چگونه پلی استیشن 5 را مجبور کنیم به فرکانس وای فای 5 گیگاهرتز وصل گردد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اگر می خواهید کنسول بازی پلی استیشن شما از اینترنت پرسرعت تری برخوردار باشد؛ باید آن را به وای فای 5 گیگاهرتز وصل کنید.

چگونه پلی استیشن 5 را مجبور کنیم به فرکانس وای فای 5 گیگاهرتز وصل گردد؟

اما بسیاری از روترها و مودم روترهای امروزی، از یک نام برای هر دو شبکه وای فای 2.4 و 5 گیگاهرتز استفاده می نمایند و کنسول بازی شما به طور اتوماتیک به فرکانسی وصل می گردد که منطقی تر و استانداردتر است.

همواره این منطق درست نیست و متاسفانه بیشتر اوقات شاهد هستیم که کنسول بازی پلی استیشن 5 به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز وصل می گردد که کندتر و با پهنای باند محدودتری است.

خوش بختانه شرکت سونی اجازه داده است روی PS5 به طور دستی فرکانس وای فای را انتخاب کنید تا به وای فای و اینترنت سریع تر و بهتری دسترسی داشته باشید. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه کنسول بازی PS5 خود را به وای فای 5 گیگاهرتزی وصل کنید.

چگونه PS5 را مجبور کنیم به وای فای 5 گیگاهرتز وصل گردد؟

پیش از اینکه سراغ تنظیمات وای فای کنسول برویم؛ باید این نکته را توجه کنید که باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز به علت فرکانس پایینی که دارند؛ از دیوار و دیگر موانع بهتر عبور می نمایند و از نظر پوشش دهی بهتر از باندهای رادیویی فرکانس 5 گیگاهرتز هستند. وقتی شما فرکانس 5 گیگاهرتز را انتخاب می کنید؛ مقداری پوشش دهی و برد موثر وای فای را از دست داده ولی در عوض سرعت و پهنای باند بالاتری را کسب خواهید کرد.

کنسول PS5 با اتصال به یک فرکانس 5 گیگاهرتز روی وای فای 6 به سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه می رسد و اگر به فرکانس 5 گیگاهرتز یک روتر وای فای 5 وصل گردد؛ سرعت آن حداکثر 867 مگابیت است؛ در حالی که سرعت PS5 روی باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز حداکثر 150 مگابیت است.

فرکانس های 5 گیگاهرتز دارای باندهای رادیویی بیشتری هستند که باعث می گردد دستگاه های وای فای روی آن ها تقسیم شده و خلوت تر باشند. این نکته برای منطقه ها شلوغ و آپارتمان ها و مجتمع ها که شبکه های وای فای نزدیک به هم زیادی کار می نماید؛ بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه برترین سرعت اینترنت را روی PS5 داشته باشید؛ ایده آل ترین حالت داشتن یک مودم روتر یا روتر وای فای 6 و بعد تنظیم PS5 برای اتصال به فرکانس 5 گیگاهرتز است. اگر روتر وای فای 6 ندارید؛ فرکانس 5 گیگاهرتز وای فای 5 را انتخاب کنید.

شما در لیست دستگاه هایی که به روتر وصل شدند؛ می توانید دریابید که PS5 به کدام فرکانس رادیویی وصل شده است. همین طور، در صفحه تنظیمات پلی استیشن 5 می توانید مشاهده کنید که در حال استفاده از کدام باند رادیویی وای فای هستید. ضمن اینکه PS5 به شما امکان می دهد فرکانس رادیویی وای فای را به طور دستی انتخاب و تنظیم کنید:

1- کنسول PS5 را روشن و به حساب کاربری خود لاگین کنید و وارد منوی اصلی شوید.

2- با کلیک روی آیکون چرخ دنده در بالا سمت راست صفحه، گزینه system settings را انتخاب کنید.

3- از لیست Network را بزنید.

4- وارد Settings و بعد Set Up Internet Connection شوید.

5- هنگامی که سیستم اسکن خود را به طور کامل انجام داد؛ کلید options را بزنید.

6- در منوی پاپ آپ، دنبال گزینه Wi-Fi Frequency Bands بگردید و آن را روی 5 گیگاهرتز (5GHZ) تنظیم کنید.

تنظیمات شما به طور اتوماتیک ذخیره و فعال می گردد ولی شاید چند دقیقه طول بکشد. اکنون، اگر به منوی اصلی برگردید؛ مشاهده خواهید کرد PS5 به وای فای 5 گیگاهرتز وصل شده است. اگر این طور نبود؛ شاید لازم باشد یک بار کنسول را ریستارت کنید یا شبکه وای فای را پاک نموده و دوباره تنظیمات آن را انجام دهید.

PS5 اولی کنسول بازی است که از وای فای 6 بهره می برد و اجازه می دهد سرعتی تا مرز 1.2 گیگابیت بر ثانیه داشته باشید. پس، بهتر است از این مزیت نهایت استفاده را ببرید و در صورت امکان یک روتر وای فای 6 مانند Eero 6 خریداری و در خانه نصب کنید!

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: شبکه چی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13157

به "چگونه پلی استیشن 5 را مجبور کنیم به فرکانس وای فای 5 گیگاهرتز وصل گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پلی استیشن 5 را مجبور کنیم به فرکانس وای فای 5 گیگاهرتز وصل گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید