مدیریت شهری معرفی صنایع دستی را به عنوان برندهای ملی و جهانی در اولویت قرار دهد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: طی سالهای اخیر از طرق مختلف مثل انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک، اعطای تسهیلات به شهرداریها و دهیاری های دارای صنایع دستی ریشه دار و یاری به تاسیس بازارچه های محلی کوشش کردیم تا زمینه حمایت مدیریت شهری و روستایی از فراوری و عرضه صنایع دستی را فراهم کنیم.

مدیریت شهری معرفی صنایع دستی را به عنوان برندهای ملی و جهانی در اولویت قرار دهد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که 29 اردیبهشت ماه بصورت ویدیو کنفرانس در نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی سخن می گفت، با اشاره به حمایتهای جدی شهرداریها و شوراها از صنایع دستی طی سال های اخیر و گسترش این مبحث در کشور، گفت: صنایع دستی یکی از بخش های پراهمیت برای اقتصاد کشور است که هم در حوزه اشتغال زایی و هم در زمینه معرفی فرهنگ و تمدن ایران نقش موثری ایفا می نماید و فعال شدن ظرفیتهای مدیریت شهری تاثیر زیادی در حمایت از کسب و کارهای خرد و ایجاد فرصت های شغلی و تقویت فراوری دارد که یکی از مهمترین بخش ها در کشور، فراوری صنایع دستی است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از بخش صنایع دستی و استادکاران و دست اندرکاران این عرصه و همچنین عرضه و ارایه صنایع دستی نیازمند توجه دولت، بخش خصوصی، تعاونی ها و مدیریت های محلی بویژه شوراها وشهرداری ها و دهیاری هاست، گفت: وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال های اخیر به منظور برطرف دغدغه های فعالان عرصه صنایع دستی و کارآفرینان این حوزه اقدامات مختلفی نظیر برنامه ریزی برای عرضه محصولات در سطح شهرها، معرفی شهرهای دارای صنایع دستی در مجامع و نشست ها، ایجاد نمایشگاه های موقت و دائمی، خرید صنایع دستی برای اهدا توسط شهردای ها و شوراها،... انجام داده و در حال پیگیری گسترش این اقدامات است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر این که شوراها و شهرداران با توجه به وظایف خود و انتظارات مردم و اصناف و بخش خصوصی از مدیریت شهری ضرورت دارد در زمینه فراوری اشتغال با توسعه صنایع دستی ورود جدی و بابرنامه داشته باشند، گفت: بحث های حاشیه نشینی و مسائل اشتغال و سایر مسائل ریشه در اشتغال دارد و شهرداران می توانند جریان ساز برطرف این مشکل باشند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی، صنعتی پاک است و به محیط زیست آسیبی نمی زند با اشاره به سهولت در ایجاد، توسعه و جابجایی صنایع دستی، توضیح داد: صنایع دستی ظرفیت بسیار مطلوبی است چرا که هر خانه می تواند یک کارگاه و هر کارگاه یک کارخانه باشد از طرفی سهولت در انتقال دانش و فروش آن می تواند همه اقشار خصوصاً بچه ها کار و زنان بی سرپرست را درگیر کند که این موارد جدای از وظایف شهرداری ها نیست.

وی با بیان این که صنایع دستی بستر بسیار آماده و مهیایی برای برطرف مسائل اجتماعی به ویژه اشتغال است، توضیح داد: متاسفانه ما هنوز از این بسترها به خوبی استفاده نکرده ایم لذا باید شهرداران با در نظر داشتن این که از این مسائل جدایی ندارند، صنایع دستی را مورد نظر قرار دهند.

جمالی نژاد با تاکید بر استمرار چنین نشست های تخصصی ابرازامیدواری کرد که این نشست ها و همچنین جشنواره ها و نمایشگاه ها فرصتی فراهم کند تا توجه کافی به سمت صنایع دستی ارزشمند جلب و با همکاری همه جانبه مسئولین و دست اندرکاران امر شاهد روزهای بهتر و تصمیمات موثری در زمینه ارتقاء این محصولات و حمایت از فعالیتهای مرتبط با آن باشیم و رویدادهای آینده این حوزه تلفیقی از فرهنگ و هنر و صنعت بوده و در آن صنایع دستی کشورمان به عنوان برندهای ملی و جهانی معتبری معرفی گردد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان این که تنوع بسیار بالایی در رشته هایی صنایع دستی با بیش از 350 رشته وجود دارد، گفت: هر ساله این ظرفیت ها در حال ریزش هستند و مورد استفاده قرار نمی گیرند لذا لازم است که دستگاه های دیگری نیز در کنار شهرداری مانند ادارات آموزش و پرورش ورود نمایند و این ظرفیت را گسترش داده و زمینه را برای ارتقای فناوری و کارافرینی در کنار درس، گسترش دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید دبیرخانه شهرها در میبد مستقر باشد، گفت: دبیرخانه باید مسائل و مسائل و چالش ها را دنبال کند و یک مجموعه نیز برای یاری و حمایت و ایجاد فضا برای اقدامات، شرایط را مهیا کند.

وی با بیان اینکه یزد، استان ویژه ای خصوصا در حوزه صنایع دستی است، گفت: شهرداران این استان، در یک شهر اسطوره ای کار می نمایند و باید باور داشته باشند که شهرهایشان بی جهت شهر جهانی نشده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12016

به "مدیریت شهری معرفی صنایع دستی را به عنوان برندهای ملی و جهانی در اولویت قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت شهری معرفی صنایع دستی را به عنوان برندهای ملی و جهانی در اولویت قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید