27 مکان سورئال در جهان که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت اول)

به گزارش مجله وبلاگ فروش، طبیعت، شگفتی های بی نظیری دارد که در گوشه و کنار جهان پراکنده شده اند. در ادامه با چند مورد از آنها آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

27 مکان سورئال در جهان که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت اول)

جهانی اطراف ما، شگفت انگیز و زیباست. گاهی در گوشه ای از این کره خاکی، عوامل طبیعی دست به دست هم می دهند و زیبایی بی بدیلی خلق می نمایند که در جای دیگر جهان مانند آن را نمی توان پیدا کرد. در این مقاله دنباله دار با 27 مکان شگفت انگیز در جهان آشنا می شویم که نمونه مشابه دیگری ندارند و انگار از دل رویاهای کودکی یا فیلم های تخیلی بیرون آمده اند.

1. کوه های رنگارنگ Zhangye Danxia در چین

این چشم انداز رنگارنگ و شگفت انگیز، در استان گانسو واقع شده است. رنگ های غیرمعمول و متمایز این صخره ها، نتیجه انباشته شدن ماسه سنگ های قرمز و مواد معدنی مختلف است که در طی 200 میلیون سال به این شکل درآمده اند. این منطقه گاهی با عنوان کوهستان رنگین کمان هم شناخته می شود؛ نامی که به درستی انتخاب شده و زیبایی های این نقطه از کره خاکی را به درستی وصف می نماید. نام کوهستان رنگین کمان در لیست برترین شگفتی های جغرافیایی هم به چشم می خورد؛ لیستی که به وسیله نشنال جئوگرافی انتخاب شده است. پارکی که این کوهستان شگفت انگیز در آن واقع شده، مساحتی معادل 300 تا 510 کیلومترمربع دارد. آب، باد و سایر عوامل فرسایش دست به دست هم داده اند تا تپه های زیبا و اشکال انتزاعی در این کوهستان ایجاد شود.

2. تاب بازی در آخر جهان، اکوادور

در اکوادور، یک خانه درختی وجود دارد که مشرف به یک آتش فشان فعال ساخته شده است. این خانه درختی در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا در منطقه ای واقع شده که به آخر جهان معروفیت دارد. در کنار این خانه درختی، درست لبه دره، یک تاب وجود دارد؛ تابی بی حفاظ که هر کسی شجاعت بازی کردن با آن را ندارد. اما اگر کسی بتواند این کار هیجان انگیز را انجام دهد، از تماشای زیباترین منظره ها جهان لذت خواهد برد. تاب بازی در آخر جهان، تجربه شگفت انگیزی است که هیچ جای دیگر جهان مشابه آن وجود ندارد. پس اگر به میزان کافی شجاع و نترس هستید، این تاب بازی هیجان انگیز و استثنایی را امتحان کنید.

3. گودال آبی بزرگ، بلیز

گودال آبی بزرگ در بلیز، در 96 کیلومتری ساحل واقع شده و یک گودال دریایی بزرگ است که از گونه های منحصربه فردی از ماهی ها و حیوانات دریایی دیگر میزبانی می نماید. این گودال آبی، با صخره های مرجانی احاطه شده و 305 متر عرض و 122 متر عمق دارد. این گودال به عنوان بزرگترین گودال آبی جهان شناخته می شود. غواصی و شنا از ورزش های محبوب در این گودال هستند. با پرواز بر فراز این گودال نیز از تماشای آن لذت خواهید برد.

4. مزارع لاله در هلند

همه ما کشور هلند را به عنوان سرزمین گل به خصوص لاله می شناسیم. این مزارع لاله، اکثرا خصوصی هستند و البته بسیاری از افراد آن را با کوکنهوف (Keukenhof) که با عنوان باغ اروپا هم شناخته می شود، اشتباه می گیرند. این مزارع بی سرانجام با رنگ های روشن و زیبا، چون فرشی رنگارنگ، جلوه ای دیگر به کشور زیبای هلند داده اند. بسیاری از هنرمندان این کشور، این مزارع گل را در آثار خود به تصور کشیده اند. تماشای این زیبایی وصف ناشدنی از نزدیک، لطف دیگری دارد. برترین زمان برای تماشا این مزارع رنگارنگ، ماه آوریل است. برترین مزارع لاله در شمال هلند هستند و فقط 30 دقیقه با ماشین از آمستردام فاصله دارند.

5. غار سون دونگ (Son Doong)، ویتنام

این غار در پارک ملی فونگ نها-که بانگ در استان کوانگ بن در کشور ویتنام واقع شده است و بزرگترین دهلیز آن بیش از 5 کیلومتر طول، 200 متر ارتفاع و 150 متر عرض دارد. در واقع غار سون دونگ، بزرگ ترین غار جهان است که 2 تا 5 میلیون سال پیش تشکیل شده است. این غار در سال 1991 به وسیله فردی محلی به نام هو-کان کشف شد. تا پیش از این، مردمان جنگل نشین منطقه به علت صدای سوت مانندی که در نتیجه جریان رود زیرزمینی از غار شنیده می شد از آن هراس داشتند. تعدادی از بلندترین استالاگمیت (چکیده سنگ) های جهان در این غار واقع شده اند. طول برخی از آنها بیش از 70 متر است.

6. پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi)، ژاپن

اگر این پارک را بهشت روی زمین بنامیم، بی راه نگفته ایم. این پارک در فصل بهار به یکی از زیباترین نقاط جهان تبدیل می شود. جهانگردان زیادی برای تماشای کوچولوهای چشم آبی (Nemophila menziesii) از این پارک تماشا می نمایند. کوچولوی چشم آبی، گیاهی یکساله است که گل های آبی و سفید زیبایی دارد. این پارک 190 هکتاری در تمام طول سال پر از گل است. در هر فصل، انواع مختلف گل ها در آن می روید. اما این پارک بیشتر به خاطر چشم انداز رویایی کوچولوهای چشم آبی معروفیت دارد. چشم انداز ای که شبیه آن را فقط در رویاهای بچگانه می توان دید.

7. غار یخی مندنهال (Mendenhall)، آلاسکا

این غارهای یخی درست زیر یخچال مندنهال قرار گرفته اند. این یخچال 19 کیلومتری، در دره ای به همین نام در جنوب شرقی آلاسکا واقع شده است. غارهای یخی داخل این یخچال قرار گرفته اند و متاسفانه به علت افزایش دمای زمین، در حال عقب نشینی هستند. سالانه هزاران جهانگرد از این یخچال تماشا می نمایند اما تعداد کمی از آنها این یخچال را از یک زاویه متفاوت می بینند: از داخل یخچال. این غارهای در حال آب شدن و ناپدید شدن هستند. بنابراین اگر دوست دارید این شگفتی طبیعت را از نزدیک ببینید باید زودتر اقدام کنید قبل از اینکه دیر شود.

8. کوه رورایما (Roraima)، ونزوئلا

این کوه شگفت آور که قله ای صاف و پهناور دارد، یکی از قدیمی ترین اشکال جغرافیایی در زمین است. قدمت آن به دو میلیارد سال پیش بر می شود. این کوه، الهام بخش سازندگان کارتون آپ (UP) برای خلق آبشار بهشت بوده است. قله 31 کیلومترمربعی این کوه با صخره های 400 متری محدود شده است. اولین بار کاشف انگلیسی، سر والتر رالی (Sir Walter Raleigh) در جریان سفر اکتشافی خود در سال 1595، ویژگی های این کوه را توضیح داد.

9. منطقه باستانی کاپادوکیا (Cappadocia)، ترکیه

این منطقه یکی از مقاصد جهانگردی محبوب در جهان و مکانی فوق العاده برای بالون سواری است. علاوه بر اشکال طبیعی منحصربه فرد در صخره های این منطقه، ویژگی های فرهنگی و تاریخی متعدد باعث جلب توجه جهانگردان به این منطقه شده است. اهالی روستاهای قلب منطقه کاپادوکیا، خانه ها و کلیساهای خود را در همین صخره های رسوبی و بازمانده های آتش فشانی ساخته اند.

منبع: کجارو / buzzfeed.com
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17266

به "27 مکان سورئال در جهان که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 مکان سورئال در جهان که پیش از مرگ باید ببینید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید