چیزهایی که درباره گیسوم باید بدانید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ساحل و جنگل با شمال گره خورده . اما در شمال ایران، کمتر جایی ست که مثل گیسوم هر دو را با هم داشته باشد. در گیسوم گیلان، دریا، فاصله اش خیلی با جنگل کم است و این برای خیلی ها یعنی جاذبه ای بسیار دیدنی.

چیزهایی که درباره گیسوم باید بدانید

جنگل گیسوم کجاست؟

از تهران تا جنگل گیسوم پنج ساعت و نیم فاصله دارید، یعنی 406 کیلومتر. اگر از رشت هم بخواهید بروید باید بدانید این ساحل در 88 کیلومتری اش قرار گرفته. گیسوم آخرهای گیلان واقع شده، در 30 کیلومتری جاده اسالم-خلخال. اگر از انزلی هم بخواهید بروید تا ساحل گیسوم حدود یک ساعت راه در پیش دارید.

مساحت این جنگل، حدود 80 کیلومتر است. نام این جنگل و ساحل از روستای همان حوالی برداشته شده و به خاطر داشتن امکانات رفاهی برای گردشگران، مثل پارکینگ، رستوران و اتاق اجاره ای، و از طرف دیگر کنار هم بودن جنگل و ساحل دریا، مقصد محبوبی برای گردشگر هاست.

جاده اسالم به خلخال، حرکت در رویایی ترین جاده ایران

چرا باید این جا را ببینیم؟

همینکه وارد جاده جنگل گیسوم می شوید با خودتان می گویید فقط همین؟ اینهمه راه آمدیم به خاطر همین؟ می خواهیم با شما صادق باشیم و بگوییم منتظر جنگل خارق العاده ای نباشید. گیسوم جاده ای جنگلی ست که به ساحل می رسد. توی جاده اش رستوران و جگرکی زیاد است و گلیم و گبه هم می فروشند و به ساحل که برسید بهتان بد نمی گذرد.

همان چند دقیقه رانندگی در راستا جنگل و سایه درخت ها، خیلی می چسبد و دلتان نمی خواهد تمام گردد.

این جنگل، جزو جنگل های گردشگری شمال ایران است، بنابراین انتظار جنگل بکر و خلوتی را نداشته باشید، برای پیدا کردن جای بکر و خلوت باید بروید توی جنگل و کمی از جاده دور شوید. آلاچیق هم در جنگل پیدا می گردد، البته اگر شانس بیاورید و خالی اش را پیدا کنید.

پوشش گیاهی این جنگل شامل 76 گونه است؛ بنابراین از گردش در میان درختان خسته نمی شوید. درخت آلو، ازگیل، انار، انجیر، به، زردآلو و سیب از درخت های این منطقه اند.

ساحل گیسوم

هنوز تصویر جنگل جلو چشمتان است که به ساحل شنی می رسید. برخی ها کنار ساحل چادر می زنند و برخی دیگر روی ماسه های نرم یا زیرانداز می نشینند. به غیر از آفتاب گرفتن، می گردد شنا کرد یا قایق سواری.

می گردد با موتور چهارچرخ در ساحل گشتی زد یا پاراسل، اسب سواری و پاراگلایدر ولی از آنجا که ساحل گیسوم گردشگری ست برای وسایل تفریحی اش باید پول خوبی هم خرج کرد. در حاشیه ساحل، پارک بادی و ترامپولین هم برای سرگرم شدن بچه ها هست.

کنار ساحل، بازارچه کوچکی هم هست که وسایل حصیری و صنایع دستی و مربا و چیزهای ترش می فروشد. در همان ساحل بلال، آش، فالوده و لبو هم پیدا می گردد. تصویر ماهی های تازه ای که چیزی از صیدشان نگذشته و دارند روی زغال کباب می شوند، شما را هم وسوسه خواهد نمود.

برترین فصل سفر

در تابستان شرجی هوای شمال بالاست و ممکن است اذیت بشوید، بنابراین برترین وقت رفتن اردیبهشت، شهریور، مهر و آبان است.

کجا اقامت کنیم؟

گذشته از امکان کمپنگ، در محوطه پارک جنگلی اتاق اجاره ای هم می توانید پیدا کنید. این اتاق ها زیر نظر طرح گیسوم هستند و امن هم هستند، اما امکانات خاصی ندارند و باید خودتان وسایل لازم همراهتان باشد.

در سفر به شمال همواره گزینه های متنوعی برای اقامت هست. در روستای کتگسر که نزدیک ساحل گیسوم قرار گرفته است، می توانید خانه کرایه کنید.

اگر ترجیح بدهید هتل رزرو کنید، در رضوان شهر هتل موج های آبی باران را دارید که قیمت رزرو آن از 154 هزار تومان آغاز می گردد.

هتل های بندرانزلی خیلی متنوع و زیادند. دامنه قیمت رزرو هتل در انزلی از حدود 109 هزار تومان آغاز شده، به 576 هزار تومان برای هتل لوکس می رسد.

یک راه دیگر هم هست. اگر بخواهید شب را در اسالم بمانید، هتل هدهد هم می تواند در لیستتان قرار بگیرد، اتاق یک تخته این هتل 166 هزار تومان است.

جاذبه های نزدیک

آبشار ویسادار شهر پره سر سر راهتان قرار گرفته است. با گذشتن از رضوان شهر به پره سر می رسید. در مرکزشهر، خیابانی 15 کیلومتری از بین جنگل می گذرد و شما را به آبشار می رساند. آبشار نزدیک جاده قرار گرفته و با پایین رفتن از چند پله می گردد به آن رسید.

قلعه رودخان یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان است که نزدیک فومن قرار گرفته. دوراهی ای وجود دارد که از راست به سمت فوشه و از چپ به روستای روخان می رود. راستا رودخان را انتخاب کنید تا به روستا برسید. فقط اینکه باید خیلی اهل پیاده روی باشید و رفتن از صدها پله را به جان خریداری کنید.

جنگل گیسوم در 30 کیلومتری جاده اسالم-خلخال قرار گرفته. جاده ای که پیچ در پیچ است، هوایش خنک است، می گردد کنارش ماشین را کنار زد، هم هوایی خورد و هم چایی.

راستا دسترسی

برای رفتن به گیسوم، از تهران بروید رشت. راستا رشت به آستارا را ادامه بدهید. حواس تان به تابلوی رضوان شهر باشد. 14 کیلومتر که از رضوان شهر دور شدید، تابلوی خروجی گیسوم را می بینید.

اگر از سمت تالش می روید، با گذشتن از شهر پره سر، تابلوی گیسوم سر راهتان است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 16097

به "چیزهایی که درباره گیسوم باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهایی که درباره گیسوم باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید