چند سرگرمی جذاب برای روزهای قرنطینه خانگی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، فراهم کردن ابزار ساده سرگرمی برای روزهای قرنطینه دوران شیوع بیماری کرونا به افزایش شادی و نشاط شما و فرزندانتان در خانه منجر خواهد شد.

چند سرگرمی جذاب برای روزهای قرنطینه خانگی

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- ایام شیوع بیماری کرونا رفت و آمدها و برگزاری دور همی های ساده خانوادگی را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

بر اساس شواهد موجود افسردگی و کسلی و کاهش نشاط اجتماعی دستاورد شیوع بیماری کرونا طی ماههای اخیر بوده است و متاسفانه در صورت غفلت افراد این شرایط روز به روز تشدید می گردد.

به گفته روانشناسان و مشاوران خانواده، در شرایطی که روابط عاطفی سالمی در میان افراد یک جامعه وجود نداشته باشد، درگیری لفظی و فیزیکی میان آن گسترش پیدا می نماید و به تبع چنین اتفاقاتی میزان نشاط اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد نمود.

دورکاری، فرصتی ناب برای همراهی بیشتر والدین و فرزندان

قرنطینه خانگی و توصیه مردم در صورت نداشتن هر گونه کار ضروری به در خانه ماندن و عدم خروج از منزل، از ابتدای گسترش بیماری منحوس کرونا در جامعه مهمترین موضوعی است که اغلب کارشناسان و درمانگران حوزه بهداشت و درمان، برای حفظ سلامت به آن تاکید نمودند.

دور کار شدن پدر و مادری که تا پیش از بیماری کرونا به صورت حضوری در محل کار خود حضور پیدا می کردند و زمان کمتری را میتوانستند با فرزندانشان سپری نمایند، فرصتی مغتنم را فراهم نموده است تا پس از انجام وظایف کاری، ساعات بیشتری را در خانه به در کنار بچه ها ماندن اختصاص بدهند.

درک در خانه ماندن در مدت زمان طولانی و آن هم برای بچه ها و نوجوانان کمی سخت و غیر قابل تحمل است و اینکه نمی توانند برای بازی با دوستان و هم سن و سال های خود به پارک و بیرون از منزل بروند، آن ها را دچار کلافگی و بی حوصلگی نموده است.

والدین باید از برنامه های جایگزین سرگرمی و بازی های ویژه برای بچه ها و نوجوانان خود در ایام قرنطینه بهره مند شوند و با اقدامات ساده اما هدفمند از بروز هر گونه افسردگی در فرزندان خود جلوگیری نمایند.

فیلمی از انجام چند بازی و سرگرمی خانگی ساده اما جذاب که به طور حتم برای شما و فرزندتان دوست داشتنی خواهد بود را در ادامه مشاهده می کنید و با کمی دقت متوجه خواهید شد که اجرای این سرگرمی ها با کمترین هزینه برای شما قابلیت اجرا خواهد داشت.

نشاط اجتماعی، نتیجه توجه به نشاط فردی

بهناز عطاری روانشناس و مشاور کودک و خانواده در تبادل نظر با خبرنگار جامعه گروه اجتماعی خبرنگاران اظهار کرد: انجام بازی های ساده در خانه و همراهی فرزندان ضمن افزایش نشاط و شادی آن ها از افسردگی فرزندان نیز پیشگیری خواهد نمود.

وی اضافه نمود: کتابخوانی، حل معما، انجام بازی های فیزیکی، مشارکت دریافت از فرزندان در انجام کارهایی چون آشپزی و مواردی از این دست، از جمله کارهای به ظاهر ساده ای هستند که ضمن پر کردن فراغت کودان در قرنطینه خلاقیت آن ها را نیز رشد می دهد.

این مشاور کودک و خانواده تاکید نمود: پدر و مادر باید برای اجرایی کردن هر گونه سرگرمی و بازی برای بچه ها و نوجوانان خود، علاقه مندی آن ها نیز در نظر بگیرند و نظرات شخص فرند را هم جویا شده و در فراهم کردن ملزومات سرگرمی لحاظ نمایند.

عطاری با اشاره به نقش سرگرمی های جذاب و مورد علاقه بچه ها و نوجوان در بهبود حال روحی و جسمی سایر افراد یادآور شد: خوب یا بد بودن حال جسمی افراد و همچنین حال روحی آن ها به طور کامل به یکدیگر بستگی دارد و اراد باید از دو جنبه حال خود به خوبی مراقبت نمایند.

وی همچنین اضافه نمود: داشتن سرگرمی های جالب و جذاب ضمن افزایش خلاقیت افراد، مهارتهای زندگی و مهارتهای حل مسئله را در آن ها ارتقاء می دهد و منجر به برخورد منطقی و عاقلانه افراد در رویارویی با مسائل و یافتن بهترین راهکار منجر خواهد شد.

اهمیت سرگرمی های مفید در سنین مختلف

این روانشناس و مشاور کودک و خانواده توضیح داد: بسیاری از تعارضات روانی و اجتماعی در نتیجه اختصاص ندادن وقتی مشخص برای کاری که موجب به آرامش رسیدن افراد خواهد شد به وجود می آید و افراد با فرا دریافت و اجرای سرگرمی های ساده و جالب می توانند تا حد زیادی از این تعارضات رها شده و آن ها را مدیریت نمایند.

عطاری در ادامه اظهار داشت: علاقه مندی افراد به سرگرمی های مختلف در دوره های کودکی، نوجوان، جوانی و بزرگسالی با یکدیگر متفاوت است اما با کمی تغییر در بعضی از سرگرمی ها میتوان از آن ها برای سنین مختلف و بازه های زمانی هر دوره و به طور دسته جمعی مورد استفاده قرار داد.

وی تاکید نمود: افزایش مسئولیت های فردی و اجتماعی هرگز نباید موجب گردد که فرد، شخص خود و علاقه مندی به کارهای دلخواهش را فراموش کند و یا به دلیل مشغله های فکری و کاری از آن ها دست بکشد.

فواید سرگرمی دسته جمعی در قرنطینه را دست کم نگیرید

این مشاور کودک و خانواده یادآور شد: بهترین نوع سرگرمی برای افراد در دوران فعلی که با عنوان قرنطینه خانگی یاد می گردد در نظر دریافت سرگرمی های جذابی است که به صورت دسته جمعی و گروهی در بین اعضای خانواده حاضر در خانه قابل اجرا باشد.

عطاری توضیح داد: دور ماندن از عزیزان و فراهم نبودن فرصت دید و بازدید دوستان و آشنایان به صورت حضوری، یکی از علتهای عمده افسرده شدن افراد و افزایش استرس و اضطراب آن ها به شممار می رود و جایگزینی راههای ارتباط حضوری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به ترسی که از ابتدای کودکی با بسیاری از افراد همراه است گفت: ترس از دست دادن والدین و نبودن آن ها همیشه از ابتدای دوره کودکی با روح و روان کودک عجین بوده و با شرایط فعلی که زمزمه بیشتر محافل در بیماری کرونا خلاصه شده است، تشدید شده و به آرامش رساندن فرزندان در چنین شرایطی همدلی و همراهی بیشتر پدر و مادر با فرزندان را می طلبد.

تدارک دیدن ابراز سرگرمی برای خود و فرزندان از موارد مهمی است که باید مدنظر افراد و به ویژه والدین آن ها قرار بگیرد و با انجام چنین کارهایی از بروز تنش ها و استرس های فکری و روانی احتمالی پیشگیری گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8815

به "چند سرگرمی جذاب برای روزهای قرنطینه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند سرگرمی جذاب برای روزهای قرنطینه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید