شرایط برگزاری کارآموزی و کارورزی ها در شرایط عادی و قرمز کرونایی معین شد خبرنگاران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص شرایط برگزاری کارآموزی و کارورزی ها در شرایط عادی و قرمز کرونایی منتشر شد.

شرایط برگزاری کارآموزی و کارورزی ها در شرایط عادی و قرمز کرونایی معین شد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص شرایط برگزاری کاراموزی و کارورزی ها در شرایط عادی و قرمز کرونایی اعلام شد.

در این دستورالعمل آمده است:

با توجه به ادامه شیوع بیماری کووید 19 و لزوم تعیین تکلیف آموزش دانشجویان علوم پزشکی، و همچنین با عنایت به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص تداوم فعالیت های آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در نیم سال تحصیلی جاری، مراتب ذیل به استحضار می رسد تا با توجه به شرایط کلی استان و شهرستان های محل استقرار دانشگاه / دانشکده اقدامات لازم با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و علی الخصوص دستورالعمل های معاونت بهداشت وزارت در این خصوص به عمل آید.

کارآموزی پزشکی عمومی

دوره کارآموزی بدون تعطیلی با شرایط زیر ادامه پیدا کند:

- حضور داوطلبانه و اختکمک کارآموز در بخش ها با ارایه درخواست کتبی دانشجو به دانشکده

- در صورتی که دانشجو 3/2 دوره هر بخش را بر طبق کوریکولوم های آموزشی گذرانده باشد، مشروط به عدم غیبت بیش از حد مجاز (بیش از 12/1 ساعت حضور در بخش)، بخش آموزشی، گذرانده اعلام نشده و قابل قبول خواهد بود در صورتی که طول دوره حضور در یک بخش کمتر از 3/2 باشد، دانشجو موظف به گذراندن مجدد دوره است بدیهی است که گذراندن دروس تئوری بالینی به صورت حضوری و یا مجازی و شرکت در آزمون آن ها الزامی است.

دانشجویانی که تمایلی به ادامه دوره کارآموزی بالینی در شرایط حاضر و به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کووید 19 ندارند با ارایه درخواست کتبی به دانشکده مبنی بر مرخصی تحصیلی، می توانند از مرخصی تحصلی بدون احتساب در سنوات استفاده کنند از دانشجویان شهریه پرداز نیز بابت مدت مرخصی، شهریه ثابت اخذ نشود، در صورت حذف کلی نیم سل تحصیلی به درخواست دانشجو، شهریه پرداخت شده محفوظ مانده و جهت نیم سال آینده محاسبه شود.

کارورزی پزشکی عمومی

کارورزی در تمامی دانشکده ها لازم است فعال و تحت هیچ شرایطی تعطیل نباشد.

در شرایط قرمز، حضور کارورزان به صورت کشیک تعطیلات و برحسب نیاز حداکثر به صورت کشیک و پست کشیک و در شرایط غیرقرمز به صورت روتین و آموزش تلفیقی (مجازی و حضوری) خواهد بود.

در صورت الزام و نیاز شدید حضور فراتر از کشیک کارورز در ایام قرمز، دانشکده ها می توانند از حضور دانشجویان کارورز داوطلب به صورت کامل استفاده کنند کارورزانی که در این مواقع، حضور داوطلبانه داشته باشند با تایید دانشگاه مربوطه، به انتخاب خود از یکی از امتیازات کاهش طول دوره طرح معادل روز های حضور داوطلبانه، نمرات ارزشیابی بالاتر به لحاظ مسئولیت پذیری حرفه ای و رفتار اخلاق مدار پزشکی براساس تصمیم گروه آموزشی مربوطه، دریافت کمک هزینه کارورزی تا حداکثر 2 برابر میزان پرداختی در صورت نیاز با تصویب هیئت امنای و یا هیئت رئیسه دانشگاه برای ایام حضور داوطلبانه و تقدیرنامه کتبی از ریاست دانشکده برخوردار گردند.

لازم به ذکر است که حضور کارآموزان و کارورزان در بخش های اجباری آنان نظیر بخش های عفونی و داخلی و سایر بخش هایی که بیماران کرونایی در آنان بستری می شوند با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی ابلاغی الزامی است در سایر بخش ها حضور مطابق معمول خواهد بود و دانشگاه ها صرفا می توانند از خدمات کارورزان داوطلب در بخش های کرونایی استفاده کنند همچنین لازم است برنامه آموزشی گروه های بالینی مانند گزارش صبحگاهی و ژورنال کلاب و امثال آن ترجیحا به صورت مجازی و آنلاین برگزار شود.

دانشجویان داندانپزشکی بالینی

برای دانشجویانی که تمایلی به ادامه گذراندن دوره کارآموزی (نیم سال های 6 تا 10) به صورت حضوری ندارند با ارائه درخواست کتبی به دانشکده مبنی بر مرخصی تحصیلی، مرخصی آنان جزو سنوات تحصیلی محسوب نمی شود از دانشجویان شهریه پرداز نیز بابت مدت مرخصی تحصیلی به علت فوق، شهریه ثابت اخذ نشود در صورت حذف کلی نیم سال تحصیلی به درخواست دانشجو، شهریه پرداخت شده محفوظ مانده و جهت نیم سال اینده محاسبه شود.

در شرایط قرمز حضور کارآموزان دندانپزشکی به صورت روتین ضرورت نداشته و در شرایط غیرقرمز حضور آنان به صورت معمول و آموزش تلفیقی (مجازی و حضوری) خواهد بود.

کارورزان دوره دکتری دندانپزشکی (نیم سال های 11 و 12) در شرایط قرمز به صورت کشیک حضور داشته باشند.

دستیاران دوره های تخصصی دندانپزشکی مشمول تعطیلی در شرایط قرمز کرونا در دانشگاه ها نیستند، ولی براساس شرایط هر دانشکده و با در نظر دریافت تعداد بیماران مراجعه کننده و تصمیم شورای آموزشی دانشکده در دانشکده حضور یابند.

در صورت الزام و نیاز به حضور فراتر از معمول فعالیت دستیاران و کشیک کارورزان دندانپزشکی در ایام قرمز دانشکده ها می توانند از حضور کارورزان یا دستیاران داوطلب با ارایه مشوق هایی شبیه کارورزان پزشکی استفاده کنند.

سایر رشته ها

شیوه مدیریت کارآموزی و کارورزی سایر رشته ها مانند پرستاری، مامایی و اتاق عمل و رشته های توانبخشی مشابه دانشجویان پزشکی است و دوره های کارآموزی ایشان بنا به تقاضای ایشان باید باشد برای دوره دکترای تخصصی و ارشد نیز روش ادامه آموزش همانند ترم گذشته خواهد بود. دوره کارآموزی داروسازی براساس تصمیم، شرایط دانشگاه و طبق مصوبات پیشین خواهد بود. آموزش دستیاران دوره تخصصی پزشکی مانند مصوبات گذشته بوده و مشمول تعطیلات فعالیت آموزشی نیست.

لازم به ذکر است؛ با توجه به شرایط بیماری کووید 19 و لزوم تردد حداقلی دانشجویان دانشگاه ها کماکان به بررسی تقاضای دانشجویان متقاضی میهمانی در کلیه دروس از جمله کارآموزی و کارورزی از طریق سامانه میهمانی اقدام کرده و در صورت مهیا بودن شرایط مساعدت لازم را معمول فرمایند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11159

به "شرایط برگزاری کارآموزی و کارورزی ها در شرایط عادی و قرمز کرونایی معین شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برگزاری کارآموزی و کارورزی ها در شرایط عادی و قرمز کرونایی معین شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید