همکاری های علمی و فناورانه ایران و ونزوئلا گسترش می یابد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری کشور در دیدار با وزیر علوم و فناوری ونزوئلا، گفت: ایران برای ارسال تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دارو به ونزوئلا آمادگی دارد .

همکاری های علمی و فناورانه ایران و ونزوئلا گسترش می یابد

وی اضافه کرد: محصولات دانش بنیان با هزینه هایی بسیار پایین تر با کیفیتی هم پای محصولات غربی ها عرضه می گردد. همچنین در حوزه های بهداشت و آب نیز فناوری های خوبی در ایران وجود دارد که می توانیم در این حوزه ها نیز با یکدیگر همکاری های خوبی داشته باشیم.

ستاری، به ظرفیت های موجود کشور در حوزه نیروی انسانی اشاره و اعلام کرد: با فعالیت این نیروی انسانی ایران رتبه نخست منطقه در حوزه های علمی همچون فناوری نانو، هوا و فضا و فناوری زیستی دارد. همچنین در حال حاضر حدود 5 هزار شرکت دانش بنیان برای رونق اقتصاد دانش بنیان در حال فعالیت هستند که سهم آنها در اقتصاد هر سال افزایش می یابد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه این نسل کارآفرینی که در ایران شکل گرفته است پایه های اقتصاد را تشکیل می دهند، ادامه داد: پس با این روند اقتصاد آینده ایران از نفت رها می گردد. همانطور که اکنون این سهم 15 درصد کاهش داشته است و برنامه آینده دولت نیز همین است تا نفت از بودجه دولت خارج و هزینه های آن تنها صرف فعالیت های عمرانی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 354

به "همکاری های علمی و فناورانه ایران و ونزوئلا گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های علمی و فناورانه ایران و ونزوئلا گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید