نحوه سرهم کردن یک آلاچیق به شکل مربع

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دوستی داشتم که حیاط خلوتش مایه افتخار و شادی او بود. او انگشت شست کاملا سبز داشت و کمی از همه چیز در آنجا رشد می کرد. اما او یک مشکل داشت. او گیاهان زیادی داشت که نمی توانستند نور دائمی خورشید را تحمل نمایند و به سایه احتیاج داشتند. او تصمیم گرفت که می خواهد یک آلاچیق کوچک برای نگهداری آنها بسازد. در اینجا بود که او با مشکلاتی روبرو شد، زیرا هرچه کوشش می کرد، نمی توانست یک سقف مربعی از آلاچیق بسازد.

نحوه سرهم کردن یک آلاچیق به شکل مربع

جهت دریافت خدمات آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

اگر او قبلاً تصمیم خود را برای ساخت آلاچیق نمی گرفت، احتمالاً به او می گفتم که به جای آن با آلاچیق برود. سقف آلاچیق مربعی به هیچ وجه یک پروژه مبتدی نیست. تعداد زیادی کاهش و کمی کار درگیر است. با این حال، اگر به درستی انجام گردد، آلاچیق می تواند برترین راه برای راه اندازی یک باغ حیاط خلوت باشد. این یک نقطه کانونی جالب و یک راه خوب برای پناه دادن به گیاهان ظریف تر ایجاد می نماید. اگر در پی نکاتی در خصوص نحوه ساخت سقف آلاچیق مربعی هستید، ما آنها را برای شما آماده نموده ایم.

انتخاب مسطح یا شیب دار برای سقف مربعی خود

احتمالاً ساده ترین راه برای ساخت سقف مربعی آلاچیق، صاف کردن آن است. این اولین چیزی است که به دوستم توصیه کردم، زیرا او یک سازنده مبتدی بود. یک سقف مسطح به ساخت و ساز و برش کمتر، همراه با میزان گیری کمتر احتیاج دارد. با این حال، بیشتر افرادی که با آنها صحبت می کنم، از جمله دوستم، فکر می نمایند که سقف شیبدار بهتر به نظر می رسد، و دوستم به این نکته اشاره نمود که یک آلاچیق مسطح و مربعی اساساً یک آلاچیق است، فقط با یک سقف کامل به جای خروار. (اگر می خواهید بین ساخت آلاچیق در مقابل آلاچیق تصمیم بگیرید، نگاهی به پست ما در خصوص این موضوع بیندازید.) من نمی توانم با آن بحث کنم، و سقف شیبدار نیز مزایایی دارد که باید در نظر گرفت، از جمله:

زهکشی بهتر آب: یک سقف مسطح می تواند آب را جمع آوری کند در حالی که یک سقف شیبدار به شما امکان می دهد نحوه تخلیه آب را راهنمایی کنید. اگر سقف صافی انتخاب می کنید، حتماً آن را کمی بچرخانید تا آب روی آن ننشیند و باعث ایجاد کپک، خزه و پوسیدگی نگردد.

اتاقی برای مخفی کردن اتصالات الکتریکی: اگر می خواهید نورپردازی سقفی انجام دهید یا امکانات دیگری مانند پنکه را به آلاچیق خود اضافه کنید، به مکانی برای مخفی کردن و عایق کاری سیم های خود احتیاج دارید. فضای خالی بین سقف شما و سقف شیبدار برای این کار ایده آل است. با یک سقف مسطح، جایی برای پنهان کردن آسان این اتصالات ندارید.

ظاهری جادارتر: با سقف شیبدار، می توانید سقف خود را کمی بلندتر یا حتی شیروانی کنید. این ظاهری جادارتر (و، به نظر من، پیچیده) در داخل می دهد. حتی می توانید چند برش زینتی برای زیباتر کردن آن و ایجاد توهم داستان دوم اضافه کنید.

اکنون، مطمئناً اینطور نیست که یک سقف تخت آلاچیق هرگز انتخاب خوبی نباشد. با این حال، اگر می خواهید یک باغ حیاط خلوت را بپوشید، یک آلاچیق ساده گاهی اوقات می تواند نامناسب به نظر برسد. اگر مایل به انجام کار هستید، ایجاد سقف شیبدار پروژه ای کاملاً قابل انجام است که فقط به دانش کمی احتیاج دارد.

چگونه یک سقف مربعی الجزایر بسازیم: اجزای اساسی

سقف آلاچیق مربعی شیبدار به صورت لایه ای ساخته شده است. شما با تیرهای ساده آغاز می کنید و سپس روی آنها می سازید. ستون ها (یا دیوارها) و پایه آلاچیق بخش آسانی هستند. این سقف است که به زمان و تکنیک بیشتری احتیاج دارد. ساده ترین راه برای ایجاد سقف شیبدار به وسیله قاب بندی سقف هرمی است که شامل ساختن هرمی از تیرهای تیر می گردد که انتهای آن در تیر مرکزی به هم می رسند. این چیزی است که احتیاج به برنامه ریزی و میزان گیری دقیق دارد و شامل اجزای زیر است:

پایه شاه: ستون وسطی برای آلاچیق شماست که از کف تا بالاترین نقطه سقف شما امتداد می یابد. اگر سازه را در بالای یک عرشه موجود می سازید، برای این کار باید از یک لنگر یا پایه پست قدرتمند بهره ببرید، زیرا به عنوان تکیه گاه اصلی برای ساختار سقف شما عمل می نماید. در حالت ایده آل، در پی لنگری باشید که بار باد تا 120 مایل در ساعت آزمایش شده است و از فولاد گالوانیزه داغ طراحی شده است (روکش پودری یک مزیت است). در حالی که مجبور نیستید یک پست پادشاه داشته باشید، به خصوص در یک آلاچیق کوچکتر، اگر چیزی بزرگتر را انتخاب کنید، لازم است. دوست من می توانست بدون یکی از آن ها بگذرد، زیرا در قسمت کوچک تر اشتباه می کرد، اما یک پست پادشاه این مزیت را دارد که به شما اطمینان دهد که سقف شما به خوبی پشتیبانی می گردد.

تیرهای باسن: تیرهای باسن تیرهایی هستند که قله سقف شما را تشکیل می دهند. در صورت داشتن یکی از آنها، به وسیله اتصالات چوبی طراحی شده برای اتصال چوب به چوب و/یا پیچ های میخ کوب شده، به ستون شاه متصل می شوند. اگر انتخاب کنید که از ستون شاه استفاده نکنید، تیرها در مرکز به یکدیگر متصل می شوند. آنها کمی مانند تیپی کنار هم قرار می گیرند و یک اسکلت برای ساختار سقف شما ایجاد می نمایند.

تیرچه های سقفی: تیرچه های شما تیرهای مورب هستند که در نقاط مختلف بین تیرهای باسن به هم متصل می شوند. اینها برای ثابت نگه داشتن قاب کلی در جای خود و ایجاد تکیه گاه ساختاری اضافی مورد احتیاج هستند و می توان آنها را با بند چوبی در جای خود نگه داشت.

ورق های سقفی / زونا: اینها پوشش سقف شما را فراهم می نمایند تا در نهایت به چیزی که اساساً یک آلاچیق شیب دار است نرسید. زونا زدن سقف آلاچیق شبیه به شیننگ کردن سقف معمولی است.

اگر می خواهید سقف آلاچیق خود را زونا بزنید، از یک لایه پانل سقفی، در پی آن یک لایه کاغذ قیر و در نهایت از زونا استفاده خواهید کرد. این احتمالاً ساده ترین بخش ساخت سقف مربعی شکل است.

البته، اینها فقط اصول اولیه ای هستند که برای ایجاد یک سقف مربع برای یک آلاچیق کوچک به کار می فرایند. هرچه آلاچیق شما بزرگتر باشد، برنامه شما باید پیچیده تر باشد تا ساختار داخلی سقف را به خوبی پشتیبانی کند. برای اهداف دوست من، او فقط در پی ایجاد یک آلاچیق کوچک برای ایجاد سایه برای بعضی از گیاهانش بود، بنابراین طرحی که اصول اولیه را پوشش می داد به خوبی اهداف او را برآورده می کرد.

وقتی صحبت از ساخت یک آلاچیق مربع می گردد، به خاطر داشته باشید که این یک پروژه ساده نیست. این احتیاج به برنامه های اندیشیده شده و سخت افزار قدرتمند دارد تا همه آن را با هم نگه دارد. وقتی در خصوص آلاچیق باغ دوستم یاری می کردم، استفاده از بند چوبی OZCO و لنگرهای پستی را توصیه می کردم زیرا هم بادوام و هم مجذوب کننده هستند، بنابراین احتیاجی به پنهان کردن یا رنگ کردن روی آنها ندارید. پروژه ای مانند این واقعاً در خصوص سخت افزار است، به همین علت است که گزینه های پوشش پودری OZCO کاملاً کار می نمایند. آنها در برابر رطوبت و اشعه ماوراء بنفش بسیار سخت هستند، اما آن ظاهر نقره ای صنعتی، براق و ناتمام را نیز ندارند. OZCO حتی یک پیچ چوبی منحصر به فرد با مکانیزم پیچ داخلی ارائه می دهد تا دیگر نگران بیرون آمدن انتهای پیچ نباشید. و اگر هنوز طرحی را برای پروژه خود انتخاب ننموده اید، آنها مجموعه ای از طرح های پروژه و بعلاوه گزینه ای برای ایجاد طرح های سفارشی دارند.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: ozcobp.com
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3340

به "نحوه سرهم کردن یک آلاچیق به شکل مربع" امتیاز دهید

2 کاربر به "نحوه سرهم کردن یک آلاچیق به شکل مربع" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه سرهم کردن یک آلاچیق به شکل مربع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید