آیا خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 منطقی است؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، گلکسی نوت 10 پلاس یکی از بهترین پرچم دارهای سال 2019 بود که به همراه نسخه استاندارد، یعنی گلکسی نوت 10 راهی بازار شد. در حال حاضر این محصول دومین پرچم دار شرکت سامسونگ بعد از سری اس 20 محسوب می گردد اما سوال اینجاست که با وجود تعداد زیادی از گوشی های قدرتمند با قیمت مناسب، آیا هنوز هم خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 منطقی است؟

آیا خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 منطقی است؟

در ماه آگوست 2019، سامسونگ از سری نوت 10 رونمایی کرد. در حالی که یک سالی از سن و سال این گوشی می گذرد، اما هنوز هم یکی از قدرتمندترین و بهترین گزینه هایی است که کاربران در صورت تمایل به پرداخت هزینه زیاد می توانند آن را تهیه نمایند. مخصوصا اینکه از قلم هوشمند نیز پشتیبانی می نماید که به نسبت سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و به جذابیت آن می افزاید.

اما در حال حاضر بهترین گوشی سامسونگ، سری گلکسی اس 20 هستند. محصولاتی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 865 و با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G که تقریبا می توان گفت از هر لحاظ به نسبت پرچم دارهای نسل قبل سامسونگ پیشرفت داشته اند. همچنین کمتر از 1 ماه دیگر شاهد رونمایی از سری نوت 20 نیز خواهیم بود که با توجه به خبرهای اخیر، ظاهرا قرار است محصولی خارق العاده باشند. اما نکته معین نماینده، قیمت بسیار بالای این پرچم دارهاست. همین مسئله باعث می گردد بسیاری از کاربران به سمت پرچم دارهای قدیمی روی بیاورند. اینجاست که نوت 10 پلاس می تواند یک گزینه فوق العاده به حساب بیاید.

بدیهی است خرید پرچم دار یک سال قبل کار اشتباهی نیست. خوشبختانه نوت 10 پلاس اصلا گوشی ضعیفی محسوب نمی گردد. این گوشی نه تنها از قابلیت های زیادی نظیر قلم هوشمند، دوربین و نمایشگر با کیفیت و سخت افزار قدرتمند بهره می برد بلکه به لطف حذف حواشی و رنگ بندی عالی، زیبایی خیره نماینده ای نیز دارد. سامسونگ معمولا به این سری از پرچم داران خود بهای زیادی می دهد و هرچه که در چنته دارد در آن ها بکار می برد تا بتواند با خیال راحت با پرچم دارهای اپل رقابت کند. بنابراین می توان با اطمینان گفت که نوت 10 پلاس به راحتی می تواند تمام احتیاجهای شما را بدون کوچک ترین مسئله ای رفع کند.

گلکسی نوت 10 پلاس
اسنپدراگون 855 - اگزینوس 9825
256/12 - 512/12 گیگابایت رم و حافظه داخلی از نوع UFS 3.0
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم متغیر f/1.5-2.4
دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با عظیم نمایی اپتیکال 2 برابری
دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی
سنسور 0.3 مگاپیکسلی مدت پرواز
قابلیت فیلم برداری در وضوح 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری 4300 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 45 واتی

نکات مثبت گلکسی نوت 10 پلاس

همانطور که اشاره شد، پرچم داری که کمتر از یک سال از عمرش گذشته باشد هنوز هم به اندازه کافی قدرتمند است. این ادعا در رابطه با نوت 10 پلاس نیز صدق می نماید و شکی نیست این گوشی می تواند تمام فعالیت های سنگین شما را به راحتی و با بالاترین سرعت ممکن انجام دهد. با نمایشگر عظیمی که این محصول دارد، فرایند هایی نظیر Split Screen و مولتی تسکینگ بدون هیچ گونه کندی یا مشکل خاص انجام می شوند و مسلما این عملکرد بی نقص حداقل تا یک سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. در آنالیز های انجام شده از این گوشی شاهد این بودیم که چگونه توانست در مجموع، حتی آیفون 11 پرو مکس را از لحاظ سرعت شکست دهد.

از دیگر مزیت های این گوشی می توان به نمایشگر آن اشاره نمود که کیفیت خیره نماینده ای دارد. دقت در نمایش رنگ ها، میزان روشنایی صفحه، خوانایی زیر نور آفتاب و بسیاری از موارد دیگر، گلکسی نوت 10 پلاس را در این بخش به یکی از بهترین ها تبدیل نموده. شاید تنها نقطه ضعفی که می توان به صورت بسیار سخت گیرانه به این گوشی وارد کرد، عدم بهره مندی نمایشگر آن از رفرش ریت 90 یا 120 هرتزی است. در غیر این صورت هیچ کمبود خاصی در آن مشاهده نمی گردد.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که نمایشگرهایی با رفرش ریت بالا، مصرف بسیار بالای باتری را سبب می شوند و به همین خاطر شاید بسیاری از کاربران آن را فقط در مواردی ضروری فعال نمایند. میزان بالای مصرف باتری در صورت تنظیم رفرش ریت روی 120 به قدری بالاست که سامسونگ ترجیح داد در سری اس 20، این حالت را فقط با وضوح تصویر +FHD همراه کند. بدین ترتیب اگر بخواهید رفرش ریت را روی 120 هرتز قرار دهید، وضوح تصویر از +QHD به +FHD کاهش می یابد.

نکات رضایت بخش گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس قابلیت های نسبتا خوبی دارد که اگرچه عالی نیستند اما نمی توان آن ها را بد تلقی کرد. برای مثال همه ما سامسونگ را به عنوان شرکتی می شناسیم که کوشش می نماید در درجه اول گوشی های خود را با امکانات نرم افزاری زیاد راهی بازار کند بدون اینکه توجه خیلی زیادی به باتری آن داشته باشد. شاید نتوان پرچم داری از خانواده سامسونگ یافت که در صورت استفاده از تمام قابلیت های خوبی که دارد، از نظر باتری بتواند دیگر پرچم دارها را در شرایط مشابه پشت سر بگذارد. اما این اصلا بدان معنا نیست که گلکسی نوت 10 پلاس از نظر طول عمر باتری شما را ناامید می نماید.

در بهترین حالت، نوت 10 پلاس می تواند یک روز شما را همراهی کند و این موضوع امروزه خوب تلقی می گردد اما نه عالی. با این حال اگر میزان استفاده از گوشی کمی زیاد گردد شاید مجبور شوید در طول یک روز دو بار آن را شارژ کنید. مسلما چنین موضوعی آنقدرها خوب نیست اما خب به آن عادت خواهید کرد چون اگرچه در بازار رقبای بسیار خوبی از لحاظ باتری وجود دارند اما خیلی از آن ها قابلیت های جذاب نماینده سامسونگ را در خود نمی بینند. بنابراین می توان این نقطه ضعف نه چندان با اهمیت را نادیده گرفت.

حسگر اثر انگشت، یکی دیگر از مشخصه های نه چندان خوب نوت 10 پلاس به حساب می آید. سنسور اثر انگشت این گوشی از نوع اولتراسونیک بوده که نه تنها سرعت آن از حسگرهای اپتیکال پایین تر است بلکه گوشی های زیادی وجود دارند که از این نظر بسیار سریع تر از کهکشانی سامسونگ عمل می نمایند. اما به طور کلی، تفاوت زیادی بین این حسگر و حسگر اپتیکال وجود ندارد و مسئله دقت و سرعت پایین آنقدرها جای نگرانی ندارد.

در بدترین حالت (در مواردی بسیار نادر)، گوشی ممکن است اصلا اثر انگشت شما را تشخیص ندهد و مجبور شوید با رمز عبور دستگاه را باز کنید. اما به صورت عادی، از هر 10 کوشش، 2 یا 3 بار با شکست روبرو خواهید شد و باید مجددا امتحان کنید. البته سامسونگ با دانستن این موضوع، امکان بازگشایی قفل صفحه به وسیله تشخیص چهره را نیز در گوشی قرار داده که خب متاسفانه چون از سنسور سه بعدی بهره نمی برد، کمی نماید است و دقت و امنیت پایینی نیز دارد. همچنین اگر از ماسک بهره ببرید یا صورتتان را در شرایطی کاملا مناسب روبروی دوربین قرار ندهید، پیروز به بازگشایی قفل صفحه نخواهید شد.

نکات منفی درباره گلکسی نوت 10 پلاس

به صورت کلی، نکته منفی خاصی در رابطه با کهکشانی قدرتمند سامسونگ وجود ندارد که بخواهد شما را نسبت به خرید آن، حتی در امسال دلسرد کند. اما خب نکاتی وجود دارد که بعضی ها شاید آن را نپسندند. برای مثال قیمت بالای آن که هنوز هم شاید بسیاری ها قدرت خرید آن را نداشته باشند یا حتی بتوانند با معادل آنچه که برای این گوشی می پردازند، گزینه های بهتری را خریداری نمایند.

نکته بعدی، دوربین این گوشی است. در مقایسه های متعدد دیدیم که از نظر کیفیت عکاسی در روز و شب، گلکسی نوت 10 پلاس کم نظیر است. زمانی هم که وب سایت DxOMark به آنالیز دوربین این گوشی پرداخت، شاهد این بودیم که نوت 10 در بین 3 گوشی برتر نهاده شد. اما در سال 2020، یعنی زمانی که اهمیت دوربین در گوشی چند برابر شد، در اختیار داشتن محصولی با قابلیت عظیم نمایی 2 برابری اپتیکال آنقدرها جالب و یاری نماینده نیست.

ناگفته نماند اگر عاشق عکاسی هستید، نوت 10 پلاس اصلا شما را ناامید نمی نماید. اما اگر به عظیم نمایی اهمیت زیادی می دهید، شاید این محصول نتواند آنقدرها که باید احتیاجتان را مرتفع سازد. چرا که گوشی هایی نظیر شیائومی می نوت 10 با قیمت بسیار کمتر از این گوشی وجود دارند که از لحاظ دوربین واقعا عملکرد فوق العاده ای دارند.

علاوه بر این ها، عدم بهره مندی این گوشی از اینترنت 5G هم می تواند نکته منفی دیگری باشد. البته نسخه مجهز به اینترنت 5G این گوشی وجود دارد اما محدود به یک سری بازار خاص است و در بازار جهانی، سامسونگ ترجیح داد نسخه LTE را عرضه کند. این مسئله شاید اکنون آنقدرها مهم نباشد اما قطعا در دراز مدت و با همه گیر شدن اینترنت 5G شاید از ارزش نوت 10 پلاس بکاهد.

آیا خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 منطقی است؟

بعد از آنالیز تمام قابلیت های این گوشی، باز هم به این پرسش می رسیم که آیا خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 منطقی است؟

برای آن دسته از عزیزانی که در ایران زندگی می نمایند، یک فاکتور بسیار مهم وجود دارد و آن هم قیمت بالای گلکسی نوت 10 پلاس است. چون اینترنت 5G هنوز در کشور همه گیر نشده و تا زمانی هم که این گوشی از برترین های بازار باشد، بعید به نظر می رسد امکان بهره مندی کامل از این شبکه پر سرعت در کشور برقرار گردد، بنابراین نباید مشکل خاص دیگری وجود داشته باشد.

البته دوربین می تواند هنوز هم برای بسیاری ها معین نماینده باشد. با این حال باید این را در نظر گرفت که شاید این گوشی در مقایسه با قدرتمندهای 2020، خصوصا در بخش عظیم نمایی اپتیکال، حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما هنوز هم می تواند به بهترین شکل ممکن احتیاج بسیاری از کاربران را رفع کند.

بنابراین اگر با قیمتی که باید برای این گوشی بپردازید مشکل خاصی ندارید، می توانیم به این نتیجه برسیم که خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 نه تنها منطقی است، بلکه حتی یک انتخاب آینده نگرانه هم به حساب می آید؛ چرا که هم از نظر سخت افزار و هم از نظر نرم افزار، حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند تا مدت ها بدون مشکل در خدمت کاربران باشد.

نظر شما در رابطه با این محصول چیست؟ اگر گلکسی نوت 10 پلاس را در اختیار دارید، آیا خرید آن را پیشنهاد می کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5899

به "آیا خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 منطقی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خرید گلکسی نوت 10 پلاس در سال 2020 منطقی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید