مقایسه ای مختصر بین خودروهای موستانگ الکتریکی Mach-E فورد و Model Y تسلا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کوپه موستانگ بنزین سوز خیلی خوب راهنمایی می گردد اما یک خودروی اسپورت باریک با سیستم راهنمایی بسیار دقیق نیست و Mach-E این شخصیت را دارد.

مقایسه ای مختصر بین خودروهای موستانگ الکتریکی Mach-E فورد و Model Y تسلا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، وقتی کمپانی فورد تصمیم به ساخت و معرفی یک شاسی بلند کراس اوور الکترکی و چهار در گرفت، آن را موستانگ (Mustang) نامید و حتی در یک حرکت متهورانه نشان یک اسب را روی نوک بینی آن گذاشت اتفاقات بد بسیاری می توانست رخ دهد، اما در کمال ناباوری تقریباً هیچ اتفاق بدی رخ نداد. در واقع، مهندسان و طراحان فورد کار فوق العاده ای در درک شتاب بدن عضلانی موستانگ و راهنمایی خوب آن داشته و این دو را در خودرویی جای دادند که نه یک خودرو بنزینی بود، نه محور عقب و نه یک خودرو کوچک دو در. این خودرو یک خودرو بسیار بلند بود و آن ها از پس انجام یک کار عظیم برآمدند.

اگرچه نسخه اولیه با مدل نهایی پرقدرت Mach-E GT فرق هایی داشت اما رانندگی با آن بسیار لذت بخش است و سخت بتوانید پایتان را از روی پدال گاز بردارید. به ادعای فورد، موستانگ Mach-E می تواند صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض 5 ثانیه طی کند و به نظر می رسد حق با آن هاست. خودروهای اسپرت و شاسی بلند سریع تری آن بیرون وجود دارد اما فورد موستانگ به اندازه کافی سریع هست. رانندگی با موستانگ Mach-E در جاده های پرپیچ و خم روستایی بسیار آسان و البته لذت بخش است. این خودرو توازن کافی داشته و خیلی به طرفین مایل نمی گردد.

کوپه موستانگ بنزین سوز خیلی خوب راهنمایی می گردد اما یک خودروی اسپورت باریک با سیستم راهنمایی بسیار دقیق نیست و Mach-E این شخصیت را دارد. شاید کمی بیش از حد عضلانی و چاق باشد اما موستانگ خیلی خوب در جاده می رقصد. اگر چه ممکن است در پیست مسابقه خطاهایی در حرکت به سمت جلو داشته باشد اما برای یک خودرو شاسی بلند، رانندگی با آن در جاده های عمومی بسیار لذت بخش و فوق العاده است. سیستم راهنمایی و فرمان این خودرو در مدهای رانندگی مختلف- نجوا، مبارزه و لجام گسیخته- کمی سخت تر و دقیق تر می گردد اما چندان تفاوتی با تجربه کوپه موستانگ ندارد.

ترمزهای Mach-E احساس بسیار خوبی دارند اگر چه می توان با فعال کردن گزینه رانندگی با یک پدال استفاده از آن ها را به حداقل کاهش داد. در این حالت، بالا آوردن پا از روی پدال گاز باعث کاهش سرعت خودرو می گردد انگار که به آرامی روی پدال ترمز فشار داده اید. نسخه اولیه این خودرو با نام First Edition Mach-E با قدرت 346 اسب بخار دارای قیمت پایه 50,000 دلار است که باید هزینه مالیات 7,500 دلاری را نیز به آن اضافه کرد. مدل های نسخه اولیه از همین الان پیش فروش شده اند اما مدل های Premium با تمام چرخ های متحرک نیز با قیمتی کمتر عملکرد مشابهی دارند. قیمت نسخه های کم قدرت تر از 40,000 دلار آغاز می گردد. Mach-E GT با 480 اسب بخار با قیمت پایه 60,500 دلار عرضه خواهد شد.

برای مشتریان موستانگ دارای 460 اسب بخار و موتور V8 با قیمت 36,000 دلار، این قیمت ها شاید کمی گران باشد اما در اینجا با یک خودرو شاسی بلند کراس اوور الکتریکی با گزینه تمام چرخ متحرک، چهار در و پنج جایگاه روبرو هستید. بر حسب قیمت، برد و قدرت، فورد موستانگ Mach-E به وضوح خودرو مدل Y تسلا را هدف گرفته است. خودرو Model Y Long Range تسلا با یک بار شارژ می تواند 326 مایل را طی کند و سازنده مدعی است که این خودرو همان شتاب و قیمت پایه Mach-E را دارد. با این وجود، Mach-E مشکلاتی نیز دارد. برای مثال دستگیره های بیرونی درها یا بهتر بگوییم دکمه های بیرونی درها که بسیار شلوغ و بیش از حد فراتر از استانداردهای تکنولوژیکی روز به نظر می رسند. اگر چه داشتن دکمه های زیبا و نرم کمی از کشش آیرودینامیک را حفظ می نماید اما بسیاری همچنان ترجیح می دهند برای وارد شدن به خودرو از دستگیره استفاده نمایند.

Model Y Long Range تسلا

همچنین اگر چه Mach-E خودرو فوق العاده ای است اما هنوز یک حوزه وجود دارد که تسلا همچنان جلوتر است. تسلا شبکه ای عظیم و با استفاده راحت از شارژرها را در اختیار دارد. فورد نیز اپلیکیشن موسوم به FordPass app را دارد که دسترسی به تعداد زیادی از شارژهای دیگر خودروهای الکتریکی را ممکن می سازد حتی بیشتر از تعداد شارژرهای تسلا. اما یک تفاوت عظیم بین یک شبکه شارژی EV و تعدادی شارژهای متفاوت برای استفاده وجود دارد. شارژرهای تسلا در طراحی شان ثابت هستند که پیدا کردنشان را آسان می سازد و سبک کارشان نیز همواره ثابت مانده است. و اینکه همواره خیلی خوب کار می نمایند. اما در خصوص فورد، حتی با استفاده از FordPass app نیز بیشتر اوقات یافتن شارژر سخت است بیشتر به این خاطر که نمی دانید به دنبال چه چیزی هستید.

همچنین وصل کردن آن ها گاهی سخت است زیرا شارژهای کمپانی های مختلف شیوه کارکرد متفاوتی دارند. بسیاری از کسانی که Mustang Mach-E می خرند همانند کسانی که خودرو الکتریکی تسلا را دارند، در خانه شارژر نصب نموده اند و بیشتر اوقات احتیاج خود به شارژ را برطرف خواهند کرد. اما شارژرهایی که در مکان های عمومی قرار دارند برای سفرهای طولانی تعبیه شده و مناسب هستند. تا جایی که در خصوص یک خودرو شاسی بلند الکتریکی صحبت می کنیم، فورد با Mustang Mach-E کار فوق العاده ای انجام داده است و خانواده موستانگ باید به عضو جدید خانواده خود افتخار نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8938

به "مقایسه ای مختصر بین خودروهای موستانگ الکتریکی Mach-E فورد و Model Y تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ای مختصر بین خودروهای موستانگ الکتریکی Mach-E فورد و Model Y تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید