آمریکا در حال ساخت آزمایشگاه هایی برای فراوری سلاح های بیولوژیک است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دبیر شورای امنیت ملی روسیه دوشنبه گفته آمریکا در حال ساخت آزمایشگاه هایی در سراسر جهان برای فراوری سلاح های بیولوژیک است.

آمریکا در حال ساخت آزمایشگاه هایی برای فراوری سلاح های بیولوژیک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد روسیه گفته ایالات متحده در حال ساخت شبکه ای از آزمایشگاه ها در سراسر دنیا برای فراوری سلاح های بیولوژیک است.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مقاله ای در روزنامه Rossiyskaya Gazeta درباره این موضوع هشدار داده است.

او در این مقاله نوشته است: فعالیت پنتاگون برای ایجاد آزمایشگاه های بیولوژیک در سراسر دنیا به خصوص در کشورهای عضو اتحاد کشورهای مشترک المنافع که در حال اجرا تحقیقاتی در مورد بیماری های عفونی هستند و در آنها امکان ساخت سلاح های بیولوژیک وجود دارد، محل نگرانی ویژه است.

پاتروشف در ادامه این مقاله بر ضرورت همکاری کشورهای بین المللی، از جمله به وسیله امضای توافقات ایمنی دوجانبه میان کشورها تأکید نموده است.

پیش از این هم گوزل می تدیناوا پروفسور دانشکده تاریخ و روابط بین المللی دانشگاه روسیه- تاجیکستان در میزگردی با موضوع شرایط محیط زیست آسیای مرکزی: مسائل و راه های حل وفصل از احتمال ساخت سلاح بیولوژیک در آسیای مرکزی توسط آمریکا خبر داده بود.

سلاح های بیولوژیک، مواد سمی بیولوژیک یا عوامل عفونت زا مانند باکتری، ویروس و قارچ هستند که دولت های بعضی کشورها از آنها برای کشتن یا فلج کردن انسان ها استفاده می نمایند.

دولت آمریکا از سال 1943 به دستور رئیس جمهور فرانکلین روزولت برنامه ای برای ساخت سلاح های بیولوژیک راه اندازی کرد. بعد از جنگ دنیای دوم، این کشور صاحب بزرگترین زرادخانه سلاح های بیولوژیک بود.

روسیه مهرماه سال گذشته از مرگ 73 نفرل در آزمایشگاه تحقیقات بیولوژیک سری آمریکا در گرجستان خبر داده بود.

پیشتر هم یک روزنامه نگار تحقیقی بلغارستان با استناد به بعضی اسناد از وجود مراکز مخفی آمریکا برای ساخت چنین سلاح هایی در نقاط مختلف دنیا خبر داده بود. براساس گزارش دیلیانا گایتانزیف، تامین بودجه این مراکز مخفیِ نظامی، بر عهده آژانس کاهش تهدید دفاعی پنتاگون است و 2.1 میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 485

به "آمریکا در حال ساخت آزمایشگاه هایی برای فراوری سلاح های بیولوژیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در حال ساخت آزمایشگاه هایی برای فراوری سلاح های بیولوژیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید