ابراز نگرانی آمریکا در مورد مسئله کشمیر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، آمریکا درباره افزایش بازداشت ساکنان محلی و احزاب سیاسی کشمیر ابراز نگرانی کرد و از دولت هند خواست تا دسترسی کامل به خدمات ارتباطی این منطقه را بازگرداند.

ابراز نگرانی آمریکا در مورد مسئله کشمیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا درخصوص افزایش بازداشت ساکنان و احزاب سیاسی در منطقه اکثریت مسلمان جامو-کشمیر در میان محدودیت های چند ماهه ارتباطات و عبور و مرور در این منطقه، ابراز نگرانی کرد.

پایگاه خبری بلومبرگ در گزارش خود نوشت، طبق بیانیه روز سه شنبه (امروز) آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی، دولت ترامپ پس از تغییر وضعیت حقوقی جامو و کشمیر توسط هند، به دقت وضعیت کشمیر را تحت نظر دارد.

ولز به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: وزارت امور خارجه نگرانی های خود درباره بازداشت ساکنان محلی و رهبران سیاسی از جمله سه وزیر سابق جاموو کشمیر را به دولت هند اعلام کرد. ما از مقامات هندی خواسته ایم تا به حقوق بشر احترام بگذارند و دسترسی کامل خدماتی از جمله اینترنت و تلفن همراه را بازگرداند.

درگیری ها در کشمیر زمانی آغاز شد که هند ماده 370 قانون اساسی خود را که خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و اختیارات ویژه آن را به رسمیت می شناسد، لغو کرد.

از همین رو دولت هند به دنبال تشدید تنش ها در این منطقه برخی خدمات ارتباطی را قطع کردند.

از دهه 1950 میلادی جامو و کشمیر که بر سر مناطقی از آن اختلاف های ارضی بین دهلی نو، اسلام آباد و پکن وجود دارد، ایالتی خودمختار بود و لغو این خودمختاری با واکنش تند پاکستان روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 27

به "ابراز نگرانی آمریکا در مورد مسئله کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی آمریکا در مورد مسئله کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید