معضل ویزای شمشیربازان ایران به فدراسیون جهانی کشیده شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، جام جهانی مصر رویدادی است که ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران در صورت حضور در آن می توانند سهمیه خود در بخش تیمی المپیک 2020 توکیو را قطعی کرده یا احتمال کسب آن را پررنگ تر کنند.

معضل ویزای شمشیربازان ایران به فدراسیون جهانی کشیده شد

این رقابت ها از جمعه آغاز می شود و قرار است تیم اعزامی ایران صبح پنجشنبه راهی محل برگزاری مسابقات شود این در حالی است که با وجود انجام به موقع و کامل اقدامات لازم، هنوز ویزای شمشیربازان صادر نشده و این مسئله حضور شمشیربازان ایران در جام جهانی مصر را مبهم کرده است.

به گفته پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، فدراسیون شمشیربازی ایران طی روزهای گذشته موضوع را از طریق فدراسیون مصر پیگیری کرد اما حاصل نشدن نتیجه باعث شد که فدراسیون جهانی را هم در جریان قرار داده و همزمان از طریق وزارت امور خارجه هم پیگیر شرایط ویزای ملی پوشان باشیم.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه این فدراسیون 40 روز پیش برای صدور ویزای ملی پوشان اسلحه سابر اقدام کرد، گفت: در مدارک ارسالی هیچ نقص و کمبودی نداشتیم. بنابراین برای مان عجیب است که هنوز ویزای شمشیربازان صادر نشده است.

وی تاکید کرد: از آنجا که حضور در جام جهانی مصر برای مان اهمیت دارد و اطمینان داریم که به واسطه این حضور می توانیم سهمیه تیمی برای المپیک را قطعی کنیم، خیلی جدی پیگیر موضوع هستیم. با وزارت امور خارجه کشور رایزنی داشته ایم تا مسئولان مربوطه از جایگاه خود موضوع را دنبال کنند. ضمن اینکه روز گذشته فدراسیون جهانی شمشیربازی را هم در جریان این مسئله و کوتاهی که از طرف مصری ها صورت گرفته، قرار دادیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که امکان دارد اعزام ملی پوشان اسلحه سابر به جام جهانی مصر لغو شود؟، گفت: مصمم هستیم به هر طریقی این اعزام انجام شود چرا که نتیجه آن برای مان خیلی مهم است. در تماسی که با فدراسیون شمشیربازی مصر داشتیم حتی بلیت های خود را ارسال کردیم تا کاملا متوجه باشند که همه اقدامات مان را به موقع انجام داده بودیم.

باقرزاده گفت: این احتمال وجود دارد که به خاطر تاخیر در صدور ویزا، اعزام ملی پوشان از طریق ویزای فرودگاهی انجام شود. یعنی مصری ها برای ما نامه ای ارسال کنند که به واسطه آن سفر را انجام داده و در فرودگاه مصر پیگیر ویزا باشیم. البته این نوع اعزام برای ملی پوشان ما که دیدارهای معین کننده ای در پیش دارند، مشکل و آزاردهنده است اما نباید موقعیت پیش رو برای قطعی کردن سهمیه را هم از دست بدهیم.

به گزارش خبرنگاران، مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی ترکیب تیم اعزامی به جام جهانی مصر را تشکیل می دهند. در حال حاضر تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رنکینگ جهانی در جایگاه ششم قرار گرفته است و در صورت صعود به جمع چهار تیم برتر سهمیه خود را قطعی می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 530

به "معضل ویزای شمشیربازان ایران به فدراسیون جهانی کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل ویزای شمشیربازان ایران به فدراسیون جهانی کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید