3 ترفند ساده برای خلاص شدن از تندی فلفل

به گزارش مجله وبلاگ فروش، برای برخی افراد تندی فلفل واقعا آزاردهنده است، اما راهکارهایی برای توقف سوزش دهان وجود دارد.

3 ترفند ساده برای خلاص شدن از تندی فلفل

تقریبا همه ما چنین اتفاقی را تجربه نموده ایم؛ در روبروه با یک غذای خیلی تند تصور می کنیم که توانایی تحمل طعم آن را داریم، اما بعد از خوردن غذا ناگهان متوجه می شویم که به هیچ وجه نمی توانیم تندی آتشین آن غذا را تحمل کنیم. این مشکل معمولا فقط تا چند دقیقه طول می کشد اما برای برخی افراد واقعا آزاردهنده است و می خواهند سریعا راه حلی برای توقف سوزش دهان پیدا نمایند. خبرنگاران در این مطلب به آنالیز راه های تسکین فوری سوزش دهان می پردازد.

همین ابتدا بگوییم که هیچ معجون جادویی و خاصی وجود ندارد که بتواند احساس سوزش و حرارت ناشی از خوردن فلفل را سریعا خاموش کند. مشکل اساسی این است که وقتی با این احساس سوختگی و حرارت و شاید درد روبرو می شویم، ترکیبات فلفل دیگر درون بدن نفوذ نموده اند و حتی شستن دهان هم نمی تواند فایده ای داشته باشد. با این حال، مصرف خوراکی های زیر می تواند شرایط شما را بهتر کند.

شیر و محصولات لبنی

رایج ترین راه حل خانگی برای مقابله با تندی و حرارت غذاهای تند، استفاده از شیر و دیگر محصولات لبنی است. پروتئین خاصی به نام کازئین در انواع لبنیات وجود دارد که به کپسایسینوئیدها متصل می شوند. این اتفاق از یک طرف مانع از چسبیدن کپسایسین های آزاد به گیرنده های درون بدن می گردد و از طرف دیگر ترکیبات فلفلی نفوذ نموده در دستگاه گوارش را تا حدود زیادی خنثی می نماید.

معمولا شیر پرچرب و کامل گزینه بهتری برای مقابله با غذاهای بسیار تند و آتشین است. چرخاندن مقداری از شیر برای چند دقیقه در دهان هم می تواند به تسکین سوزش دهان یاری کند زیرا ترکیبات چرب موجود در شیر می توانند مولکول های سرگردان را به خودشان جذب نمایند.

نان و عسل

بسیاری از خوراکی هایی که برای مقابله با تندی غذاها استفاده می شوند، مانند نان و عسل، اساسا به منظور پرت کردن حواس ما کاربرد دارند. به گفته متخصصان، جویدن خوراکی های جامد و حجیمی مانند نان باعث می گردد که گیرنده های حسی ما به نان توجه نمایند. درنتیجه احساس سوزش را فراموش نمایند. خوراکی های بسیار شیرین مانند عسل نیز همین ویژگی را دارند زیرا به مغز دستور می دهند که به چیزهایی غیر از احساس سوزش و درد توجه کند.

تکه های یخ

برای تسکین فوری و سریع احساس سوزش یا درد ناشی از مصرف غذاهای شدیدا تند، ابتدا باید دهان و بدن را خنک کنید. با اینکه احساس سوختگی ناشی از مصرف غذاهای تند هیچ ربطی به حرارت بالا ندارد.

اما واقعیت این است که سرما از توانایی زیادی برای تسکین این احساس سوزش برخوردار است. بنابراین چند تکه یخ را درون دهان بگذارید و صبر کنید تا تکه های یخ خودشان به مرور زمان آب شوند. اگر با خوردن فلفل تند نگران سکته کردن هستید مطلب تشخیص حمله قلبی در کمتر از 30 دقیقه را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 3 علت برای نصب آینه در آسانسور را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 21152

به "3 ترفند ساده برای خلاص شدن از تندی فلفل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ترفند ساده برای خلاص شدن از تندی فلفل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید