چند نکته برای داوطلبان آزمون دکتری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کارنامه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و مهلت انتخاب رشته نیز از فردا شروع می گردد.

چند نکته برای داوطلبان آزمون دکتری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتریPh.D (نیمه متمرکز) سال 1401 و بعلاوه دفترچه انتخاب رشته اینترنتی نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز از فردا پنج شنبه 25 فروردین ماه شروع می گردد و تا یکشنبه 28 فروردین ماه ادامه دارد.

داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به خوبی مطالعه نموده و حداکثر 50 کدرشته محل (درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده اند، انتخاب نمایند.

نکاتی که داوطلبان مجاز باید بدانند

داوطلبان برای دریافت کارنامه و انتخاب رشته باید نکاتی را بدانند:

معدل متقاضیان تاثیری در مراحل گزینش ندارد و صرفاًبر اساس شیوه نامه اعلامی در

قسمت سوابق آموزشی فرد و به وسیله دانشگاه های محل مصاحبه آنالیز می گردد بنابراین متقاضیان پس از آنالیز کارنامه نتایج اولیه در صورتی که معدل شان واقعی نبود باید در زمان انتخاب رشته آن را در سایت سازمان سنجش اعلام نمایند.

متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی گروه پزشکی شرکت نماینده در این آزمون قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی باید توجه نمایند از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت شرایط خود را معین نموده و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

دانشجویان اخراجی آموزشی مقطع دکتری (در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه برای متقاضیان مرد) منعی برای شرکت در آزمون نداشته و در صورت قبولی ادامه تحصیل آنان در رشته مورد علاقه بلامانع است.

داوطلبان علاقمند به تحصیل در دانشگاه آزاد درصورتی که مجاز به انتخاب رشته شدند باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org مراجعه نموده و براساس اطلاعیه های منتشر شده در این سایت برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

داوطلبان علاقمند به انتخاب هر یک از کد رشته های امتحانی مربوط به دانشگاه های امام صادق(ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیرروزانه شده اند، نیز در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، میتوانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه همین دانشگاه ها را انتخاب نمایند.

اتباع غیر ایرانی شرکت نماینده در آزمون دکتری باید شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون را داشته باشند و بند مربوط را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی علامت گذاری نموده باشند در غیر این صورت پذیرش آنان لغو می گردد.

اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، آنالیز سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1401 به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 18761

به "چند نکته برای داوطلبان آزمون دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته برای داوطلبان آزمون دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید