همه فستیوال های هنگ کنگ در یک سال

به گزارش مجله وبلاگ فروش، فستیوال های هنگ کنگ

صحبت از چین برای اغلب افراد یاد آور جشن های شاد و رنگارنگشان است. آدم هایی که هر بهانه ای را برای شاد بودن جشن می گیرند و همه با هم و در کنار یکدیگر روزهایی متفاوت از سایر روزهای سال را می سازند. فستیوال های هنگ کنگ بسیار متفاوت هستند. این شهر تاثیر زیادی از فرهنگ غربی گرفته و این امر در فستیوال های هنگ کنگ هم کاملا مشهود است. با خبرنگاران همراه شوید تا فهرستی از فستیوال های مهم شهر در طی یکسال را به شما معرفی کنیم.

همه فستیوال های هنگ کنگ در یک سال

ماه فوریه

بی شک یکی از مهم ترین فستیوال های هنگ کنگ و کل کشور چین جشن سال نوی چینی ها است. جمعیت زیاد چینی امروز در مناطق مختلف جهان زندگی می کنند و به همین دلیل این جشن شاد در بیش از یک چهارم کشورهای جهان برگزار می گردد. این جشن سال 2019 در ماه فوریه برگزار گشت اما به دلیل قمری بودن تقویم چینی ها و چند عامل دیگر زمان مشخصی ندارد. در واقع آن ها اولین ماه قمریشان را جشن می گیرند و زمان مناسبی برای سفر به هنگ کنگ و شرکت در جشنواره رنگارنگ چینی است.

در چین نیز مانند ایران قبل از فرا رسیدن سال نو تمام خانه را با دقت تمیز می کنند و آماده خوشبختی در سال جدید می شوند. تمام خانه ها، ساختمان ها و خیابان ها در حین برگزاری جشن سال نو با اشیای تزیینی قرمز رنگ، آذین بسته می شوند. رنگ اصلی برای تزیین در این مراسم، قرمز است؛ زیرا چینی ها معتقد هستند که قرمز، رنگ فرخنده و مبارکی است

جشن شاد تا 15 روز بعد ادامه دارد، یعنی 15 روز بی وقفه شاهد مراسم جالبی مانند پایکوبی اژدها، پایکوبی شیر و نمایش هایی با موضوع ازدواج یکی از اعضای خانواده امپراطوری خواهید بود. مانند هر جشن دیگری این مورد از فستیوال های هنگ کنگ نیز پر از غذاهای لذیذ و جذاب است. بعضی از این فراورده های سنتی مختص سال نو هستند و دیگر روزهای سال نمی توانید طعمشان را بچشید.

هر یک از 15 روز جشن نام و برنامه مختص خود را دارند و بیش از 1 میلیارد نفر از سراسر جهان به محلی برای تماشای این جشن های شاد و رنگارنگ سفر می کنند. البته اختتامیه آن نیز بسیار با شکوه است. در روز پانزدهم مردم هنگ کنگ و چین جلوی خانه هایشان شمع روشن می کنند و با فرا رسیدن شب فانوس در دست به خیابان می فرایند. در گذشته فانوس ها ساده بودند و تنها اشراف فانوس های آراسته ای داشتند، اما در سال های اخیر فانوس های حسابی رنگارنگ شده و مناظری بسیار تماشایی را شکل می دهد.

این جشن به بیش از 2000 سال پیش و زمان امپراطوری هان باز می گردد. دیزنی لند هنگ کنگ نیز همراه با تمامی کاراکترهایش در جشن سال نو حضور پیدا می کند.

اما از موردهای دیگر فستیوال های هنگ کنگ که احتمالا فکرش را نمی کنید روز ولنتاین است. روزی که عشاق در بندر به تماشای غروب آفتاب می نشینند. اما بهترین زمان سفر به هنگ کنگ برای علاقه مندان به هنر اواخر ماه فوریه است. فستیوال هنرهای هنگ کنگ از دهه 70 میلادی راه اندازی شده و هدف آن نمایش هنرهای محلی و معرفی استعدادهای جدید است.

بخش های اصلی این جشن به درام، موسیقی بین الملل، موسیقی کلاسیک غربی و چینی و اپرای چینی تعلق دارد. از جمله مشاهیری که اینجا فعالیت داشته اند می توان به کوین اسپیسی، اپرای باوارین، کمپانتی سلطنتی شکسپیر و اپرای باله پاریس اشاره کرد. هنر های مدرن نیز جایگاه مخصوص به خود را در این فستیوال کسب کرده اند.

فستیوال های ماه فوریه اما تمامی ندارند، فستیوال آرزوها (که البته بخشی از فستیوال جشن سال نو است) نیز بسیار دوست داشتنی است. مردم به Lam Tsuen می فرایند تا برای سال جدید آرزو کنند. در واقع اگر فرصت ندارید تمام طول جشن را در را هنگ کنگ باشید زمان مناسبی برای آغاز است. ترکیبی رنگارنگ از شیرها و اژدهاهای پایکوبیان و درخت های را خواهید دید که آرزوها را بر دوش می کشند.

آرزویتان را همراه با نام و تاریخ تولدتان بر روی کاغذی قرمز یا طلایی یادداشت می کنید، آن را با ریسه ای می بندید و سمت دیگر ریسه را به پرتقالی گره می زنید. آن را به سمت شاخه ای قوی پرتاب می کنید و آن جا معلق می ماند تا آرزویتان برآورده گردد.

مارس

جشن (Tai Kok Tsui Temple Fair)، با یک پیاده روی صبحگاهی، شیرهای پایکوبیان و اژدهایی به طول بیش از 150 متر آغاز می گردد و این شانس را به شما می دهد که در سنت های محلی شاد و رنگارنگ فستیوال های هنگ کنگ غرق شوید. این جشن تنها یک روز برگزار می گردد و از ساعت 10 صبح تا 9:30 شب ادامه دارد. اگر آنلاین غذا رزرو کنید هم می توانید غذاهای سنتی چینی را نوش جان کنید.

آوریل

تولد تین هاو روز 27 ماه آوریل است. در گذشته صنعت اصلی هنگ کنگ ماهیگیری بود و تین هاو به نحوی مدافع مقدس آنان بود و به همین دلیل از اهمیت بالای در فستیوال های هنگ کنگ برخوردار است. جشن های شاد و رنگارنگ در بیش از 60 نقطه برگزار می گردد. یکی از مشهورترینشان است و قدمتی

مه

چئونگ چائو بان (Cheung Chau Bun)

در واقع این مورد از فستیوال های هنگ کنگ متعلق به جزیره چئونگ چائو است که یکی از جاذبه های گردشگری منطقه محسوب می گردد و در آن تولد بودا جشن گرفته می گردد و اهالی جزیره هر سال با شوق زیادی آن را جشن می گیرند. البته هزاران توریست نیز از سراسر جهان برای شرکت در این فستیوال به هنگ کنگ سفر می کنند. جالب است که بدانید خوردن کیک بخش مهم این فستیوال است. تا جایی که در سال 2017 تخمین زده شد که حدود 60،000 کیک توسط شرکت کنندگان فستیوال خورده شده است! بخشی از این کیک ها هم برای تزئین به کار می فرایند و در کل فضایی رنگارنگ و شادی برای گذراندن یک روز جشن ایده آل در هنگ کنگ مهیا می گردد.

تاریخ برگزاری آن هر سال از 5 تا 9 ماه مه تقویم قمری است و مجموعه ای از جشن های سنتی، پایکوبی شیر و پیاده روی در روز اجرا می گردد. این جشن از زمان سلسله چینگ آغاز شده است. در آن زمان طاعون امان مردم را بریده بود و این گونه می خواستند جلوی پیشرفت بیماری را بگیرند.

از دیگر برنامه های شاد این ماه فستیوال لو فرنچ می است که سفارت فرانسه آن را در هنگ کنگ برگزار می کند. هدف آن ها شهرت فرهنگ و هنر فرانسه بین مردم چین است. هنرهای بصری، اپرا، موسیقی کلاسیک و معاصر و حتی سینما بخش های متفاوتی از این فستیوال جذاب در هنگ کنگ هستند. در سال 2012 بعضی از نقاشی های پیکاسو در این فستیوال به نمایش گذاشته شد و بیش از 300،000 نفر از آن ها بازدید کردند. به هر حال دیدن هنر فرانسوی آن هم در شهر زیبای هنگ کنگ از آن اتفاق های نادر است. زمان برگزاری آن اس تاریخ 1 ماه مه تا 30 ژوئن می باشد.

ژوئن

فستیوال قایق اژدها یک جشن محلی سنتی چینی است که با خوردن غذاهای خاصی مانند دامپلینگ (دامپلینگ جزو غذاهای پیچیدنی است مانند دلمه یا راویولی که مواد و خمیر اطرافش تنوع زیادی دارد) و قایق هایی تزیین شده به شکل اژدها جشن گرفته می گردد. هدف از جشن ادای احترام به شاعر محبوب چین qu Yuan می باشد. این شاعر برجسته پس از یک شکست نظامی، چنان ناراحت شد که خود را به داخل رودخانه پرتاب کرد. پس از آن، مردم قایق اژدها را به رودخانه می انداختند تا ماهی ها را بترساند و آنها را از خوردن بدن یوآن جلوگیری کنند. امروزه نحوه برگزاری این مورد از فستیوال های هنگ کنگ تغییر کرده و از سنت تبدیل به رقابت شده است. بهترین مکان برای تماشای مسابقه در هنگ کنگ در استنلی، رودخانه شینگ مون یا بندر ویکتوریا است. تیم ها برای این رقابت تمرین می کنند و روزی پر هیجان را می سازند.

ژوئیه

اپرای چینی نام یکی دیگر از فستیوال های هنگ کنگ است که در ماه ژوئن یا ژوئیه آغاز شده و حدود دو ماه ادامه دارد. در این جشن از از اجراهای سنتی گرفته تا نمایشگاه برپا می گردد. معمولا سالن اصلی برگزاری آن در موزه فضایی هنگ کنگ و تئاتر Yau Ma Tei می باشد.

آگوست

یکی از عجیب ترین فستیوال های هنگ کنگ فستیوال ارواح یا فستیوال ارواح گرسنه است که اصلیت آن هم به چین و تائو باز می گردد. مردم چین معتقدند که در این روز ارواح سرگردان آبا و اجدادشان به زمین باز می گردند و روح ها در سطح شهر سرگردان می شوند! آن ها فکر می کنند که در روز فستیوال ارواح دروازه های بهشت و جهنم گگردده می گردد و ارواح به خانه هایشان باز می گردند. مردم برای برقراری ارتباط با آن ها نوعی بخور خوشبو و طلسم های کاغذی را می سوزانند و سعی می کنند با کاغذ شکلی از ارواح را بسازند. البته در این روز مسابقات هیجان انگیزی نیز به همین دلیل برگزار می گردد که در آن شرکت کنندگان با هم رقابت می کنند و خنده و شادی چاشنی روز ارواح می گردد!

سپتامبر

فستیوال نیمه پاییز از دیگر فستیوال های هنگ کنگ است که با جشن و شادی های رنگارنگ همراه است. در این جشن سه روزه هنگ کنگ غرق نور و صدا می گردد و یک اژدهای 67 متری ساخته شده از 300 رقاص و 2٬400 قطعه چوب داخل خیابان های شهر می چرخد.

از مورد از جشن های رنگارنگ قرن 19 با هدف نابودی بد شانسی که سراغ دهکده Tai Hang (که امروز خلیج آ Causeway نام دارد) آمده بود آغاز شد. فستیوال برداشت محصول همزمان با ماه کامل برپا می گردد و با فانوس های آویزان، خوردن میوه و هدیه دادن کیک هایی به شکل ماه جشن گرفته می گردد.

Escape از دیگر فستیوال های هنگ کنگ است که در ماه سپتامبر برگزار می گردد. برای عاشقان سلامتی و معتادان یوگا، Iris یک جشنواره نسبتا جدید آخر هفته است که هدف آن ارتقاء زندگی سالم و پایدار می باشد. از فعالیت های اصلی آن می توان بهیک سری کارگاه ها و پنل هایی که در طول روز برگزار می گردد، اشاره کرد. صبح با Vinyasa آغاز می گردد، سپس برنامه acroyoga دارند و بعدش هم کلاس پایکوبی بالیوودی است در آخر هم روز را با کلاس نرمش های کششی به پایان می رسانند. ایستگاه های تناسب اندام و فروشگاه های مواد غذایی سالم و همچنین فروشگاه های فروش لباس و تجهیزات یوگا نیز در محل هستند.

نمایشگاه سالانه ساعت هنگ کنگ بزرگترین رویداد ساعت جهان است که انتخاب های قابل توجهی از ساعت های مچی و دیواری را به نمایش می گذارد و پیش نمایش جدیدترین طرح ها و برندهای بازار را نیز خواهید دید. نکات برجسته آن Brand Name Gallery و World Brand Piazza هستند که ساعت هایی با تولید محدود از برندهای بزرگ جهان را به نمایش می گذارند.

نوامبر

Clockenflap از دیگر فستیوال های هنگ کنگ است که ارزش دیدن دارد. جشنی سالانه که در رابطه با موسیقی و هنر است. در این جشنواره می توانید موسیقی بین المللی، کشور و محلی منطقه را بشنوید، فیلم و هنرهای خیابانی نیز براه است و همه چیز برای برپایی جشن های شاد و رنگارنگ چین آماده است. در سال 2015 بیش از 60٬000 نفر در آن شرکت کردند.

پیشینه آن نسبت به سایر جشن های رنگارنگ چین و هنگ کنگ کم تر است و در سال 2008 افتتاح شده است. اهداف اعلام شده برای این جشنواره عبارت است از تقویت هنر، موسیقی و فیلم های هنگ کنگ و قرار دادن شهر در مدار رسانه های محبوب آسیا. مجله NME اعتبار Clockenflap را برای نقش پیشگام آن در پرورش صحنه های هنری هنگ کنگ و دستاوردهای موسیقی، و همچنین آوردن استعداد بین المللی به مخاطبان هنگ کنگ ستوده است.

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4009

به "همه فستیوال های هنگ کنگ در یک سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه فستیوال های هنگ کنگ در یک سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید