نادر طریقت: فیلمم اکران شد تا چراغ سینما روشن بماند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - نادر طریقت کارگردان فیلم های خاطره و سوت دل که اکنون فیلم اینجا هم باران می بارد را در پرده سینما اکران دارد از حال و هوای مردم و ارتباطشان با سینما در شرایط بعد از کرونا روایت می نماید.

نادر طریقت: فیلمم اکران شد تا چراغ سینما روشن بماند

نادر طریقت کارگردان فیلم های خاطره و سوت دل که اکنون فیلم اینجا هم باران می بارد را در پرده سینما اکران دارد از حال و هوای مردم و ارتباطشان با سینما در شرایط بعد از کرونا روایت می نماید.نادر طریقت از سال 68 درزمینهٔ نویسندگی و خبرنگاری در مطبوعات حضور داشته است. وی عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران، عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران و عضو انجمن انیمیشن ایران (آسیفا) است. طریقت از سال 1370 در سینما آغاز به فعالیت کرد و در سال 72 فیلم کوتاه خود را به نام توپ های محله ما را ساخت.

نادر طریقت کارگردان اینجا هم باران می بارد درباره ایده اولیه ساخت این فیلم بیان کرد: یک فردی بود که در دماوند با پسر نیمه کورش زندگی می کرد و از او مراقبت می کرد. خب اصل موضوع بافت دراماتیکی نداشت. موضوع را به دخترم دادم و بر اساس زندگی این فرد فیلم نامه را نوشت و نتیجه کار شد فیلم اینجا هم باران می بارد که درباره خانواده ای است که مسائل و مشکلاتی دارند و سعی شد مسائل اجتماعی کشور را هم تا جایی که می گردد درون این فیلم بگنجانیم و حرف دل مردم را درون فیلم به گوش خود مردم برسانیم.

اکران فیلم در این شرایط به لحاظ مالی به صرفه نیست

طریقت در ادامه درباره شرایط ساخت فیلم و موضوع کرونا بیان کرد: زمانی که فیلم را کار می کردیم هنوز کرونا نیامده بود. درواقع اواخر سال 98 بود و فیلم برداری قبل از عید انجام شد اما تدوین و بقیه کارهای پس از فراوری فیلم در شرایط کرونا رخ داد.

کارگردان فیلم سوت دل با اشاره به حجم زیاد تعداد فیلم هایی که در نوبت اکران هستند، بیان کرد: بالای 300 فیلم داریم که در نوبت اکران هستند و واقعاً در این شرایط اصلاً اکران فیلم به صرفه نیست. من اکنون فیلم اینجا هم باران می بارد را روی پرده سینما دارم اما باید بگویم ازنظر مادی نابود شدیم ولی خب انتخاب خودمان بود و دلمان می خواست چراغ سینما روشن بماند و چرخ سینما بچرخد اما به طورکلی شرایط خوبی وجود ندارد.

در شرایط کرونا به فیلم سازها یاری گردد تا بی انگیزه نشوند

طریقت اضافه کرد: در این شرایط هم واقعاً نمی توان از مردم انتظار داشت که به سینما بروند. مردم به قدری در زندگی شان لنگ هستند و شرایط مالی شان بد است که نمی توان انتظاری داشت؛ اما من معتقدم ما باید در این شرایط زبان دل مردم باشیم.

نادر طریقت با اشاره به اینکه فیلم سازانی که هزینه های بالایی برای ساخته فیلمشان پرداخت نموده اند به شدت ضرر نموده اند، گفت: من با مبلغ زیادی فیلمم را نساختم و البته بازهم ضرر کردم ولی کسانیکه با هزینه های میلیاردی فیلم ساخته اند و در این شرایط همچنان فیلمشان اکران نشده واقعاً آسیب دیده اند. آیا نباید در این شرایط به این فیلم ساز یاری کرد تا انگیزه اش را از دست ندهد!

فیلم ساز باید دغدغه اش مسائل مردم باشد

طریقت با اشاره به اینکه فیلم ساز باید زبان دل مردم را روایت کند، گفت: مسائل سینما به گونه ای است که خودمان پذیرفته ایم و پایش ایستاده ایم اما درمورد مسائل اجتماعی من فیلم ساز باید دغدغه اش را داشته باشم. من باید در فیلم دغدغه های مردم را منتقل کنم و در فیلمم سعی کردم همین دغدغه های مردمی را منتقل کنم. مردم ما واقعاً شریف اند و لیاقت بهترین ها را دارند. سینما اکنون برای من مسئله کوچکی شده است. اکنون مسائل اجتماعی است که بیشتر به چشم من می آید.

مشکل هنرمندان سوء مدیریت در این حوزه است

کارگردان فیلم اینجا هم باران می بارد با اعتراض به سو مدیریت ها در بخش های مختلف جامعه درباره بهتر شدن حال هنرمندان و سینماگران کشور، گفت: آنچه داریم لطمه اش را می خوریم این است که مدیریت وجود ندارد. اگر رئیس سازمان سینمایی یک هنرمند باشد و همچنین رئیس فارابی و اعضای شورا و غیره هنرمند بودند، می توانیم امید داشته باشیم که در این مملکت در بخش فرهنگ و هنر پیشرفتی رخ می دهد اما کسانیکه نقش مدیر را دارند هنرمند را نمی شناسند. خیلی ها از دهه شصت و هفتاد در این شوراها هستند در حالیکه کلی هنرمند فرهیخته داریم که می توانند به داد این سینما برسند.

کرونا تمام گردد حتماً مردم به سینما می آیند

وی با ابراز ناراحتی از تعطیلی سینماها در شرایط کرونا گفت: من معتقدم سینما یکی از امن ترین مکان ها در شرایط کروناست. مکان سینما واقعاً قابلیت رعایت پروتکل ها را دارد و مسئله ای از این نظر وجود ندارد اما مردم الآن شرایط مالی شان به گونه ای نیست که به سینما بروند و بلیت بخرند. حال مردم خوب نیست. هر زمان حال مردم خوب گردد حال سینما و تئاتر و فرهنگ خوب می گردد.

این کارگردان با اشاره به اینکه بعد از کرونا قطعاً مردم بازهم به سینما می آیند گفت: مسئله این است که اکنون مردم از دیدن فیلم با گوشی و صفحه کامپیوترشان عادت نموده اند و حالا کرونا هم که تمام گردد باید ببینیم مردم مجدد به سینما برمی گردند یا خیر. البته من معتقدم این اتفاق خواهد افتاد. زیرا بیش از صدسال است سینما آمده و با بحران های زیادی روبرو شده است، ازجمله آمدن تلویزیون و همه می گفتند سینما نابود شد اما دیدیم که سینما جهت خودش را رفت. به نظرم شرایط روحی مردم خوب گردد و کرونا رفع گردد مردم دوباره به سینما می آیند. سینما نمی میرد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10691

به "نادر طریقت: فیلمم اکران شد تا چراغ سینما روشن بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نادر طریقت: فیلمم اکران شد تا چراغ سینما روشن بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید