید هر دو پایانی تیرها را در 61.5 درجه برش دهید (28.5 درجه برش دهید). از یک اره دایره ای یا اره میتر بهره ببرید تا کار را به شیوه ای حرفه ای انجام دهید. سپس بالای تیرها را با زاویه 45 درجه در وسط ببرید (بنابراین دو برش 45 درجه در وسط) ایجاد یک مثلث.

اگر از نردبان استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را روی سطح محکمی قرار می دهید. بعلاوه لازم است که تیرها را محکم در جای خود محکم کنید، در غیر این صورت ساختار سقف ممکن است به میزان کافی سفت نباشد.

مرحله بعدی پروژه نجاری نصب تیرهای میانی است. همانطور که در تصویر می بینید، باید تیرها را به صورت زاویه دار برش دهید، در غیر این صورت ممکن است به درستی در جای خود قرار نگیرند. هر دو پایانی اجزا را در 48.5 درجه برش دهید. سپس باید قسمت بالای تیرها را با زاویه 47 درجه برش دهید تا بتوانند به خوبی روی تیرهای باسن قرار گیرند.

نکته برتر: از طرف دیگر، قرار دادن خرها در هر 24 اینچ لازم است. در غیر این صورت شما نمی توانید ورق های سقف را به طور دقیق نصب کنید. قبل از اینکه پیچ ها را داخل تیرهای باسن قرار دهید، دو پایان را از قبل دریل کنید.

پروژه را با نصب تیرهای میانی در طرف دیگر سقف ادامه دهید. پایانی تیرها را در 57 درجه ببرید، در غیر این صورت ممکن است به درستی در جای خود قرار نگیرند. تیرها را هر 24 اینچ قرار دهید تا وزن سقف را به طور موثر تحمل کنید. برای تیرهای کوچکی که در هر دو پایانی جلو و پشت سقف قرار گرفته اند، باید یک برش دیگر در بالا ایجاد کنید تا بتوانند روی تیرهای باسن قرار بگیرند. آنها را در 29.5 درجه برش دهید.

بقیه تیرها را به همین ترتیب بسازید و آنها را در طرف مقابل آلاچیق مستطیلی قرار دهید. تیرها را در هر دو پایان تراز کنید و پیچ ها را در صفحات بالایی بکشید.

مرحله بعدی پروژه فضای باز، جا دادن ورق های سقف است. همانطور که در تصویر می بینید، باید ورق های تخته سه لا 3/4 اینچی را قبل از وصل کردن به تیرچه ها در میزان مناسب برش دهید. سوراخ های پایلوت را روی تخته لای وود دریل کنید و هر 8 اینچ پیچ های گالوانیزه 1 1/4 اینچی را در تیرها قرار دهید.

سقف را با کاغذ قیر بپوشانید، مطمئن شوید که نوارها حداقل 2 اینچ همپوشانی دارند. از منگنه ها برای محکم کردن نمد سقفی در جای خود، هر 6 اینچ بهره ببرید.

یکی از آخرین مراحل این پروژه افزایش ظاهر آلاچیق مستطیلی است. اگر می خواهید نتیجه حرفه ای داشته باشید، 1×4 را به پایانی تیرها اضافه کنید. قیچی ها را در دو پایان تراز کنید و با میخ های تکمیلی 1 1/4 اینچی روی تیرها قفل کنید.

نکته بالا: از یک تراز برای آنالیز افقی بودن تریم بهره ببرید. علاوه بر این، می توانید پایانی تریم ها را در 45 درجه ببرید، در غیر این صورت ممکن است به راحتی روی هم قرار نگیرند.

آخرین اما نه کم اهمیت، شما باید زونا آسفالت را نصب کنید. قبل از نصب زبانه های شینگل آسفالت، راستا آغاز را متناسب کنید. آنها را با گیره های سقفی در جای خود محکم کنید. زبانه ها را به سه قسمت برش دهید تا باسن را بپوشاند.

نکته بالا: سوراخ ها را با بتونه پر کنید و بگذارید چند ساعت خشک گردد، قبل از اینکه سطح را با کاغذ سنباده 120 سنباده بزنید. به جای مانده ها را جاروبرقی بکشید و چند لایه رنگ محافظ بمالید.

این پروژه در خصوص نقشه های سقف آلاچیق بود. اگر می خواهید پلان های بیشتری در فضای باز ببینید، به شما توصیه می کنیم بقیه پروژه ها را آنالیز کنید. ما را در فیس بوک لایک کنید تا اولین نفری باشیم که آخرین به روز رسانی های ما را دریافت می نماید و تصاویری را با پروژه های DIY خود ارسال می نماید.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: myoutdoorplans.com
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6467

به "چگونه سقف آلاچیق را بسازیم بسازیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه سقف آلاچیق را بسازیم بسازیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سقف آلاچیق را بسازیم بسازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید