مقایسه قیمت چاپ بروشور 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات

به گزارش مجله وبلاگ فروش، برای آنالیز قیمت چاپ بروشور باید به عواملی مانند قیمت کاغذ، قیمت چاپ و آنالیز امکانات چاپخانه مورد نظر اعم از نوع و مدل دستگاه های چاپ، تخصص پرسنل پرداخت. اینکه چاپ ما به چه شکل قابل انجام است، هم میتواند یکی از عوامل مهم در آنالیز قیمت نهایی چاپ بروشور ما باشد. مثلا برای چاپ بروشور میتوان از دو روش چاپ دیجیتال و چاپ افست استفاده کرد؛ اگر بخواهیم چاپ بروشور در تعداد کم و در سریع ترین زمان انجام دهیم از چاپ بروشور بوسیله چاپ دیجیتال استفاده می کنیم و اگر بخواهیم چاپ بروشور در تیراژ بالا و با قیمت بصرفه و کیفیت بسیار بالا انجام دهیم از چاپ افست برای چاپ بروشور استفاده می کنیم. در ادامه مقاله به عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی چاپ بروشور اشاره خواهیم کرد.

مقایسه قیمت چاپ بروشور 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

بروشور چیست؟

بروشور یک سند تبلیغاتی است، که در درجه اول برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات یا خدمات و اطلاع رسانی به مشتریان یا عموم مردم از مزایای آن استفاده می گردد. بروشور معمولاً به صورت شخصی توزیع یا ارسال می گردد یا در مکان های پر رفت و آمد در قفسه های مخصوص قرار می گیرد. شما می توانید تبلیغ کنید که چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می دهید؟ و چه چیزی را هم اکنون تبلیغ می کنید؟ برنامه های آینده شما چیست؟ این اطلاعات را به وسیله بروشور ها می توانید به دست مشتریان خود برسانید.

بروشور در زبان فرانسوی به معنای جزوه و دفترچه است. بروشور یا جزوه چاپی نوعی رسانه یا نشریه است که اطلاعات مفید و مختلفی را به طور جامع و کامل اما در عین حال خلاصه و کوتاه در خصوص یک موضوع، یک فرایند معین یا یک نوع محصول، فواید و عملنمودهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت محصول، و… چه در مرحله انتخاب محصول و چه در حین مصرف به مصرف نماینده ارایه می نماید. مانند بروشوری که در جعبه یک دارو قرار داده شده و چگونگی مصرف و خواص پزشکی و ترکیبات شیمیایی و اطلاعاتی از این قبیل را در اختیار مصرف نماینده قرار می دهد.

به عنوان مثال اگر بروشور مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی مثل شامپو باشد می تواند اطلاعاتی را به این صورت ارایه دهد: انواع سری شامپوهای فراوری شده اعم از شامپو آلوورا مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی، شامپو سیر (مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی)، شامپو حجم دهنده (مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی) و… که هر یک حاوی اطلاعاتی مربوط به خواص و فواید محصول، نحوه استفاده و مدت زمان مصرف، قیمت محصول، تفاوت هر یک از محصولات با یکدیگر و … هستند. به این ترتیب مصرف نماینده می تواند از میان آنها بر اساس توضیحات مندرج یکی را برگزیند.

بروشورها به منظور اطلاع رسانی به گردشگر ها، نیز مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی بروشورها به افرادی که در سمینارها و یا سخنرانی ها شرکت می نمایند داده می گردد تا اطلاعاتی در خصوص آن جلسه و یا کنفرانس در اختیار شرکت نمایندگان قرار داده گردد. این توضیحات معمولا با مجموعه ای از تصاویر همراهی می شوند. یک بروشور تاثیر گذار ممکن است جنبه آموزشی داشته باشد، شناخت و باور درستی نسبت به موسسه در اختیار مخاطب قرار دهد، بازار فروش یک محصول را بهبود بخشد و مصرف نمایندگان را به انجام یک عمل تشویق کند.

بروشور غالبا دارای جلد رو و پشت بوده و فاقد فضای قابل توجه در عطف است و به صورت های گوناگون صحافی و ارائه می گردد.

ویژگی منحصر به فرد بروشور (که در کمتر محصول گرافیکی دیگری به حد می آید) قابلیت تغییر ابعاد در هنگام ارائه و استفاده است. بدین معنی که در هنگام ارای یک بروشور، ممکن است که ابعاد بروشور 10x20 سانتیمتر باشد، ولی در هنگام استفاده از آن و با باز کردن بروشور ابعاد آن به 20×60 سانتیمتر افزایش یابد. در واقع ابعاد اصلی بروشور 20 × 60 بوده است که با استفاده از تا کردن، آن ابعاد آن را کوچک تر می نمایند تا حمل و نقل آن راحت تر گردد. این ویژگی به طراح اجازه می دهد حجم بسیار زیادی از اطلاعات بصری را بدون ایجاد آشفتگی و ازدحام در بروشور قرار داده و به مخاطب ارائه کند، ویژگی ای که به عنوان مثال در پوستر امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر بروشور معمولا توسط عامل توزیع به مخاطب ارائه می گردد و غالبا هم زمان رقیبی قرار ندارد، به استثنای نمایشگاه های تخصصی و عمومی، کمتر اتفاق می افتد کسی به طور همزمان دو یا چند بروشور از موضوعات گوناگون را دریافت کند. بروشورها معمولا زمان کاربرد کوتاهی دارند. اما همراه بردن بروشور توسط مخاطب اگرچه برای مدتی کوتاه باعث می گردد تا بروشور نسبت به دیگر گونه های گرافیکی زمان بیشتری جهت انتقال پیغام در اختیار داشته باشد.

از آنجا که بروشور در حکم یک نقشه راهنما در ارتباط با موضوع موردنظر عمل می نماید، دقت مخاطب نسبت به مطالب آن نیز بیشتر خواهد بود. در عین حال با توجه به کم حوصلگی مخاطبان عصر رایانه و توقع انتقال سریع مطلب، بروشور بیشتر برای کالاهای مصرفی و موضوعات خدمات ضروری می تواند جوابگو باشد. به طور کلی بروشورها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • بروشور در خصوص یک محصول
  • بروشور در خصوص خدمات
  • بروشور در خصوص یک موسسه

سایز و اندازه چاپ بروشور

بروشورها در اندازه و سایزهای مختلف چاپ می شوند و هیچ اندازه استانداردی برای آنها وجود ندارد. اما قطع متداول بروشور (حداقل در ایران به طور معمول حدود A4 و یا A5 است.

در توجیه کاربرد بیشتر این قطع، باید به دورریز کمتر کاغذ یا مقوای مصرفی اشاره نمود. در غیر این صورت بسته به موضوع و مخاطب، حجم عناصر بصری (میزان تصاویر و نوشتار) ابعاد و اندازه آن، قابل معین و تعریف است. بروشور عمدتا به یکی از شکل های زیر طراحی و ارائه می گردد :

  • بروشورهای تک صفحه ای
  • بروشورهای لتی (به هر برگ بروشور که به برگ دیگر اتصال دارد، یک لت گفته می گردد)
  • بروشورهای فرمی یا منگنه ای
  • بروشورهای اسلیپ کیس
  • بروشورهای پامفلت (دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی)
  • بروشورهای لیف لت (برگه های کوچک درون بسته بندی ها)

بروشورهای لتی : بروشورهای لتی، بروشورهایی هستند که صفحات آن بر روی هم تا می خورند و در نهایت بروشور بصورت مجموعه ای از صفحات تاشده (روی جلد، پشت جلد و صفحات داخل) در اختیار مخاطب قرار می گیرد. ویژگی اصلی این بروشورها این است که نیاز به دوخت صفحات به یکدیگر ندارند و صحافی آنها با خطوط تاخور انجام می پذیرد. نحوه تا خوردن صفحات بر روی هم ممکن است به صورت رو به پشت باشد که در این صورت بروشور، آکاردئونی گفته میگردد.

حالت دوم تا خوردن به این صورت است که یک صفحه بر روی صفحه کنار خود تا شده، سپس در صفحه بر روی صفحه کناری تا میشوند و این حرکت در همان جهت تاخور اول ادامه پیدا می نماید. به این بروشورهای لتی دربی با تودلی می گویند.

در حالت آکاردئونی پهنای لت ها معمولا هم اندازه معین می شوند ولی در حالت تودلی معمولا لتهایی که بر روی لت دیگری تا می شوند در پهنا کمی کوچک تر هستند. این امر به دلیل جلوگیری از قوس برداشتن و به اصطلاح شکم کردن بروشور به هنگام تاخوردن و بسته شدن است.

بروشورهای دولت یا دو صفحه ای در هر دو روی صفحه حاوی مطالب چاپ شده هستند و از وسط تا میشوند.

بروشورهای سه یا چند لت نیز دو رو چاپ می شوند ولی سه یا چند تا میخورند.

علاوه بر دو حالت ذکر شده در نحوه چیدمان صفحات بروشورهای لتی، شیوه های ابتکاری دیگری نیز قابل ارائه هستند که ممکن است تلفیقی از یکدیگر باشند.

از جمله مواردی که معین نماینده انتخاب حالت لتی یا فرمی است تعداد صفحات و محل ارائه و استفاده بروشور است، بروشورهایی را که دارای تعداد صفحات کمی هستند و معمولا در نمایشگاه ها ارائه می شوند، به حالت لتی طراحی و عرضه می نمایند.

بروشورهای فرمی : در بروشورهای فرمی، حالت چیدمان صفحات مانند نشریه با کتاب است. به عبارت دیگر تفاوت عمده بروشورهای فرمی و بروشورهای لتی در این است که در بروشورهای فرمی صفحات در قسمت عطف به یکدیگر متصل اند و دیدن تمام صفحات در کنار یکدیگر امکان پذیر نیست، در حالی که در بروشورهای لتی غالبا امکان دیدن نیمی از صفحات بروشور در یک دید وجود دارد.

بروشورهای فرمی در بیشتر موارد ته دوخت میشوند و این دوخت معمولا با منگنه انجام می گیرد. بروشور معمولا دارای جلد است. به ویژه در حالت لتی باید روی جلد و پشت جلد آن جدای از نحوه تا خوردن، توسط چیدمان عناصر نیز معین باشند. عواملی که در روی جلد قید میشوند عبارتند از : نام موضوع، نشانه آن موضوع، تصویر یا تصاویر مرتبط که می توانند جنبه مفهومی و نیز تزئینی داشته باشند و نهایتا شعار تبلیغاتی. در روی جلد معمولا نشانی (هر چند مختصر) قید نمی گردد و توضیحات نوشتاری متن به هیچ عنوان از روی جلد آغاز نمی گردد. پشت جلد نیز محل قرار گیری نشانی و در بسیاری موارد تکرار عنوان موضوع و نشانه است. باید دقت داشت که در بیشتر موارد و به طور معمول، اندازه عنوان و آرم در پشت جلد کوچک تر از اندازه آنها در روی جلد است.

محل قرارگیری عوامل بصری ذکر شده را موضوع کار معین می نماید، ولی در غالب موارد عنوان در پایین نشانه قرار می گیرد و در پشت جلد مجموعه نشانه و عنوان و در نیمه پایینی کادر، نشانی چیدمان می شوند. همچنین مناسب تر است در صفحه پشت جلد مطالب متن قید نشوند.

بروشورهای اسلیپ کیس : بروشورهای اسلیپ کیس بروشورهایی هستند که جلد آنها به صورت یک فولدر یا پوشه ساخته میشوند و صفحات داخل آن به طور مجزا و جدا از یکدیگر تهیه می شوند، سپس این صفحات در داخل جلد یا همان فولدر قرار می گیرند.

غالبا جنس جلد در بروشورهای اسلیپ کیس نسبت به صفحات داخل ضخامت بیشتری دارد، همچنین به دلیل عدم اتصال صفحات متن و جلد، در صورتی که نیاز به جایگزین کردن متن جدید باشد، این امر به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

بروشورهای لیف لت : لیف لت نیز به برگه های کوچکی اطلاق می گردد که درون بسته بندی قرار می گیرند و توضیحات لازم را در اختیار مخاطبان قرار میدهند (مانند بسته های دارو)

بروشورهای پامفلت : پامفلت، بروشوری است که دارای صفحات اندک است و جنس کاغذ جلد و صفحات داخل آن از کاغذهای گرماژ کم انتخاب می گردد. غالب دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی از مجموعه پامفلت ها به شمار می آیند.

عوامل مهم در طراحی بروشور

انتخاب قطع و تعداد صفحات بروشور همچون تمامی گونه های گرافیک بر اساس حجم مطالب نوشتاری و تصویری و نیز مخاطب معین می گردد. اندازه و نوع قلم نیز متناسب با موضوع و مخاطب معین می گردد، ولی به طور معمول اندازه قلم متن بروشور بین 8 پوینت تا 14 پوینت نازک انتخاب می گردد. البته شکل ظاهری قلم می تواند در انتخاب قلم های مابین این دو اندازه تاثیر گذار باشد. همین طور فاصله بین سطرهای نوشتار متن بر اساس اندازه پوینت حروف به اضافه یک سوم همان اندازه انتخاب می گردد. اگرچه نهایتا این اندازه در جهت زیباتر کردن مجموعه اثر قابل افزایش یا کاهش است.

در صفحه آرایی بروشور، رسم یک پایه کار با گرید الزامی است. پایه کار معین می نماید که حاشیه های بروشور (قسمتهایی که نوشته قرار نمی گیرد) پهنای ستون نوشتار، محل قرار گیری عکس ها و… به چه صورت باشند. بروشور این امکان را به سفارش دهنده می دهد که موضوع خود را به دو یا چند زبان ارائه کند، در حالی که به دلیل تعدد صفحات و فضای قابل توجه، و در دید نبودن تمامی حجم مطالب تصویری و نوشتاری، محصول شلوغ و آزار دهنده نیز نمی گردد. باید پیش از آغاز طراحی بروشور این نکات را مدنظر داشت.

موضوع با هدف این بروشور چیست؟ مخاطب کیست؟ اگر بیش از یک نوع مخاطب وجود دارد، شاید لازم باشد که چند بروشور طراحی گردد.

مشتری چگونه از این محصول یا خدمات استفاده خواهد نمود؟

چه اطلاعاتی در متن باید لحاظ گردد ؟

چه کسی متن آگهی را خواهد نوشت؟

پیغام چیست؟

با توجه به میزان اطلاعاتی که باید در متن جای گیرد و نوع مخاطب کدام قطع از همه مناسب تر است؟

آیا ضروری است برای جذاب تر کردن جلد بروشور از تصویر استفاده گردد با یک عنوان سیاه و چشمگیر مناسب تر است؟

ایجاد روحیه هماهنگ در تمامی صفحات بروشور از جمله مواردی است که باید مورد توجه طراح قرار گیرد. این هماهنگی می تواند به وسیله اجرای لی ات مناسب، به کارگیری عنصر بصری مشترک در صفحات و یا با استفاده از رنگهای هارمونیک انجام پذیرد.

اندازه تصاویر در بروشور بسته به سه عامل معین می گردد :

1. اهمیت تصویر

2. کیفیت تصویر

3. وسعت سطحی که ضروری است پوشیده گردد.

کیفیت عکس های مورد استفاده در بروشور نکته مهمی است که باید در طراحی بر در نظر گرفته گردد. مخاطبان معمولا در مرحله اول با دیدن عکس های جذاب و رنگهای چشم نواز اقدام به برداشتن بروشور و ورق زدن آن می نمایند. بروشوری سراسر متن و نوشته و بدون عکس و تصویر احتمالا در جذب مخاطب چندان پیروز نخواهد بود. البته شاید در مواردی اجرای این نکته در خصوص برخی محصولات مانند داروها چندان امکان پذیر نباشد.

در طراحی بروشور توجه به نکات زیر حائز اهمیت است :

1. طراح قبل از آغاز طراحی، باید معین کند از چه نوع بروشوری استفاده می نماید. آیا بروشور برای بازاریابی مستقیم است، یا برای ارائه اطلاعات و یا برای تبلیغ محصول؟ در واقع باید هدف اصلی طراحی بروشور معین شده باشد. همچنین طراح باید با همه اطلاعات ضروری و لازم برای بروشور آشنا باشد تا بتواند طرح مناسبی برای آن انتخاب کند. باید به خاطر داشت که طراحی گرافیکی طراحی برقراری ارتباط است. پس باید مطمئن شد بروشور می تواند پیغام اصلی را مستقیما به کسانی که بروشور در اختیار آنها قرار می گیرد برساند.

2. طرح باید منحصر به فرد و خلاقانه باشد.

3. در طراحی دانستن سایز چاپ از اهمیت زیادی برخوردار است. حاشیه به فضای کمی از اطراف کاغذ اطلاق می گردد. این فضا طراح را مطمئن می نماید که کل مطالبی که درون صفحه بندی قراردارد چاپ خواهد شد. بروشورها با هم در چند صفحه چاپ می شوند و باید بر طبق شکل و اندازه صحیح برش داده گردد. همیشه بهتر است در صفحه بندی ها از حاشیه استفاده گردد.

4. استفاده از وضوح (resolution) بالا. هرچه درجه وضوح استفاده شده بالاتر باشد طرح زیباتر و چشم گیر تر خواهد بود. اگر طرحی با وضوح پایین چاپ گردد، یک تصویر مات پیکسلی به دست خواهد آمد. ممکن است این تصویر روی صفحه نمایش خوب به نظر برسد، اما بعد از چاپ نتیجه کاملا متفاوت خواهد شد.

5. استفاده از فونت مناسب انتخاب فونت در طراحی بروشور نقش مهمی دارد. فونت و سایزی که انتخاب می گردد باید با هدف بروشور و موسسه هم خوانی داشته باشد. فونتی که انتخاب می گردد باید خوانا و در عین حال زیبا باشد. بهتر از فونت های تیره که نه خیلی عظیم و نه خیلی کوچک هستند استفاده کرد. افکت های مختلف، مثل سایه، سایه روشن و یا افکت درخشندگی را نیز می توان به فونت افزود.

6. استفاده از عنوان، نقاط نشانگذار، چارت و تصویر. باید تا حد امکان مطالبی که در بروشور قرار می گیرد ساده نوشته شوند. استفاده از عنوان و نقاط نشانگذار، از جهت زیبایی بصری شکل مطالب را جذاب تر می نماید.

7. جلد یا کاور یکی از آیتم های مهم در طراحی بروشور است. قراردادن یک جلد یا کاور جذاب برای بروشور مشتری با مخاطب را جذب نموده و ورود او را به دنیای گسترده اطلاعات موردنظر خوش آمد گویی می نماید. جلد بروشور باید حاوی کم ترین کلمات و دارای تصاویر زیبا باشد. باید در نظر داشت که جلد روی بروشور اولین قسمتی است که مخاطب آن را می بیند و با آن ارتباط برقرار می نماید.

8. استفاده از کاغذ مناسب. حتی اگر مشتری خود، طرح را ارائه نموده باشد، طراح باید کاغذ مناسب را به او پیشنهاد کند. استفاده از کاغذ نامناسب، طراحی زیبا و جذاب بروشور را بی فایده می نماید. امروزه کاغذهای متنوعی وجود دارد که می توان از بین آنها کاغذ مناسب را انتخاب کرد. کاغذهای صاف و صیقلی ظاهر بروشور را جذاب تر خواهد نمود و استفاده از کاغذهای ضخیم و یا سنگین باعث می گردد موسسه، حرفه ای و قابل اطمینان تر به نظر برسد.

9. بروشور باید طوری طراحی گردد که ارزش نگهداری را داشته باشد. اگر بروشور طرح مناسبی داشته و حاوی مطالب مفیدی باشد، ممکن است مخاطب تمایل پیدا کند آن را نگه دارد.

در بروشورهایی که تعداد صفحات آنها اندک و جهت ورق خوردن صفحات کاملا معین است، نیاز به درج شماره صفحه نیست، ولی در بروشورهایی که تعداد صفحات زیاد است و در هر مراجعه امکان دارد بخش خاصی از بروشور مورد نیاز کاربر باشد، درج شماره صفحه به وسیله اعداد و با حروف و به تبع آن معین کردن صفحه فهرست الزامی است. اگرچه یکی از راه هایی ایجاد تنوع در آثار گرافیکی به کار گیری حروف متنوع است، ولی بهتر است متن و نوشتار موجود در بروشور با یک یا حدبیشتر دو نوع فونت نوشته گردد و ایجاد تغییرات در بخش های مختلف نوشتار (مانند تیتر، تیترهای فرعی، نشانی و… به وسیله ایرانی کردن و یا استفاده از حروف سیاه و نازک همان فونت، صورت گیرد.

بدیهی است در مواردی که موضوع بروشور، نیازمند فضای پر تنش و پر تحرک است، استفاده از چندین فونت می تواند در ایجاد و تشدید این فضا یاری رسان باشد ولی ضروری است فونت های به کار گرفته شده با یکدیگر سنخیت و هماهنگی داشته باشند.

هدف اصلی از طراحی و چاپ بروشور چیست؟

هدف اصلی بروشور گسترش دانش خواننده در خصوص یک موضوع خاص است که در آن گنجانده شده و مورد آنالیز قرار می گیرد. یک بروشور خوب می تواند به جلب توجه مشتریان یاری کند و نسبت به تبلیغات محصول در مجلات و روزنامه ها مقرون به صرفه و مناسب تر باشد. اما شما چه اطلاعاتی را می توانید در بروشور ها درج کنید؟

معین قیمت : شما می توانید لیستی از قیمت های محصولات و یا خدمات ارائه شده توسط شرکت و یا شخص خودتان را در این بروشور ها بیاورید و مخاطبان را نسبت به قیمت آنها مطلع کنید.

آمادگی برای تجارت : شما می توانید به مخاطبان خود درباره نحوه کار و چگونگی آن توضیح دهید و با این روش می توانید به مخاطبان خود اعلام کنید آمادگی لازم جهت انجام این امور را دارید.

ایجاد ارتباط با مشتری : بگذارید این بروشورها راهی برای ایجاد ارتباط میان شما و مشتریان باشد. هیچ چیز مثل دادن اطلاعاتی قبل از دیدار به مشتری ها نمی تواند کار را برای پیشبرد اهداف کاری شما هموار کند. پس این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تبلیغات : شما به وسیله بروشورها می توانید به مخاطبان خود درباره تجارتتان اطلاعات بدهید. اینکه چه کسی هستید و توانایی انجام چه کارهایی را دارید. لیستی از خدمات و یا محصولات خود درون این بروشورها نشر دهید تا مخاطبان بتوانند خیلی بهتر و جامع تر با کار شما آشنا شوند.

برنامه کاری : شما می توانید به وسیله این بروشورها درباره برنامه آینده خود اطلاعات بدهید. چه محصولاتی قرار است به سبد محصولات شما اضافه گردد و یا چه خدمات بیشتری قرار است در آینده ارائه بدهید. مخاطبان خود را نسبت به برنامه های خود مطلع کنید که در صورت نیاز روی شما حساب نمایند.

بن های تخفیف : شما می توانید از این بروشورها به عنوان بن های تخفیف بهره ببرید. با در اختیار داشتن این بن های تخفیف مشتریان شما این امکان را دارند که در صورت مراجعه به شما هزینه کمتری را پرداخت نمایند.

پیگیری مشتریان : با ارتباط هایی که ایجاد کردید سعی دارید تا مخاطب را هر چه بیشتر با نحوه کار خود آشنا کنید. در این مرحله بهترین گزینه، دادن اطلاعاتی در قالب بروشور است.

آموزش : بسته به نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید شاید نیاز باشد مشتریان از عملکرد آنها مطلعی داشته باشند. این فرایند به صورتی حضوری و یا تلفنی شاید بسیار وقت گیر و شاید با توجه به حجم مشتریان امکان پذیر نباشد. به آسانی می توانید مشتریان خود را با نحوه استفاده محصولات که در این بروشورها آمده است، آشنا کنید.

وقایع : این بروشورها ممکن است به مناسبت یک رویداد و واقعه پخش شوند. شما می توانید اطلاعات و یا عکس هایی درباره این رویداد در بروشورها بیاورید و آنها را توزیع کنید تا مخاطبان از آن مطلعی پیدا نمایند.

ابعاد و اندازه استاندارد بروشور

بروشورها با اندازه های استاندارد معمولا برای کسب و کارهایی که می خواهند فهرستی از محصولات و یا خدمات ارائه شده را عنوان نمایند، به کار گرفته می گردد. مشاغل خدماتی مانند آتلیه های عکاسی، بروشورهای سلامت که شامل اطلاع رسانی در رابطه با سلامت و درمان هستند، نمایشگاه های تجاری که توسط این بروشورها مخاطبان خود را نسبت به نحوه کارشان آشنا می نمایند و همچنین نقشه های جیبی که مناسب مسافرانی است که با منطقه موردنظر آشنایی ندارند. بروشورها به طور کلی انواع مختلفی دارند و هر نوع از آنها نقش متفاوتی را بازی می نماید. با توجه به قالب و طرح آن می توان آنها را در 5 نوع زیر طبقه بندی کرد. البته سایز بروشور بسیار متنوع است ما در این مقاله قصد داریم انواع معمول و استاندارد آنها را برای شما توضیح دهیم.

بروشور با یک خط تا که به دلیل هزینه پایین آن بسیار رایج است، به هنگام استفاده در جای مناسب تأثیر خود را بر روی مخاطبان می گذارد. طراحی تاشو آن به شما در نهایت چهار صفحه برای درج مطالب می دهد همچنین حمل و نقل آن راحت است و کیفیت کاغذ بسته به سفارش شما می تواند متفاوت باشد.

بروشور با دو خط تا هر روز در میان ما یافت می گردد. این بروشور یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع بروشور است، در حالی که دارای طرح رسمی تر از بروشورهای دارای یک خط تا است. این بروشور به طور عمده برای کاتالوگ و ارائه محصولات و یا خدمات به نمایشگاه های تجاری و جلسات در شرکت ها و … استفاده می گردد.

بروشور با سه خط تا که دو طرف خارجی آن به طرف داخل تا می گردد که یک بروشور با ابعاد و اندازه های عظیمتر است. این بروشور از فضای کافی برای طراحان جهت ارائه اطلاعات و طراحی جالب برخوردار است و از این رو توجه بیشتری را به خواننده جلب می نماید. این بروشور در نهایت هشت صفحه مستطیل شکل برای درج اطلاعات به شما می دهد.

بروشور با چند خط تا، که اساساً یک آکاردئون است. به دلیل تطبیق پذیری که ارائه می دهد، یک گزینه عالی برای بروشورهای تاشو است. طراحان می توانند با ساخت هر بروشور به تنهایی صفحات را از یکدیگر جدا نمایند یا بروشور را طوری طراحی نمایند که با یک عکس عظیم و نمایشی، به صورت گسترده پخش گردد. این بروشور در نهایت به شما شش صفحه برای درج اطلاعات می دهد.

بروشور یک صفحه ای که فرایند ایجاد آن بسیار ساده است. یک صفحه طراحی بروشور خالی باز می کنید. اندازه صفحه را تنظیم می کنید. متن و تصاویر را چیدمان می کنید. بروشور کامل را ذخیره یا صادر کنید.

تمام این قالب هایی که درباره آنها خواندیم قابل تغییر در سایز و ابعاد و قابل ویرایش هستند. شما می توانید هر آنچه که دوست دارید، سفارش دهید و متناسب با موقعیت های خود آن را سفارشی کنید.

برای بهره مندی از بروشورها چگونه می توانید آنها را ماندگار کنید؟ بروشور چاپ شده روشی مطمئن برای ارتقاء مشاغل و دستیابی به مشتریان جدید است. بروشورها، اطلاعات کلیدی را در خصوص یک محصول یا خدمات جدید ارائه می دهند، دیدگاهی در خصوص شرکت شما ارائه می دهند و به مشتریان چیزی ملموس برای دیدن، حس کردن و دریافت آنها منتقل می نمایند.

مهمترین نکات در طراحی بروشور

بسیاری از افراد بروشورهای سه لت را استاندارد می دانند، اما در حقیقت، بروشورها در اشکال و اندازه های مختلفی از جمله برگه های فروشگاهی، راهنمای محصولات، آگهی های تبلیغاتی، منوها، خبرنامه ها و برگه های خاص ارائه می شوند. قبل از سفارش بروشورهای خود باید در نظر داشته باشید که این بروشورها قرار است شامل چه مواردی باشند و شما چه حجم از اطلاعات را می خواهید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. به طبع هر چقدر میزان این اطلاعات بیشتر باشد باید سایز بروشور خود را عظیمتر انتخاب کنید. این نکته نیز حائز اهمیت است که قرار است این بروشورها کجا توزیع شوند و نحوه توزیع آنها چگونه است. به طور مثال، اگر قرار است این بروشور ها پست شوند باید ابعاد آنها کوچکتر و به اندازه جا دریافت در یک پاکت نامه باشند. این موارد نیز در معین ابعاد و اندازه های بروشور شما تاثیرگذار خواهد بود. هزینه آنها هم باید مدنظر قرار بگیرند. هر چقدر بروشور شما کوچکتر باشد شما هزینه کمتری بابت آن می پردازید. ابعاد و اندازه ها ممکن است حالت استاندارد داشته باشند ولی برخی سفارش ها کاملا اختصاصی هستند که با توجه به نحوه برش و سایز آنها، هزینه شان متفاوت است. هنگام طراحی و چاپ بروشور، این نکات را برای یک پروژه پیروز در نظر بگیرید.

برای طراحی بروشور، پنج اندازه استاندارد وجود دارد :

بروشور DL: سایز 3.5*8.5 اینچ که می گردد 10*21 سانتی متر

بروشور A5 : سایز 8.5*5.5 اینچ که می گردد 15*21 سانتی متر

بروشور A4 : سایز 8.5*11 اینچ که می گردد 21*30 سانتی متر

بروشور Legal : سایز 8.5* 14 اینچ که می گردد 21*34 سانتی متر

بروشور A3 : سایز 11*17 اینچ که می گردد 30*42 سانتی متر

توجه داشته باشید که اندازه ای را انتخاب کنید که مطابق با اطلاعاتی که می خواهید به آن دست پیدا کنید باشد. مخاطبان شما به طرح های بدون شلوغی واکنش بهتری نشان می دهند، بنابراین سعی نکنید اطلاعات و تصاویر خود را در فضای بسیار کوچک محدود کنید. در هنگام انتخاب اندازه بروشور، قدرت ماندگاری آن را در نظر بگیرید. در هنگام چاپ بروشور تبلیغاتی طراحی و درج اطلاعات و یا عکس ها به ابعاد و اندازه بروشورها توجه کنید. رعایت این نکات به با کیفیت تر شدن کار شما یاری می نماید.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت نهایی چاپ بروشور

1.تیراژ مورد نظر خود را معین کنید

اگر به دنبال چاپ بروشور تبلیغاتی برای محصولات و یا خدمات کسب و کار خود هستید، ابتدا باید تیراژ مورد نظر خود را معین کنید. به طور کلی، دو روش برای چاپ بروشورهای تبلیغاتی وجود دارد که در یکی از آن­ها از دستگاههای چاپ افست و در دیگری از دستگاه­ های چاپ دیجیتال استفاده می­گردد. استفاده از دستگاه­ های چاپ افست زمانی صرفه مالی دارد که قرار باشد تعداد زیادی بروشور چاپ گردد. چرا که در این روش، ابتدا باید یک سری صفحات مخصوص برای چاپ طرح مورد نظر تهیه گردد. اما با این حال، به ازای تعداد زیادی بروشور، هزینه چاپ هر عدد بروشور، نسبتاً پایینتر از چاپ با روش دیجیتال است. در مقابل، روش چاپ دیجیتال، به عنوان یک روش مدرن­تر، عمدتاً برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه است. چرا که در این روش، دیگر نیازی به صرف هزینه اولیه برای تهیه صفحات چاپ وجود ندارد.

2. از ابعاد استاندارد بهره ببرید

نکته دیگری که در چاپ بروشور باید مد نظر قرار دهید، استفاده از ابعاد استاندارد است. معمولاً استفاده از ابعاد غیرمعمول، تا حدودی گران­تر است. بنابراین، بهتر است که طراحی بروشور را با توجه به ابعاد متداول آن­ها انجام دهید. برای اطلاع از این ابعاد، کافی است نگاهی به تعرفه ­های فروش شرکت چاپ مورد نظرتان بیندازید.

معرفی 10 چاپخانه چاپ بروشور

  1. چاپ نقش الماس

  2. چاپ آقا

  3. چاپ متین

  4. چاپ شاپرک

  5. معرفی چاپ کهن

  6. معرفی چاپ بهرنگ

  7. چاپ قوانین

  8. چاپ آراد

  9. چاپ تندیس برتر

  10. چاپ آذرخش

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3237

به "مقایسه قیمت چاپ بروشور 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه قیمت چاپ بروشور 10 چاپخانه برتر (آنالیز امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید