واکسن های فایزر و مدرنا؛ عامل التهابات قلبی؟!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کارشناسان بهداشت باید گوش به زنگ علائم و نشانه های آماس ماهیچه قلب و پیراشاماس باشند. افراد واکسن زده هم به محض احساس درد تازه در ناحیه سینه، تنگی نفس، تپش قلب یا کژآهنگی (آریتمی) فورا باید به پزشک مراجعه نمایند.

واکسن های فایزر و مدرنا؛ عامل التهابات قلبی؟!

سازمان مقررات بهداشتی بریتانیا می گوید واکسن های فایزر و مدرنا در موارد نادری باعث التهاب قلب می شوند و پزشکان و بیماران باید گوش به زنگ علائم آن باشند.

بنا به خبرنامه ای که سازمان مقررات دارو و فراورده های بهداشتی (ام. اچ. آر. ای) بریتانیا اواخر روز آدینه (4 تیر) منتشر کرد این واکسن ها باعث بروز آماس ماهیچه قلب (میوکاردیتیس) و پیراشاماس شده اند که به درد سینه و تنگی نفس منجر می گردد.

بر اساس این خبرنامه مردان جوان و کسانی که دوز دوم واکسن را تزریق نموده باشند بیش از همه در معرض این خطر قرار دارند.

میوکاردیتیس آماس ماهیچه قلب و پیراشاماس آماس غشای بیرونی قلب است. دستگاه ایمنی بدن در هر دو مورد در واکنش به بیماری یا سایر محرک ها باعث آماس می گردد.

پزشکان تا 16 ژوئن 87 مورد بیماری ناشی از عوارض جانبی واکسن فایزر ـ بایون تک و چهار مورد مربوط به واکسن مدرنا را گزارش داده اند.

این موارد از کل 16 میلیون و 800 هزار تزریق دوز نخست و 10 میلیون و 900 هزار تزریق دوز دوم فایزر ـ بایون تک و 730 هزار تزریق دوز واکسن مدرنا تا همان تاریخ گزارش شده است.

سازمان مقررات دارو و فراورده های بهداشتی (ام. اچ. آر. ای) می گوید: این موارد اغلب ملایم اند و افراد مدت کوتاهی پس از درمان استاندارد و استراحت بهبود می یابند.

این سازمان اضافه نمود: کارشناسان بهداشت باید گوش به زنگ علائم و نشانه های آماس ماهیچه قلب و پیراشاماس باشند. افراد واکسن زده هم به محض احساس درد نو در ناحیه سینه، تنگی نفس، تپش قلب یا کژآهنگی (آریتمی) فورا باید به پزشک مراجعه نمایند. در خصوص بروز آماس ماهیچه قلب و پیراشاماس بعد از تزریق آسترازنکا هم گزارش هایی دریافت شده است، اما شواهد برای هشدار های مشابه کافی نیست.

مراجع تنظیم مقررات در ایالات متحده هم به پزشکان هشدار های مشابهی داده اند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12504

به "واکسن های فایزر و مدرنا؛ عامل التهابات قلبی؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های فایزر و مدرنا؛ عامل التهابات قلبی؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید