مسوولان برای کاهش صف های مرغ در خراسان رضوی چه کرده اند؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: حدود یک هفته است که توزیع گوشت مرغ منجمد و مرغ گرم از طریق سامانه صورت می گیرد. در این سامانه مشخص می شود هر واحد صنفی چه مقدار گوشت مرغ دریافت و توزیع کرده و هر فرد با کد ملی یا کد شناسایی اتباع چه میزان گوشت مرغ دریافت کرده است.

مسوولان برای کاهش صف های مرغ در خراسان رضوی چه کرده اند؟

امیر دلداری در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص بازرسی اصناف در مشهد در ایام نوروز اظهار کرد: در اوایل دی ماه سامانه ای به نام سامانه توزیع کالاهای تنظیم بازار اتاق اصناف طراحی شد که هدف از طراحی این سامانه توزیع هدف مند کالاهای اساسی و توزیع مکانیزه این کالاها بود. در این سامانه توزیع کالا با کد ملی یا کد شناسایی اتباع صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: در ابتدا تنها توزیع شکر، روغن و برنج توسط این سامانه انجام شد اما در حال حاضر حدود یک هفته است که توزیع گوشت مرغ منجمد و مرغ گرم از طریق این سامانه صورت می گیرد. در این سامانه مشخص می شود هر واحد صنفی چه مقدار گوشت مرغ دریافت و توزیع کرده و هر فرد با کد ملی یا کد شناسایی اتباع چه میزان گوشت مرغ دریافت کرده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: موضوع مهم این است که زمانی که کد ملی یا کد شناسایی فرد در سامانه ثبت می شود فرد دیگر نمی تواند برای خرید مرغ گرم یا منجمد با قیمت مصوب تا دو هفته به واحد صنفی مراجعه کند. البته با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان ممکن است تغییراتی در این بازه زمانی ایجاد شود. هر فرد می تواند 4 کیلو گوشت مرغ دریافت کند. امیدوار هستیم تا به زودی صف های مرغ کاهش پیدا کند، البته ما نیز تلاش کردیم تا حدودی توزیع مدیریت شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای دی ماه سال 99 تا هشتم فروردین ماه سال 1400 برای کالاهای اساسی همچون روغن، برنج، شکر و مرغ تنظیم بازار بالغ بر یک میلیون و 679 هزار کد ملی در مشهد ثبت نام شده است. 5 شهرستان در سطح استان نیز توزیع کالاهای اساسی با کد ملی را آغازکرده اند و این طرح به زودی در سایر شهرستان های استان آغاز خواهد شد.

دلداری با تاکید بر اهداف توزیع کالاهای اساسی با سامانه توزیع کالاهای تنظیم بازار مطرح نمود: 3970 واحد صنفی در سطح استان در این سامانه ثبت نام کرده اند که عمده این واحدهای صنفی در مشهد حضور دارند. از ابتدای دی ماه تا 8 فروردین ماه سال جاری 800 تن گوشت مرغ گرم، 110 تن مرغ منجمد، 600 تن روغن، 240 تن برنج و 220 تن شکر از طریق سامانه توزیع شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد مطرح نمود: از تاریخ 27 اسفندماه سال99 تا تاریخ 8 فروردین 1400 تعداد 2800 بازرسی از صنوف استان انجام گرفت که منجر به صدور 260 پرونده تخلف به ارزش 1 میلیارد و 700 میلیون ریال در سطح استان گشت. همچنین طی این مدت تعداد 24 فقره پرونده تخلف مربوط به مرغ گرم و منجمد به ارزش ریالی 700 میلیون ریال تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10826

به "مسوولان برای کاهش صف های مرغ در خراسان رضوی چه کرده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسوولان برای کاهش صف های مرغ در خراسان رضوی چه کرده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید