نظرسنجی؛ اعتبار آمریکا در اروپا بشدت لطمه دیده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به اروپا، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که به واسطه مدیریت ضعیف واشنگتن در قضیه مقابله با کووید-19، اعتبار این کشور تاحد زیادی در بین کشورهای اروپایی کاهش یافته است.

نظرسنجی؛ اعتبار آمریکا در اروپا بشدت لطمه دیده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اروپا برای شرکت در نشست گروه موسوم به G7، ناتو و نشست های اتحادیه اروپا به امید بهبود وجهه ایالات متحده در اروپا، نتایج نظرسنجی صندوق آلمانی مارشال و بنیاد برتلسمان از مردم یازده کشور دنیا، امروز (دوشنبه) منتشر شد.

نتایج تازه ترین آنالیز ها در مورد نفوذ آمریکا در دنیا حاکی از آن است که اعتبار ایالات متحده به اسم یک قدرت پیشرو دنیای در آلمان و فرانسه به واسطه نوع رسیدگی واشنگتن به بیماری همه گیر کووید-19 که تا به امروز به مرگ حدود 600 هزار آمریکایی منجر شده است، به شدت خدشه دار شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی های نو نشان می دهد در حالیکه اعتبار آمریکا نزد کشورهای آلمان و فرانسه به علت ضعف عملکرد در مقابله با کووید-19 کاهش یافته است، اعتبار چین در این زمینه و مقابله با ویروس کرونا تاحدودی بهبود و ارتقا یافته است.

طبق اسناد تحقیقاتی آمریکا که در تاریخ 26 مارس (ششم فروردین ماه) منتشر شد، ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در صورت به کارگیری یک راهبرد مؤثرتر می توانست از مرگ حدود 400 هزار نفر بر اثر کرونا جلوگیری کند.

نوترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که تا به امروز دست کم 33 میلیون و 362 هزار و 558 نفر از مردم سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان 597 هزار و 628 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

آنالیز دیدگاهها در یازده کشور دنیا نشان می دهد: سه ماه اول دولت بایدن در (بهبود) دیدگاههای مردم فرانسه و آلمان در مورد نفوذ ایالات متحده در دنیا تأثیری نداشته است. این آمار و ارقام مطابق با نتایج تحقیقات 2020 است که در مقایسه با آمار مربوط به قبل از همه گیری کرونا، (اعتبار آمریکا در اروپا) 10 درصد به نفع چین کاهش داشته است.

بایدن آن طور که گزارش ها نشان می دهد، با چالش بهبود روابط ترانس آتلانتیک که ترامپ به آن لطمه وارد آورد، روبه رو است.

خروج ترامپ از بسیاری از توافقات بین المللی و انتقاد شدید وی از ناتو موجب شده است که اعتقاد و باور مردم اروپا به واشنگتن تضعیف گردد.

بر اساس این گزارش، بایدن روز چهارشنبه هفته جاری (19 خردادماه) اولین تور اروپایی خود را به اسم رئیس جمهور آمریکا برای حضور در نشست های جی 7، ناتو و نشست های اتحادیه اروپا شروع می نماید.

نتایج نوترین نظرسنجی ها حاکی از آن است که تنها 51 درصد از مردم آلمان، ایالات متحده را یک شریک قابل اعتماد می دانند و این رقم در فرانسه 60 درصد و در بریتانیا 67 درصد و در لهستان 76 درصد است.

این آنالیز ها نشان می دهد که کمتر از یک چهارم از مردم ترکیه به ایالات متحده اعتماد دارند و این در حالی است که بیشتر آمریکایی ها اتحادیه اروپا را یک شریک قابل اعتماد می دانند.

این آنالیز ها نشان بعلاوه می دهد که بیشتر شرکت کنندگان بر این باور بودند که ایالات متحده همچنان باید در بخش دفاعی و امنیتی اروپا مشارکت داده گردد که البته مردم سوئد و ترکیه در این خصوص نظر متفاوتی داشتند.

نظرسنجی فوق به صورت آنلاین در بازه زمانی 29 مارس تا 13 آوریل (9 تا 24 فروردین ماه) برگزار گردید و یک نمونه هزارتایی از افراد بزرگسال 11 کشور کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، پادشاهی متحده و ایالات متحده آمریکا در آن شرکت کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12962

به "نظرسنجی؛ اعتبار آمریکا در اروپا بشدت لطمه دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی؛ اعتبار آمریکا در اروپا بشدت لطمه دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید