پارک مرلیون، نماد شهر سنگاپور

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سنگاپور، پارک مرلیون است. این پارک از تندیس موجود اسطوره ایسنگاپور،یعنی مرلیون میزبانی می نماید که در نگاه اول ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، چرا که دارای بدنی شبیه ماهی و سرِ شیر است. علاوه بر مجسمه مشهور مرلیون، منظره زیبای خلیج مارینا از این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی برای شما خواهد ساخت.

پارک مرلیون، نماد شهر سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

پارک مرلیون در منطقه تجاری شهر سنگاپور قرار گرفته و در مساحتی برابر 2500 متر مربع بنا شده است. بازدیدنمایندگان پارک مرلیون، می توانند از منظره فوق العاده زیبای شهر، لذت ببرند. در سال 1964 میلادی، شورای گردشگری سنگاپور، این پارک را به عنوان نماد شهر طراحی کرد، اما افتتاح رسمی آن هشت سال بعد، در سال 1972 و زمانی که مجسمه مرلیون در پارک نصب شد، انجام گرفت.

دو تندیس از مرلیون در پارک واقع شده است که ارتفاع یکی از آن ها، 8.6 متر و وزنش 70 تن است و دیگری که به بچه مرلیون معروف است، دو متر ارتفاع و سه تن وزن دارد. این دو مجسمه، از معروف ترین تندیس ها در بین پنج مجسمه مرلیون موجود در سنگاپور هستند.

مجسمه پر ابهت مرلیون، توسط هنرمند محلی لیم ننگ سنگ (Lim Nang Seng) ساخته شد. در پانزده سپتامبر سال 1972 مرلیون را در دهانه رود سنگاپور برای خوش آمدگویی به گردشگران نصب و توسط نخست وزیر وقت سنگاپور لی کان یو (Lee Kuan Yew) رونمایی شد. اما پس از تکمیل پل اسپلاناد (Esplanade) در سال 1997، دیگر از ساحل مجسمه قابل مشاهده نبود.

بنابراین در سال 2002 تصمیم گرفته شد که تندیس مرلیون 120 متر از مکان اصلی خود جابجا و به موقعیت فعلیش منتقل گردد؛ یعنی پارک مرلیون، روبه روی هتل فولرتون (Fulerton) و مشرف به خلیج مارینا!

مجسمه مرلیون نماد سنگاپور

اگر بخواهیم بیشتر در خصوص علت طراحی خاص این تندیس صحبت کنیم، باید بگوییم که بدنه ماهیِ مجسمه، نمادی از ریشه زندگی در این شهر به عنوان شهر کوچک ماهیگیری و نام قدیمی آن، یعنی تاماسک (Tamasek) به معنای شهر دریایی است. سر مجسمه هم نمایانگر نام اصلی و فعلی آن یعنی سنگاپور به معنی شهر شیر است. این مجسمه با آبی که از دهان آن به خلیج مارینا می ریزد، یک تصویر باشکوه و به یادماندنی به بازدیدنمایندگان پارک ارائه می نماید.

هرچند که تندیس مرلیون بیشترین نگاه ها را به خود جلب می نماید، اما یکی دیگر از دیدنی های قابل توجه پارک، دید 180 درجه به خلیج مارینا را دارد. به خصوص در شب که پارک کاملاً روشن است و نسیم آرامی می وزد، چشم انداز دیدنی شهر و مجموعه هتل مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) بازدیدنمایندگان را تحت تأثیر قرار می دهد.

برخی از مسافرین از ازدحام این مکان شکایت دارند و پیشنهاد می نمایند که بازدید از آن را به ساعات بعد از ظهر موکول گردد. بعد از گشت و گذار در خود پارک، می توانید زیر پل اسپلاناد بروید و در کافی شاپ ها استراحت کنید یا از مغازه های کوچک سوغاتی های دوست داشتنی بخرید. برای رسیدن به پارک مرلیون یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه متروی رافلز (Raffles) خواهید داشت. بازدید از پارک رایگان است و هر ساعتی از روز و شب که بخواهید می توانید به آن سر بزنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8824

به "پارک مرلیون، نماد شهر سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک مرلیون، نماد شهر سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید