7 کلیسای زیبای سن پترزبورگ روسیه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سنت پترزبورگ در قرن هجدهم از طریق حاکمی به نام Tsar Peter به وجود آمد اما قدمتِ بیشتر ساختمان های مذهبی آن به قرن های پانزدهم و چهاردهم بر می گردد.

7 کلیسای زیبای سن پترزبورگ روسیه

در این مقاله قصد داریم برخی از زیباترین کلیساهای موجود در این شهر را مرور کنیم. پس همراه ما باشید.

کلیسای Savior on Blood:

کلیسای Savior on Blood پشت خیابان اصلی در Nevsky Prospekt واقع شده و یکی از کلیساهایی است که در اوایل قرن بیستم ساخته شد.

این کلیسا در موقعیت و مکان مرگ امپراطور Alexander II در سال 1881 ساخته شده است. علی رغم اینکه معماری شهری به سبک باروک و نئوکلاسیک است، این کلیسا معماری باستانی روسیه را دارد.

تزیینات این کلیسا عمدتا دیوارها و سقف هایی داردکه در برگیرنده مجموعه بزرگی از موزاییک های زیباست.

مردم بر این باورند که این کلیسا بزرگترین مجموعه از موزاییک ها را در جهان دارد. دکوراسیون داخلی آن در برگیرنده کارهای هنری هنرمندان روسی همانند Viktor Vasnetsov و Mikhail Vrubel است.

کلیسای Peter and Paul:

این کلیسا یکی از نقاط عطف شهر پترزبورگ محسوب می شود. معروفیت آن کمتر از سایر کلیساها نیست اما اغلب از طریق بازدیدکنندگان نادیده گرفته می شود.

قلعه که در واقع به نام پایگاه نظامی مورد استفاده قرار می گرفت نشانه تولد این شهر است. کلیسایی که در این موقعیت ساخته شده است به سبک باروک طراحی شده و دارای زیبایی های خاصی است.

داخل این کلیسا یک سالن بزرگ با یک شبستان و راهرو است که این نوع موارد عمدتا در معماری کلیساهای کلاسیک ارتدکس به چشم می خورد.

خزانه با نقاشی آبرنگ روی گچ در رنگ های مختلف و گچ سفید طلایی تزئین شده است.این کلیسای جامع به خاطر وجود 12 پنجره گسترده هارمونی خوبی را ایجاد کرده است. این کلیسا سمبول و نمادی از امپراطور روسی است.

کلیسای جامع Kazan:

این کلیسا به Our Lady of Kazan اختصاص یافته و مقدس ترین مکان در روسیه است. این کلیسا بر اساس مدل کلیسای سنت پیتر در رم ساخته شده است. با اینحال، کلیسای ارتدوکس روسی این طرح را به طور کامل تقلید نکرده است زیرا تفاوت های مذهبی بین این دو مورد وجود دارد.

داخل کلیسای جامع کازان موارد فراوانی دارد و با مجسمه ها و آیکون های مختلف تولید شده از طریق بهترین هنرمندان روسی دوره های قبل برجسته گشته است. درب های برنزی که توجه افراد را به خود جلب می کند نسخه ای از درب های اصلی Baptistery در فلورانس ایتالیاست.

کلیسای جامع کازان به سبک امپریالیستی (یادآور معابد امپراتوری روم) ساخته شده است. معماری بی نظیر و تزیینات داخلی آن در برگیرنده مجسمه ها و نقاشی های زیبایی است که به کمک هم هارمونی و هماهنگی خوبی به آن می بخشند. این کلیسا کشور روسیه را به نام یک کشور متحد به تصویر می کشد.

کلیسای جامع Saint Isaac:

کلیسای جامع سنت اسحاق یک مثال برجسته از اواسط قرن 19 روسیه بوده و معماری آن به سبک نئو کلاسیک می باشد.این کلیسا بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس در سن پترزبورگ است.

کلیسای جامع سنت اسحاق همچنین بزرگترین کلیسای ارتدوکس و چهارمین کلیسای جامع در جهان است. Tsar Alexander I دستور دارد این کلیسا تحت رهبری معماری به نام Auguste de Montferrand طراحی و ساخته شود.

بنیان و اساس این کلیسا بسیار پایدار است. دیوارهای خارجی این موقعیت باورنکردنی با سنگ های صورتی و خاکستری رنگی پوشیده شده و 112 ستون گرانیتی قرمز رنگ اطراف کلیسا را احاطه کرده است.

گنبد کلیسای جامع با طلای خالص و دوازده مجسمه فرشتگان تزیین شده است. هزینه ساخت این کلیسا بیش از یک میلیون روبل طلا بوده است. بعد از سقوط کمونیسم، کلیسای جامع به نام موزه بازگشایی شد.

کلیسای Smolny:

این کلیسا یکی از فریبنده ترین کلیساها در سنت پترزبورگ است و زیبایی آن زیر نور خورشید دو چندان می شود.

کلیسای Smolny از طریق یک طراح و معمار ایتالیایی به نام Bartolomeo Rastrelli در سال 1748 طراحی و ساخته شد. این معمار کاخ Winter و کاخی در Tsarskoe Selo را هم ساخته است.

هدف از ساخت چنین بنایی تحت تاثیر قرار دادن ملکه الیزابت بزرگ بود که متاسفانه قبل از اتمام کار در گذشت. به همین علت کار ساخت کلیسا ناتمام ماند.

قبل از اینکه کلیسا به طور کلی نابود شود در سال 1835 به دست معمار دیگری سپرده شد. دیوار ها و ستون های این کلیسا با سنگ مرمر سفید تزیین شده است. صندوق عهد این کلیسا از 81 کیلوگرم نقره ساخته شده است.

کلیسای Chesme:

این کلیسا قطعا یکی از غیر معمول ترین کلیساها در این لیست است. این کلیسا در بخش جنوبی شهر واقع شده و در طول سلطنت کاترین کبیر به نام کلیسایی برای کاخ Chesme بنا نهاده شد.

طراحی و تزیینات این کلیسا همانند بیشتر کلیساهای روسی به سبک گوتیک است و از طریق معمار روسی-آلمانی به نام Yury Felton طراحی شده است.

این بنا در قالب یک کیک صورتی راه راه و با پنج گنبد نئو گوتیک تیز شکل گرفته است. این کلیسای منحصر به فرد در طول دوره های مختلف دست نخورده به جای مانده است.

کلیسای St. Andrew the First-Called:

این کلیسا در سال 1764 به جای کلیسای چوبی در جزیره Vasilievsky ساخته شد. این مکان به Apostle Andrew اختصاص یافت که پتر کبیر از آن حمایت می کرد. قسمت خارجی آن با رنگ های سفید و صورتی تزیین شده است.

قسمت داخلی این کلیسا غنی تر از قسمت بیرونی آن است. این کلیسا کمتر از سایر کلیساها شناخته شده است و اغلب از طریق بازدیدکنندگان نادیده گرفته می شود. با اینحال بازدید از این بنا بسیار ارزشمند خواهد بود.

منبع: آلامتو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12775

به "7 کلیسای زیبای سن پترزبورگ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کلیسای زیبای سن پترزبورگ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید