کمتر از 3 درصد تسهیلات کرونایی پرداخت شده در کشور مربوط به استان زنجان بود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، فاطمه کرباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به شرایط کرونایی موجود در کشور گفت: مقوله کرونا بخش های مختلف جامعه از جمله فرهنگ، هنر و رسانه را تحت تاثیر قرار داده است.

کمتر از 3 درصد تسهیلات کرونایی پرداخت شده در کشور مربوط به استان زنجان بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها و هنرمندان در ایام کرونا و تلاش این قشر برای اطلاع رسانی در راستای رعایت موارد بهداشتی اضافه کرد: در این ایام آثار بسیاری در حوزه های مختلف با موضوع تشویق مردم برای در خانه ماندن برای قطع زنجیره شیوع این ویروس و نیز رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی تولید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شرح داد: طی 8 ماهه گذشته 1039 گزارش ازسوی روزنامه ها، 45 گزارش ازسوی هفته نامه ها و دوهفته نامه ها، 232 گزارش ازسوی پایگاه های خبری و 10 هزار و 402 مطلب ازسوی نمایندگی خبرگزاری ها در استان درباره کرونا تولید و منتشر شده است.

کرباسی با بیان اینکه دوران کرونایی به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نیز زیان هایی زده است، شرح داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش کرده است تا با احصای این مسائل و رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باری از دوش اصحاب فرهنگ و هنر و نیز رسانه ها در این دوران بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: با توجه به اینکه شمار قابل توجهی از هنرمندان رشته های مختلف هنری استان زنجان تنها منبع درآمدشان از محل فعالیت هنری است، خسارت های وارده به فعالان این حوزه دامنه وسیعی از معضلات معیشتی را برای آنان و خانواده هایشان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کرونا موجب شد فعالیت های هنری از قبیل آموزشگاه های رشته های مختلف هنری تجسمی، موسیقی، عکاسی، نمایشی و سینمایی، موسسه های چندمنظوره، فروشگاه های عرضه محصولات هنری، چاپخانه ها و رسانه ها تحت تأثیر قرار بگیرد و بخشی از افراد در این حوزه ها بیکار شوند.

کرباسی از پرداخت تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا خبر داد و شرح داد: با توجه به مصوبات جلسه 28 کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ستاد ملی کرونا، اعطای تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده بخش فرهنگ، هنر و رسانه ادامه دارد.

وی با اشاره به فرایند پرداخت تسهیلات کرونایی در زنجان گفت: در این زمینه اطلاعات مربوط به اصحاب فرهنگ و هنر از سامانه صندوق اعتباری هنر احصا شد که شامل 600 نفر بود.

کرباسی به پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: تا به امروز 497 پفراینده با ظرفیت اشتغال 716 نفر مقاضی بیش از 96 میلیارد ریال تسهیلات شده اند که تا زمان حاضر بیش از 56 میلیارد ریال از تسهیلات مورد تقاضا پرداخت شده است که شامل 2.9 درصد از کل تسهیلات پرداختی در کل کشور است.

رئیس کارگروه فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این نشست از برگزاری دومین جشنواره کتاب سال زنجان خبر داد و گفت: با وجود محدودیت های اعتباری این جشنواره برگزار خواهد شد.

جعفر محمدی با اشاره به کاهش چاپ کتاب به علت افزایش قیمت کاغذ اضافه کرد: این افزایش قیمت در همه حوزه های مرتبط مشهود بوده و تاثیر خود را گذاشته است.

وی همچنین از اجرای طرح پاییزه کتاب در استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح در مرحله ثبت نام از کتابفروشی ها قرار گرفته است.

رئیس کارگروه فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه میزان یارانه خرید برای کتاب ها در این دوره از اجرای طرح 20 درصد تعیین شده است، گفت: حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، قبل از شروع اجرای طرح تعیین و اعلام می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم از برگزاری سومین آفرین واره ملی فیلم و عکس عاشورایی به میزبانی زنجان خبر داد و اضافه کرد: این آفروین واره با حضور عکاسان سراسر کشور در استان زنجان برگزار خواهد شد.

ایرج داودبیگی شرح داد: این آفرین واره با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورایی، تاکید بر آموزه های انسانی مذهب تشیع و مسلک امام حسین (ع) و جایگاه و تاثیر آن حضرت بر زندگی و اندیشه بشر امروز، تثبیت جایگاه عکس در حوزه رسانه های دینی، انعکاس اعتقادات، آیین و رسوم محرم استان زنجان در قاب عکس، نگاه خلاقانه به ابعاد مغفول و زوایای دیده نشده در آئین ها و عزاداری و رسوم محلی محرم در استان زنجان برگزار می شود.

وی همچنین از اجرای نهضت سینماسازی امید خبر داد و اضافه کرد: طرح راه اندازی سینما امید در شهرهای فاقد سالن سینما طی سازوکار مشترک بین سازمان سینمایی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و بخش خصوصی در حال اجراست.

داودبیگی شرح داد: این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت و با مشارکت شهرداری های شهرهای فاقد سالن سینما انجام می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7984

به "کمتر از 3 درصد تسهیلات کرونایی پرداخت شده در کشور مربوط به استان زنجان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 3 درصد تسهیلات کرونایی پرداخت شده در کشور مربوط به استان زنجان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید