آیا سامسونگ می تواند مهم ترین نقطه ضعف گلکسی زد فولد 2 را برطرف کند؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، حتی اگر علاقه ای به گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 ندارید، نمی توانید جذابیت آن را کتمان کنید. جذابیت این گوشی فقط به بدنه آن برنمی گردد بلکه باید به نحوه اجرای اپلیکیشن های مختلف در آن اشاره کنیم که به طور جذابی از نمایشگر بیرونی به نمایشگر اصلی منتقل می شوند.

آیا سامسونگ می تواند مهم ترین نقطه ضعف گلکسی زد فولد 2 را برطرف کند؟

در این میان سامسونگ در مراسم رونمایی این محصول تعدادی از اپلیکیشن های گوگل را نشان داد که باید خاطرنشان کنیم این شرکت مدت هاست مشغول آماده سازی اندروید برای گوشی های تاشو است و همچنین می توانیم به اپلیکیشن های مایکروسافت (که شریک مهم سامسونگ محسوب می گردد) و اسپاتیفای اشاره کنیم. اما باقی اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی استور چگونه در این گوشی تاشو اجرا می شوند؟

بدون شک تمام اپلیکیشن های اصلی سامسونگ مانند مرورگر، اپلیکیشن پیام رسان، ایمیل و دیگر اپلیکیشن های مشابه می توانند از مزایای گلکسی زد فولد 2 بهره مند شوند. اما آیا برای اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و دیگر اپلیکیشن های روزمره هم شاهد چنین چیزی خواهیم بود؟

در این زمینه نمی توانیم چندان امیدوار باشیم و به عنوان مثال می توانیم به نحوه اجرای اپلیکیشن ها در تبلت های اندرویدی اشاره کنیم که سابقه آن ها به حدود 10 سال قبل برمی گردد. احتمالا می دانید گوگل تا حد زیادی تبلت ها را رها کرده و سامسونگ از جمله معدود شرکت های بزرگی است که به ساخت تبلت های پرچم دار ادامه می دهد.

در این زمینه نمی توان فقط یک مقصر را معرفی کرد. از همان ابتدا، اندروید طوری توسعه پیدا کرد که اندازه اپلیکیشن ها برای نمایشگرهای مختلف تغییر اندازه پیدا کنند و در این زمینه گوگل ابزارهای مختلفی را برای توسعه دهندگان ارائه داده است. البته خود اپلیکیشن های گوگل و دیگر اپلیکیشن های مشهور به خوبی در تبلت ها اجرا می شوند ولی در این میان بسیاری از اپلیکیشن ها هم وجود دارند که در تبلت ها رابط کاربری چندان مناسبی ندارند.

گلکسی زد فولد 2 هم این پیچیدگی را افزایش می دهد زیرا اپلیکیشن ها باید برای تداوم بین دو نمایشگر توسعه پیدا کنند. در این زمینه کار چندانی از دست گوگل یا سامسونگ برنمی آید. از یک طرف سامسونگ می تواند نصب اپلیکیشن های بهینه نشده برای گوشی تاشو خود را ممنوع کند که البته چنین کاری امکان پذیر نیست و با این کار عملا کاربران حجم عظیمی از اپلیکیشن ها را از دست خواهند داد.

یک راه حل دیگر هم این است که گوگل و سامسونگ برای بهینه سازی اپلیکیشن ها به منظور اجرا در گوشی های تاشو مبلغی را به توسعه دهندگان بپردازند. باید خاطرنشان کنیم بیشتر اپلیکیشن های گوگل پلی استور رایگان هستند و از طریق تبلیغات درآمد اندکی را به دست می آورند. از آنجایی که سالانه فقط تعداد محدودی گوشی تاشو روانه بازار می شوند، این توسعه دهندگان برای بهینه سازی اپلیکیشن های خود به منظور اجرا در گوشی های تاشو انگیزه چندانی ندارند.

گوگل هیچ وقت چنین کاری را انجام نمی دهد زیرا اگر می خواست چنین رویکردی را عملی کند، سال ها قبل برای اولین تبلت های اندرویدی یا زمانی که اپلیکیشن های اندرویدی روانه کروم بوک ها شدند انجام می داد. اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای برخی اپلیکیشن ها مشوق مالی را به توسعه دهندگان بپردازد. سامسونگ بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند محسوب می گردد و به همین خاطر از بودجه کافی برای انجام چنین کاری بهره می برد.

در هر صورت بار دیگر باید بگوییم که جذابیت گلکسی زد فولد 2 را نمی توان کتمان کرد. اما روی هم رفته نبود پشتیبانی بسیاری از اپلیکیشن ها از این گوشی ضعف مهمی به حساب می آید که حتی شرکت بزرگی مانند سامسونگ نمی تواند این نقطه ضعف را به طور کامل برطرف کند.

  • تفاوت های انواع گوشی ها و گجت های تاشو

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6898

به "آیا سامسونگ می تواند مهم ترین نقطه ضعف گلکسی زد فولد 2 را برطرف کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سامسونگ می تواند مهم ترین نقطه ضعف گلکسی زد فولد 2 را برطرف کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید