چرا قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه برای سفر است ؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بنا به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، تا به امروز بیش از 459 هزار بلیط قطار برای سفر در طول ایام نوروز به فروخته شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد را نشان می دهد. وی همچنین در ادامه اضافه نمود: به زودی ظرفیت جدید قطار های فوق العاده در بعضی جهت ها با توجه به استقبال خوب هموطنان در این ایام اعلام خواهد شد.

چرا قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه برای سفر است ؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

اما چرا استفاده از قطار تا این حد مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته است؟

در تمامی دنیا، استفاده از قطار برای سفر هواداران زیادی دارد. مزایای این وسیله نقلیه راحت و بی دردسر آن چنان است که هر گردشگری می تواند از آن استفاده کند. اگر هم فاصله میان مبدا و مقصد زیاد باشد و محدودیت زمانی نیز نداشته باشید، بی شک بهترین گزینه استفاده از قطار است. در ادامه به دلایلی خواهیم پرداخت که باعث شده افراد بیشتر از این وسیله نقلیه استفاده نمایند.

امنیت سفر، هدیه ریل ها به شما!

بیش از دو قرن از حرکت اولین قطار می گذرد. قطاری که با موتور بخار خود روی ریل ها به راه افتاد و تعریف ما را از فاصله برای همواره تغییر داد. دیگر نگران گم شدن در بین راه یا جاده های ناشناخته نبودیم. می توانستیم روی جایگاه راحت واگن لم بدهیم و درختان و تپه ها را مشاهده کنیم که از پیش چشممان می گذرند. یکی از مزایای سفر با قطار از گذشته تا امروز بی شک امنیت بالای آن به شمار می آید. به طوری که هنوز و پس از اختراع وسایل حمل و نقل جدید نیز همچنان سفر با قطار یکی از امن ترین روش های مسافرت است. این به جرات یکی از دلایلی است که مسافران به صورت روز افزون در حال استفاده از وسایل نقلیه امن تر و راحت تر همچون قطار هستند.

یکی دیگر از نکات مهم در سفر با قطار این است که شما با این وسیله قطعا از جهت به اندازه مقصد لذت می برید! یکی از مزایای مهم و قابل تامل سفر با قطار، این است که می توان از جهت سفر لذت برد. این مزیتی مهمی به حساب می آید. چراکه اگر برای رسیدن به مقصد عجله ندارید، این که چطور به مقصد می رسید، اهمیت خاصی پیدا می نماید. هواپیما هرچند که سریع حرکت می نماید و از میان ابرها می گذرد اما چیزی از جهت سفر عاید شما نمی نماید. در مقابل، خودروی شخصی قرار گرفته است که اگر خودتان در حال رانندگی باشید، امکان مشاهده جهت و لذت بردن از آن را از شما می گیرد. مضاف بر این که ساعات طولانی سفر چه در حال رانندگی باشید و چه مسافر می تواند شما را کلافه و بدنتان را در اتاقک کوچک و تنگ خودرو خسته کند. این درحالی است که اگر از وسیله نقلیه ای مانند قطار بهره ببرید، لحظه لحظه لذت جهت را به عینه شاهد خواهید بود و می توانید تک تک کوه ها و درختانی را که از پیش روی شما می گذرند را شاهد باشید. در عین حال می توانید با خانواده به گپ و گفت مشغول شوید، کتاب بخوانید یا چرت بزنید. حتی می توانید با لپ تاپ شخصی تان به انجام کارهای شخصی یا پروژه های کاری بپردازید.

با قطار، ارزان و به صرفه سفر می کنید!

جالب است که وسیله نقلیه مطمئن و راحتی مانند قطار، در عین داشتن این مزایای فوق العاده در مقایسه با دیگر وسایل حمل و نقل، ارزان تر و مقرون به صرفه تر نیز هست. در حقیقت، امکانات آن با وسایل دیگری که هزینه مشابهی را طلب می نمایند، قابل مقایسه نیست. با هزینه ای که شما صرف خرید بلیط های قطار می کنید، می توانید بلیط اتوبوس تهیه کنید که در مقام مقایسه اصلا راحت نیستند و ساعت ها شما را در جاده های شلوغ معطل خواهند کرد. اگر هم هزینه بلیط قطار را هزینه هایی که در سفر با خودروی شخصی دارید مقایسه کنید، باز هم سفر مقرون به صرفه تری را با قطار تجربه خواهید کرد؛ بنابراین، اگر به دنبال یک سفر مالی هستید و قصد دارید تا هزینه ها را کاهش دهید، استفاده از قطار می تواند یک گزینه مناسب باشد.

در کشورمان طی سال های متمادی شرکت های ریلی گوناگونی شکل گرفته اند که هر یک با انواع خدمات و کیفیت های گوناگون، آماده ارائه خدمات به مسافرانی هستند که در داخل کشور یا خارج از آن تردد می نمایند. از بین این شرکت های ریلی که قطار ارائه می دهند می توان به قطارهای غزال، قطارهای پردیس، قطار ماهان، قطار نورالرضا و قطارهای فدک اشاره نمود. این ها تنها بعضی از بهترین قطارهایی هستند که در سرتاسر جهت 14 هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور در حال تردد هستند.

تاریخ راه آهن ایران و هر که باید بدانید

خطوط راه آهن کشور برای اولین بار در ابتدای سده جاری و در سال 1305 احداث گشت. نخستین خط ریلی ایران از بندر ترکمن شروع می شد و تا بندر امام خمینی ادامه پیدا می کرد. با کوشش هایی که از آن موقع اجرا شده، اکنون چهارده هزار کیلومتر خط ریلی در کشور فعال است.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: [email protected]

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2056

به "چرا قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه برای سفر است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه برای سفر است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید