چه کشورهایی ویزا نمی خواهند؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدام ها هستند؟

در جهانی امروز با توجه به مرزبندی هایی که بین کشورهای و ملل اجرا شده می بایست برای سفر چه کاری و چه تفریحی از کشور مقصد اجازه ورود دریافت کنیم. این اجازه برای ورود به هر کشوری در قالب پاسپورت شناخته می شود و بنابر آخری آماری در سال 2018 ارائه شد با داشتن پاسپورت ایرانی تنها به 42 کشور جهان می شود سفر کرد که از میان این تعداد 12 کشور به صورت رایگان برای ایرانیان ویزا صادر می کند و 30 کشور دیگر در هنگام ورود به فرودگاه کشورشان اقدام به صدور ویزا می نمایند. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان صحبت کنیم و لیستی از کشورهای آسیایی و اروپایی را خدمتتان ارائه دهیم.

چه کشورهایی ویزا نمی خواهند؟

لازم به ذکر است که بگوییم لیست کشورهایی که در ادامه خدمتتان معرفی می کنیم مربوط به سال 1398 (2019) می باشد و با توجه به تحولاتی که در جهان رخ می دهد ممکن است برخی از این لیست یا تعدادی به آن اضافه شوند.

برای خواندن این مطلب کمتر از 3 دقیقه زمان نیاز دارید.

همانطور که می دانید کشورهای زیادی هستند که برای سفر و ورود به خاک آن ها لازم است باید مراحل قانونی ویژه ای را بگذرانید و مدت ها در انتظار دریافت ویزا بمانید و حتی گاهی احتمال دارد سفارت کشورها به هر دلیلی اعم از نداشتن توانایی مالی، حساسیت های سیاسی یا حتی بدون هیچ دلیل منطقی، به شما ویزا ندهد، بنابراین با توجه به شرایطی که اشاره کردیم سفر بدون دریافت ویزا، راحت تر و کم دغدغه تر است، زیرا در آن صورت شما می توانید بدون طی کردن مراحل دریافت ویزا و تنها با داشتن گذرنامه به کشورهای دیگر مسافرت کنید.

ما در ابتدای مطلب کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به طور مختصر می خواهیم درباره تمامی کشورهایی که بدون ویزا، دریافت ویزا در بدو ورود و همچنین کشورهایی که برای سفر به آن ها حتما ویزا دریافت کنیم نیز صحبت بنماییم.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

در زیر لیستی از کشورهایی که برای سفر به آن ها نیازی به دریافت ویزا وجود ندارد را معرفی خواهیم کرد.

صدور ویزا به محض ورود

برخی از کشورها هستند که برای ورود به آن ها می بایست در بدو وردتان اقدام به اخذ ویزا بنمایید. که در زیر ما از آن ها نام برده ایم.

ویزای فرودگاهی کشورهای آفریقا

کشورهای ملزم به اخذ ویزای الکترونیک

تعدادی از کشورها وجود دارند که به منظور تسهیل سفر گردشگران ایرانی مراحل درخواست و صدور ویزا را به صورت آنلاین انجام می دهند.

ویزای فرودگاهی کشورهای اقیانوسیه

کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا

کشورهای اروپایی بدون ویزا برای دارندگان پاسپورت ایرانی

ترکیه | Turkey

یکی از نام آشناترین کشورهایی که در نزدیکی ایران قرار گرفته است و ایرانی ها بدون نیاز به ویزا می توانند به آن سفر کنند، کشور ترکیه است. این کشور با دارا بودن شهرهای توریستی نظیر استانبول، آنتالیا و کوش آداسی محبوبیت ویژه ای در بین ایرانی ها دارا می شوند و نکته حائز اهمیت آن این است که ایرانی ها می توانند به بدون داشتن ویزا به مدت 90 روز به شهرهای این کشور سفر کنند.

ترکیه برای یک گردشگری هیچ چیز کم ندارد: غذاهای خوشمزه حلال، طبیعت زیبا از سواحل شنی دریای سیاه تا سواحل ماسه ای دریای مدیترانه، آثار تاریخی، شهرهای دوست داشتنی و استانبول فوق العاده زیبا و در آخر گستره وسیعی از اقامت گاه های بسیار ارزان تا هتل های سوپرلوکس.

توجه داشته باشید که کشور ترکیه در تقسیم بندی های سیاسی که اجرا شده جز قاره اروپا به شمار می رود ولی از نظر جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است.

ارمنستان | Armenia

از دیگر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان می توان نام ارمنستان را برد، این کشور در مرزهای شمالی ایران قرار گرفته است و تا سال های قبل در بدو ورود ایرانی ها می بایست با پرداخت 10 دلار ویزای کشور را می گرفتند اما اخیر دیگر همان هم نیازی نیست و با پاسپورت ایرانی می توانید به کشور مورد نظرتان سفر کنید.

ارمنستانی ها اغلب به زمان ارمنی صحبت می کنند اما کمی هم به روسی و انگلیسی مسلط هستند. پایتخت ارمنستان شهر ایروان است و طبیعت محسورکننده ای دارد. در تقسیم بندی های سیاسی که اجرا شده ارمنستان جزئی از اروپا محسوب می شود و از نظر جغرافیایی در قاره آسیا قرار گرفته است.

گرجستان | Georgia

گرجستان یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است که از نظر گردشگری هم محبوبیت بالایی در بین ایرانی ها دارا می باشد. اگر چه در برخی موارد گرجستان با ایرانی ها بدرفتاری می کند، اما همچنان با پاسپورت کشورمان می توانید به مدت 45 روز بدون ویزا به گرجستان سفر کنید. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است و می توان گفت حتی چند بار هم به آن سفر کنید باز سیر نخواهید شد.

لازم به ذکر است که بگوییم گرجی ها هم مانند مردم کشور ارمنستان کمی به زبان های روسی و انگلیسی مسلط هستند. اگرچه کشور در تقسیم بندی های سیاسی جزو اروپا به شمار می رود ولی از نظر جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است.

قبرس شمالی | Northern Cyprus

دیگر کشوری که شاید کمتر اسمش را شنیده باشید، قبرس شمالی است. این کشور هم جز کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است و آن ها بدون ویزا می توانند به مدت 90 روز به آن سفر کنند. واحد پولی کشور قبرس شمالی لیر ترکیه است و هزینه سفر و زندگی در آن به نسبت پایین و ارزان است.

جزیره قبرس یکی از جادویی ترین مکان ها در جهانست و قسمت شمالی این کشور، سرشار از جذابیت ها و رمز و رموز مدیترانه ای است که حتماً برای مسافران مکانی به یاد ماندنی خواهد بود. راستا قبرس شمالی در جزیره قبرس، در قسمت شمال شرقی حاشیه مدیترانه واقع شده است و سومین جزیره پهناور، بعد از جزیره سیسیلی و ساردینیا در دریای مدیترانه محسوب می شود.

آندورا | Andorra

یک کشور اروپایی کوچک دیگری به نام آندورا وجود دارد که در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان قرار گرفته است. آندورا بین دو کشور فرانسه و اسپانیا واقع شده و نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای مردم هیچ کشور شرایط اخذ ویزا ندارد و ورود به آن برای همه آزاد است. اما نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به این که برای دسترسی به این کشور باید به صورت زمینی و فقط از طریق کشور فرانسه و اسپانیا به آن سفر کنید قاعدتا بدون داشتن ویزای شینگن نمی توانید به آن سفر کنید.

کشورهای اروپایی با شرایط ویزا در بدو ورود یا ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

روسیه | Russia

یکی از کشورهایی که برای سفر به آن نیازی به مراحل سخت و پیچیده دریافت ویزا نیست، روسیه است. این کشور هم مانند دیگر کشورهایی که در بالا از آن ها نام بردیم از نظر سیاسی جزو اروپا محسوب می شود اما بخش زیادی از آن هم در آسیا وجود دارد. برای دریافت ویزای این کشور می توانید با مراجعه به سفارت روسیه یا از طریق آژانس های مسافرتی به راحتی اقدام به اخذ ویزای روسیه بنمایید.

روسی بسیار کم به زبان انگلیسی مسلط هستند و برای اینکه کارتان راه بیافتد می بایست حتما کمی زبان روسی را بیاموزید. یادتان باشد زبان انگلیسی در شهرهای بزرگی مثل مسکو و سنت پترزبورگ هم به کارتان نخواهد آمد. یادگیری الفبای سیریلیک که کمتر از 1 ساعت طول می کشد و ما پیشنهاد می کنیم که چند جمله ضروری و مهم روسی را قبل از روسی یاد بگیرید.

  • اطلاعات سفارت روسیه

آدرس: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، شماره 39

ساعت کاری: یکشنبه ها تا پنجشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر

اگر بخواهید تا بدون حضور، از مورد خاصی اطلاع پیدا کنید می توانید به آدرس اینترنتی www.rusembiran.ru مراجعه کنید.

نخجوان | Nakhchivan

یک جمهوری خودمختار که به آن کشور نمی توان گفت، نخجوان است. این جمهوری در لیست جاهایی است که ایرانی ها برای سفر به آن می توانند در بدو ورودشان به اقدام به دریافت ویزا بکنند. برای نخجوان هم زمانی که به مرز آذربایجان رسیدید می بایست با پرداخت 10 یورو ویزای مورد نظر را دریافت کنید و به مدت 15 روز در این کشور حضور داشته باشید. توجه داشته باشید که داشتن این ویزا ربطی به اجازه ورود شما به مرزهای باکو و آذربایجان ندارد و برای آن ها می بایست جداگانه اقدام نمایید. در صورت تخطی از این شرایط شما با جرایم سنگینی روبرو خواهید شد.

آذربایجان | Azerbaijan

خوب بعد از نخجوان به کشور آذربایجان می رسیم که در تقسیم بندی های سیاسی جز اروپا محسوب می شود اما مانند ترکیه در هر دو قاره اروپا و آُسیا قرار گرفته است. این کشور در ایران دارای سفارت است و به راحتی می توانید با مراجعه به سفارت آن یا آژانس های مربوطه اقدام به اخذ ویزای آذربایجان بنمایید. البته لازم به ذکر است که بگوییم کشور آذربایجان امکان صدور ویزا الکترونیکی را برای ایرانی فراهم آورده است و می توان با مراجعه به سایت evisa.gov.az/en و پر کردن فرم های مربوطه و پرداخت حدودا 20 دلار در عرض 3 روز کاری ویزای 30 آذربایجان را دریافت نمایید.

قزاقستان | Kazakhstan

یکی از کشورهایی که سفر کردن به آن سخت است، قزاقستان می باشد. این کشور در تهران نه سایت دارد و نه به تلفن ها جواب می دهد. اگر برایتان سخت است که به دنبال کارهای لازم برای اخذ ویزای قزاقستان باشید می توانید از آژانس های مسافرتی که این کار را انجام می دهند کمک بگیرید. کشور قزاقستان هم جزو آن کشورهایی است که در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته ولی از نظر سیاسی جزو اروپا هست.

ساعات کار سفارت قزاقستان در تهران در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه است. برنامه کار سفارت به شرح زیر است:

روزهای یکشنبه از ساعت 14 تا 16 برای دریافت ویزا و از ساعت 16 تا 18 دریافت مدارک.

روزهای سه شنبه از ساعت 10 تا 12 برای دریافت ویزا و از ساعت 14 تا 16 دریافت مدارک.

روزهای چهار شنبه از ساعت 14 تا 16 برای دریافت ویزا و از ساعت 16 تا 18 دریافت مدارک.

آدرس سفارت قزاقستان در تهران: تهران، درو، خیابان هدایت، پلاک 4

تلفن: 4-22565933-021

چهار کشور کرواسی، رومانی، بلغارستان و قبرس جز کشورهایی اروپایی هستند که عضو شنگن نمی باشند و در ایران هم دارای سفارت می باشند لذا ایرانی ها به راحتی می توانند اقدام به اخذ ویزای این کشورها بکنند. شما با داشتن ویزای یکی از این چهار کشور گفته شده می توانید وارد سه کشور دیگر بشوید. دو کشور قبرس و بلغارستان دارای وبسایت هستند و می توانید با مراجعه به آن اطلاعات لازم برای اخذ ویزا را مطالعه نمایید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4006

به "چه کشورهایی ویزا نمی خواهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کشورهایی ویزا نمی خواهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید