توجه ویژه ایران به گردشگری منطقه ای، انتقال تجارب در حوزه بازسازی به ارمنستان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در نشست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران بر انتقال تجربیات در حوزه میراث فرهنگی به ویژه در بخش بازسازی و ارسال پرونده های مشترک به یونسکو و در حوزه گردشگری نیز به توسعه روابط گردشگری میان دو کشور تأکید شد.

توجه ویژه ایران به گردشگری منطقه ای، انتقال تجارب در حوزه بازسازی به ارمنستان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: نشست وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 در دفتر وزیر برگزار گردید.

دکتر علی اصغر مونسان در نشست با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه ادیان رسمی و همه ادیانی که در قانون اساسی ما به آن اشاره شده است، توجه ویژه ای دارد. سال هاست که ملت ایران با ادیان دیگر مهربانانه برخورد می نمایند، البته پیشینیان ما نیز این گونه رفتار می کردند.

او اضافه نمود: در شهرهای مختلف ایران از جمله یزد محل عبادتگاه مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در کنار یکدیگر واقع شده است که باعث افتخار ملت است. حتی ما چندین کلیسا را ثبت جهانی کردیم.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی توضیح داد: توجه ویژه ای به جهانگردی منطقه ای داریم زیرا معتقدیم جهانگردی علاوه بر کارکردهای مالی، موجب توسعه روابط و نزدیکی ملت ها می شود، بنابراین برنامه ریزی ویژه ای برای جهانگردی کشورهای منطقه داشتیم و داریم، این ارتباط با ارمنستان خوب است به ویژه بعد از لغو روادیدی که صورت گرفته است.

او اضافه نمود: آمادگی داریم ارتباط جهانگردی میان دو کشور افزایش پیدا کند، به نظر می آید در چند ماه آینده با فرایند واکسیناسیونی که در حال اجرا شدن است، جهانگردی دوباره در سطح جهان فعالیت خود را آغاز کند.

دکتر مونسان توضیح داد: ایران می تواند برای آشناسازی معرفی ظرفیت های جهانگردی ایران فم تور متشکل از خبرنگاران و آژانس های جهانگردی برگزار کند که این موضوع می تواند موجب افزایش تعداد جهانگردان شود.

او بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی در بخش بازسازی بناهای تاریخی تجارب خوبی داریم و آمادگی داریم تا این تجربیات را به کشور ارمنستان منتقل کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گفت: با توجه به تاریخ دو کشور، مشترکات زیادی در حوزه میراث ناملموس داریم و در این خصوص می توانیم کارهای زیادی مانند ارسال پفراینده های مشترک به یونسکو برای ثبت جهانی انجام دهیم.

او در این ملاقات بر بازسازی مسجد کبود ایروان تأکید کرد.

دیدگاه ایران برای ما نمونه است

آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران در این نشست خطاب به دکتر مونسان گفت: حوزه میراث فرهنگی که شما مدیریت می کنید، برای ما مهم است، زیرا به هزاران سال قبل برمی شود. در این بخش اقدامات زیادی صورت گرفته البته اقدامات زیادی نیز هنوز انجام نشده است.

او ضمن سپاس گزاری از وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در مورد احترام و رفتاری که نسبت به آثار تاریخی و فرهنگی ارامنه دارد، اعلام کرد: ارامنه، بناها و آثار تاریخی زیادی در سراسر جهان دارند، دیدگاه ایران در این خصوص برای ما نمونه است و صندلی خاصی دارد.

تومانیان توضیح داد: از نظر یونسکو در تاریخ دو کشور همکاری غنی وجود داشته و دارد، براساس برنامه ریزی که ایران انجام داده قرار است کلیسای وانک در جلفای اصفهان ثبت جهانی شود و این موضوع مهمی است.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: در زمینه میراث ناملموس تجربه خوبی داریم و در این خصوص مشترکات زیادی بین دو کشور وجود دارد. همچنین متخصصان ارمنستانی می توانند برای بازسازی نقش و نگارهای کلیساهای ایران یاری نمایند.

او اضافه نمود: مردم ارمنستان شناخت زیادی از جاذبه های جهانگردی ایران ندارند، اگر اطلاع رسانی شود و مسئولان جهانگردی و متصدیان تورهای دو کشور در این خصوص فعالیت نمایند، آن ها علاقه مند هستند به ایران سفر نمایند.

تومانیان از پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برای برگزار فم تور میان دو کشور استقبال کرد.

در حوزه بازسازی، حضور متخصصان ایرانی در کشور ارمنستان تسریع شود

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه این نشست گفت: در بخش میراث ناملموس پفراینده های مختلفی برای ثبت جهانی با کشور ارمنستان مانند سوزن دوزی داریم. همچنین پفراینده کلیسای وانک اصفهان برای ثبت جهانی آماده و سال جاری به یونسکو ارسال شده است.

او اضافه نمود: در حوزه بازسازی آثار تاریخی استادکاران برجسته داریم و از سفیر جمهوری ارمنستان در ایران درخواست داریم در حوزه بازسازی، حضور متخصصان ایرانی را در این کشور تسریع کند.

ارتباطات خوبی در حوزه جهانگردی با کشور ارمنستان داریم

ولی تیموری معاون جهانگردی کشور در ادامه گفت: ارتباطات خوبی در حوزه جهانگردی با کشور ارمنستان داریم و در تبادلات جهانگرد بین دو کشور توازن برقرار شده است. این کشور هدف بازار جهانگردی ماست و طرح عملی برای بازاریابی آماده کردیم و در مورد برنامه اجرایی دو ساله با رئیس کمیته جهانگردی ارمنستان صحبت کردیم.

او اضافه نمود: اواخر سال 1399 قرار بود وبینار نشست فنی کمیته جهانگردی دو کشور برگزار شود که با توجه به آغاز تعطیلات عید نوروز به تعویق افتاد، به نظر می رسد الان برای برگزاری آن شرایط خوبی فراهم است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11485

به "توجه ویژه ایران به گردشگری منطقه ای، انتقال تجارب در حوزه بازسازی به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه ویژه ایران به گردشگری منطقه ای، انتقال تجارب در حوزه بازسازی به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید