آب انبار ابراهیم آباد اراک بازسازی می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، شادی طهماسبی امروز 15 آبان ماه 99 با اعلام این خبر، اضافه کرد: در این عملیات بازسازیی سبک سازی، آواربرداری، اجرای عایق، آجر فرش و... انجام خواهد شد.اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی بام این بنا یک میلیارد ریال است.

آب انبار ابراهیم آباد اراک بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او بیان نمود: قنات ابراهیم آباد به عنوان یکی از یازده قنات ثبت شده در یونسکو است که به طول تقریبی یازده کیلومتر از مادرچاه تا محضر، موجب شکل گیری سکونت گاهی روستایی با عناصر وابسته از جمله آْب انبار، حمام ها و همچنین یک نظام تقسیم آب بسیار منحصر به فرد و شاهکار معماری ایران است.

مدیر پایگاه قنات جهانی ابراهیم آباد اضافه کرد: این قنات در طول سالیان متمادی به عنوان شریان اصلی حیات جامعه بشری با گذشت زمان نقش معین کننده خود را نه تنها ازدست نداده بلکه افق های جدیدی را پیش روی مهندسان، جامعه شناسان و... قرار داده است.

او بیان کرد: برنامه اصلی پایگاه قنات ابراهیم آباد معرفی هرچه بیشتر این شاهکار معماری و عناصر پیرامون آن از قبیل راه قدیمی کاشان به همدان، منطقه حفاظت قله، کاروانسراها، بناها و محوطه های تاریخی شناسایی شده است.

قنات ابراهیم آباد در سال 1393با شماره 31150 به ثبت ملی و در تیرماه 1395 به ثبت جهانی رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7445

به "آب انبار ابراهیم آباد اراک بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب انبار ابراهیم آباد اراک بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید