یک سینمای واقعی داخل خودرو ، عینک های AR این تجربه را می سازند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، عینکهای واقعیت افزوده، جدیدترین محصول کمپانی نیو (Nio) هستند، این عینک ها صرفا مفهومی نبوده و بسیار کاربردی هستند.

یک سینمای واقعی داخل خودرو ، عینک های AR این تجربه را می سازند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آرنا ای وی، نیو با متخصصان فناوری واقعیت افزوده در کمپانی انریل (Nreal) همکاری کرد تا یک تجربه واقعیت افزوده را برای مشتریان خود ایجاد کند. ایده ارائه واقعیت افزوده در خودرو اولین بار به وسیله ویلیام لی، مدیر عامل نیو، در دسامبر 2021 مطرح شد. اولین بار تجربه ارائه سینمای واقعیت افزوده با نمایشگری برابر با 130 اینچ نشان داده شد که از فاصله حدود 4 متری دیدن می شد، در آن موقع این چیزی شبیه به یک حقه به نظر می رسید، اما شرکت آن را پشت سر گذاشت.

امروزه اما عینک های واقعیت افزوده (AR) کاملا کاربردی داریم که ظاهر زیبایی دارند. انریل چند هفته پیش محصول خود را با نام انریل ایر(Nreal Air) منتشر کرد که مشابه عینک نیو ایر (Nio Air) است.

نیو قبلا یک کتابخانه بزرگ فیلم ارائه نموده بود که تا به امروز فقط می شد از آن در نمایشگرهای داخلی خودروها لذت برد. اما اکنون افراد خوش شانسی که پیروز به گرفتن عینک های نو واقعیت افزوده نیو شوند، از 260 فیلم با قابلیت نمایش در حالت دالبی اتمس (Dolby Atmos) به همراه 20 فیلم سه بعدی لذت خواهند برد. بنابراین کتابخانه نیو همچنان در حال رشد است و فیلم های نو همواره به آن اضافه می گردد.

سرویس نو واقعیت افزوده ای آر پانو سینما (AR PanoCinema) نام دارد و عینک Nio Air تنها بخشی از این سیستم است. پانو سینما را می توان با سیستم صوتی داخل خودرو استفاده کرد، اما برای این کار به آخرین پلتفورم ان تی 2.0 (NT 2.0) احتیاج دارد که در خودروهای نوتر موجود است. دارندگان فعلی نیو ای تی 7 (Nio ET7) و ای اس 7 (ES7) می توانند درخواست ارتقا دهند که بیش از نیم ساعت طول نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید:

  • تلویزیونی که صفحه آن خم می گردد! | تصاویر این اختراع را ببینید

تجربه پانو سینما به وسیله حلقه هوشمند هوا کنترل می گردد. این حلقه با یاری نولو (NOLO)، سازنده دستگاه های واقعیت مجازی و افزوده تعاملی پیشرفته است. حلقه هوشمند هوا دارای یک پد خازنی است که به کاربر اجازه می دهد با اشاره گر مجازی مورد استفاده برای شناسایی آیتم های صفحه پانوسینما، انگشت خود را بکشد و ضربه بزند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 21305

به "یک سینمای واقعی داخل خودرو ، عینک های AR این تجربه را می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سینمای واقعی داخل خودرو ، عینک های AR این تجربه را می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید