محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2019

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در ادامه مجموعه مطالب بررسی محصولات برنده و بازنده شرکت ها، قصد داریم به برخی از محصولات هواوی و آنر در سال 2019 نگاهی بیندازیم. هواوی سال بسیار عجیب و پر از چالش های مختلفی را پشت سر گذاشته که طبق آخرین آمارهای منتشر شده، همچنان توانسته به رشد خود ادامه دهد.

محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2019

برنده: هواوی P30 پرو

هواوی به لطف بهره گیری از دوربین پریسکوپی سروصدای زیادی راه انداخت و در سال 2019 کمتر شرکتی پیروز شد گوشی مجهز به این تکنولوژی را روانه بازار کند. دوربین اصلی این گوشی به جای فیلتر مرسوم RGB از فیلتر RYYB استفاده کرده و با این کار پیروز شده عملکرد سنسور مذکور در محیط های کم نور را بهبود ببخشد. همچنین به لطف بهره گیری از تراشه قدرتمند و بهره گیری از الگوریتم های پیشرفته، دوربین 40 مگاپیکسلی این گوشی به یکی از بهترین دوربین های موبایل 2019 برای عکاسی در شب تبدیل شده است. در کنار دوربین همه فن حریف، باید به نمایشگر امولد فوق العاده، عمر باتری عالی و تراشه عالی اشاره کنیم که در مجموع هواوی P30 پرو را به یکی از بهترین پرچم داران 2019 تبدیل کرده است.

بازنده: هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس یکی از اولین گوشی های تاشویی بود که معرفی شد و قرار بود در اواسط 2019 روانه بازار شود. اما عرضه آن چندین بار به تعویق افتاد و حالا فقط در چین عرضه شده است.

در ضمنً باید بگوییم که این گجت نخستین گوشی 5G هواوی محسوب می شود و از شارژ سریع 55 وات هم پشتیبانی می کند؛ بنابراین نوآوری های آن فقط به نمایشگر تاشو محدود نشده است. در زمینه تفاوت رویکرد طراحی هواوی میت ایکس که نمایشگر در بیرون قرار می گیرد و رویکرد طراحی گلکسی فولد نقطه نظرات متفاوتی مطرح شد ولی از آنجایی که هواوی در سال 2019 این گوشی را به طور گسترده عرضه نکرد، در نهایت نمی توان در مورد تفاوت فروش آن ها در بازارهای مختلف اظهارنظر کرد.

نکته تأسف بار در مورد این گوشی این است که هواوی میت ایکس گجت بسیار جذابی محسوب می شود ولی به دلیل تبعات تحریم آمریکا و البته قیمت بسیار بالایی که دارد، حالا تنها نفرات محدودی در چین می توانند آن را خریداری کنند.

برنده: هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو ویژگی های حائز اهمیت P30 پرو را ارتقا داده و به همین خاطر جذابیت دوچندانی دارد. میت 30 پرو از تراشه کایرین 990 بهره می برد که در زمینه عملکرد نسبت به بهترین تراشه اسنپ دراگون حرف زیادی برای گفتن دارد و از لحاظ واحد پردازش عصبی در مقایسه با نسل قبلی خود ارتقا قابل توجهی داشته است. همچنین این تراشه بهره گیری از فناوری 5G را هم امکان پذیر می کند.

دوربین میت 30 پرو در مقایسه با P30 پرو بهتر شده اما در این میان دوربین اولترا واید 40 مگاپیکسلی و قابلیت فوکوس اتوماتیک در عکس های ماکرو توجهات زیادی را جلب کرد. همچنین نباید فراموش کنیم که این نخستین گوشی هواوی است که از فیلم برداری با رزولوشن 2160p با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

بازنده: اکوسیستم نرم افزاری

در تقریباً تمام مطالب مربوط به هواوی میت 30 پرو، نمی توان به بحث تحریم های آمریکا اشاره ای نکرد زیرا این گوشی، حداقل در جهانی موبایل، نخستین قربانی مهم این تحریم ها محسوب می شود. به دلیل ممنوعیت همکاری گوگل با هواوی، این گوشی نمی تواند از هیچ کدام از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل بهره ببرد.

این گوشی (و دیگر گوشی های هواوی و آنر که بعد از تحریم معرفی شده اند) می توانند بدون هیچ مسئله ای از اندروید 10 بهره ببرند. اما مشکل اینجاست که بدون اپلیکیشن های گوگل که کاربران بسیاری از کشورها حتی برای پرداخت هم از سرویس های گوگل استفاده می کنند، فروش گوشی های هواوی به کار بسیار سخت تری بدل شده است. یکی از مهم ترین گوشی های هواوی در سال 2019 در بسیاری از بازارهای جهان حضور چندانی ندارد و این تحریم ها هنوز هم به اتمام نرسیده اند.

برنده: آنر 20 پرو

با وجود اینکه آنر V30 پرو روی هم رفته گوشی فوق العاده ای محسوب می شود، اما در این فهرست قصد داریم آنر 20 پرو را به عنوان برنده ذکر کنیم زیرا از جذابیت بیشتری بهره می برد. آنر نشان داد که می توان پرچم داران نسبتا هم تراز با پرچم داران هواوی را با قیمت بسیار پایین تری روانه بازار کند. برای مقایسه باید بگوییم آنر 20 پرو با قیمت پایه 600 یورو روانه بازار شد ولی قیمت پایه P30 پرو 800 یورو بود.

با وجود این اختلاف قیمت، با خرید این گوشی می توانید از همان تراشه کایرین 980 بهره ببرید. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.4 هم برای محیط های کم نور حرف زیادی برای گفتن دارد و در کنار آن شاهد تعبیه دوربین 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی هستیم. سایت معتبر DxOMark برای دوربین این گوشی امتیاز 111 را در نظر گرفت که بعدا به 113 تغییر پیدا کرد. در ماه های بعدی، فقط چند گوشی توانستند امتیاز بیشتری دریافت کنند که تمام آن ها قیمت بالاتری دارند.

بازنده: رویکرد عجیب آنر برای استفاده از نام های مختلف

در ماه سپتامبر، آنر از گوشی 20S رونمایی کرد که همان آنر 20 بود ولی به جای تراشه قدرتمند کایرین 980 از تراشه میان رده کایرین 810 بهره می برد. در ماه اکتبر، آنر 9X برای بازارهای جهانی معرفی شد که به جای تراشه کایرین 810 مدل چینی، از کایرین 710 بهره می برد. همچنین باید به عرضه آنر 9X پرو هم اشاره کنیم.

می دانیم که هواوی و آنر برای دور زدن تحریم های آمریکا باید چنین کارهایی را انجام بدهند، ولی این رویکرد نام گذاری محصولات آن ها را بسیار گیج کننده کرده است. در کنار این موارد، مثلا می توانیم به عرضه آنر 20 به عنوان هواوی نوا 5T و عرضه آنر 8S به عنوان آنر پلی 8 اشاره کنیم.

  • محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2019
  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019

منبع: GSM Arena

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2099

به "محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید