اتاق ایران، حسن پور: 70 درصد پول کشور بین 200 شرکت توزیع می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران - شهباز حسن پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: 70 درصد پول کشور بین 200 شرکت توزیع می گردد در حالی که 75 درصد اشتغال در بنگاه های کوچک و شهرک های صنعتی است.

اتاق ایران، حسن پور: 70 درصد پول کشور بین 200 شرکت توزیع می گردد

رئیس اتاق کرمان با تاکید بر فضای نامناسب کسب و کار در کشور و به ویژه استان کرمان گفت: در سازمان تامین اجتماعی صدور بخشنامه های خلاف قانون، موجب محدود شدن فضای کسب و کار کشور شده است.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: از نمایندگان مجلس درخواست می گردد با دعوت از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به کرمان، مسائل این حوزه را پیگیری نمایند و در این رابطه اتاق کرمان بخشنامه هایی که معضلات بسیاری را ایجاد نموده احصا نموده و آماده ارائه گزارش است. وی بحث تفویض اختیار به استان ها را یکی از موارد بهبود فضای کسب و کار عنوان و اعلام کرد: نمایندگان مردم بحث تفویض اختیار به دستگاه های مختلف استان به ویژه مجموعه های محیط زیست، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت را به صورت جدی پیگیری نمایند زیرا هنوز صدور مجوزها توسط این دستگاه ها در تهران انجام می گردد و بعضی مواقع 11 ماه برای دریافت یک مجوز زمان می برد.

طبیب زاده، گفت: اتاق کرمان در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری و صدور مجوزها که تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، اقدامات بسیاری در استان انجام داده و دفاتر پیشخوان دولت برای اجرای آن آموزش های لازم را دیده اند که امیدواریم بتوان بزودی آن را راه اندازی کرد. رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه تامین زیرساخت های استان از جمله برق، گاز و آب احتیاج ضروری پروژه های توسعه کرمان در آینده خواهد بود، گفت: اجرای خط هفتم گاز کشور که از استان کرمان هم می گذرد باید سه سال پیش شروع می شد که هنوز شروع نشده و باید نسبت به آن توجه جدی صورت گیرد.

وی گفت: همچنین برای حمایت قضایی از فعالان مالی تاکید دیگر رهبر انقلاب، پیگیری مسائل فعالان بخش خصوصی در ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه هر هفته انجام می گردد و اقدامات مهمی در این راستا صورت گرفته است. طبیب زاده، با بیان اینکه بهبود محیط کسب و کار کرمان دغدغه همه مدیران و سازمان ها شده است، اضافه نمود: تمامی فعالیت های دستگاه های مختلف پایش و پیشنهادهای لازم برای بهبود فضای کسب و کار به سازمان ها ارائه شده است.

وی در بخش دیگری خواهان اصلاح قانون اتاق های بازرگانی و در نظر دریافت نظر بخش خصوصی در آن شد و اظهار کرد: طرح اصلاح قانون معادن نیز تهیه و تقریر شده که به بخش خصوصی آسیب می رساند و اعتماد سرمایه گذاری بخش خصوصی در معدن را به صورت کلی از بین می برد.

طبیب زاده، در ادامه به تشریح مزایای فراوری کودهای فسفات به عنوان یک فرصت برای استان پرداخت و گفت: سرمایه گذار احداث کارخانه فراوری کودهای فسفات با سرمایه گذاری 80 میلیون یورو در کرمان وجود دارد اما ممکن است این کارخانه در بندرعباس احداث گردد در حالی که شهرهای سیرجان، رفسنجان و شهربابک پتانسیل احداث این کارخانه را دارند و باید این طرح در استان کرمان راه اندازی گردد.

رئیس اتاق کرمان در بخش دیگری با بیان اینکه علاوه بر فضای کسب و کار، فضای آموزشی نیز در استان نامناسب است، عنوان نمود: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان کمتر از متوسط کشور و در شهر کرمان حتی از این میزان نیز پایین تر است که در این زمینه اتاق کرمان با همکاری فعالان مالی و موسسه خیریه مهر گیتی، قرار است 120 مدرسه را بسازد که بخشی از کار شروع شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 25 هزار نفر فرد شاغل در استان بیکار شده اند که عمده آنها در صنایع کوچک و متوسط مشغول به کار بوده اند که به همین دلیل باید حمایت از این صنایع در اولویت جدی فعالیت های استان باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: رتبه فضای کسب و کار کشور در سال 2015 میلادی 130جهان بوده و این رتبه در سال 2020 میلادی به 127 رسیده به این معنا که طی شش سال متوالی تقریبا تغییری نداشته است.

عباس جبالبارزی اضافه نمود: برای اینکه ایران در سال 1404 به رتبه اول منطقه برسیم باید در خصوص 10 شاخص موثر در فضای کسب و کار 10 تصمیم اساسی اتخاذ و به مدت یک سال اجرا گردد که بدون شک پس از این مدت رتبه ایران نیز مانند ترکیه به زیر 50 خواهد رسید.

وی نسبت به عدم اجرای ماده 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در رابطه با نظرخواهی از بخش خصوصی برای تصمیم گیری و تصویب قانون اظهار کرد: در زمینه اصلاح قانون اتاق های بازرگانی، در نظر دریافت تعرفه صادرات و یا ممنوعیت صادرات برای هر محصول فراوریی که هزینه های بسیاری را برای بخش خصوصی در پی دارد، باید نظر اتاق و بخش خصوصی در نظر گرفته گردد.

وی ادامه داد: همانطور که بخش خصوصی باید تاوان اشتباه خود را پرداخت کند، باید قانونی باشد که مدیر دولتی نیز در قبال هر تصمیم و بخشنامه نادرستی مسئول باشد.

در ادامه این نشست رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: 70 درصد پول کشور بین 200 شرکت توزیع می گردد در حالی که 75 درصد اشتغال در بنگاه های کوچک و شهرک های صنعتی است.

شهباز حسن پور، اضافه نمود: اتاق کرمان نهضت مدرسه سازی را در استان شروع نموده و نمایندگان استان باید همراه اتاق باشند تا در بحث صدور مجوزها و تامین زیرساخت ها یاری نمایند. وی در رابطه با مسائل حوزه تامین اجتماعی در استان نیز اعلام کرد: 120هزار خانوار در بازه سنی 18 تا 50 سال در استان کرمان فاقد هرگونه بیمه هستند که باید نهضتی برای حل مشکل مردم و فرهنگ سازی استفاده از بیمه در استان شروع گردد.

همچنین در این نشست رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بهبود فضای نامناسب کسب و کار استان باید در اولویت قرار گیرد، توضیح داد: اتاق کرمان با پایش محیط کسب و کار و آسیب شناسی هر حوزه، مسائل هر دستگاه را احصا نموده که درخواست می گردد طی نامه هایی به نمایندگان مجلس، مدیران دستگاه ها و استاندار کرمان ارسال گردد.

محمدرضا پورابراهیمی، اضافه نمود: قواعد بانکی و سایر قوانین در همه کشور یکسان است و استان کرمان در چنین شرایطی تقریبا رتبه آخر فضای کسب و کار را دارد که این زیبنده این خطه پرظرفیت نیست.

در این نشست جمعی از فعالان مالی و نمایندگان مجلس به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود برای حل مسائل بهبود فضای کسب و کار استان پرداختند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9785

به "اتاق ایران، حسن پور: 70 درصد پول کشور بین 200 شرکت توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران، حسن پور: 70 درصد پول کشور بین 200 شرکت توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید